Jazda skuterem z górki

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Jazda skuterem z górki

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Nortos Nortos 3 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #625529
    Zdjęcie profilowe JakubM
    JakubM
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam,
    mam trywialne pytanie ale mnie nurtuje a kto pyta ten nie błądzi jak to mówią.
    Po przejechaniu jakiś 400 km moim skuterem zauważyłem jedną rzecz.
    Mieszkam w Beskidach więc często jeżdżę z górki albo pod górkę.
    Mam skuter dwusuwowy Kymco zx 50.
    Otóż gdy jadę z górki prostą drogą tak z 30 na godzinę to po puszczeniu manetki skuter nie wchodzi na wolne obroty a pozostaje jakby na biegu. Jest opór silnika, który dodatkowo hamuje mnie i mój sprzęt.
    Aby skuter wszedł na wolne obroty to przed zjazdem z górki muszę mocno nacisnąć hamulec tylni aby przyblokowało mi koło tynie i w tedy zaczynam się toczyć z góry bez żadnych oporów.
    Jazda na „biegu” w silniku 2T nie jest pożądana z tego co wiem.
    Pozdrawiam Jakub a wiem że o skuterach muszę się jeszcze sporo nauczyć.

    #625537
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 041

    Masz w skuterze sprzęgło odśrodkowe ono się kręci razem z silnikiem napędzane paskiem z wariatora. Kręci się zawsze kiedy pracuje silnik ale otwiera się i „łapie” dopiero od swoich pewnych obrotów – od takich kiedy siła odśrodkowa działająca na szczęki sprzęgła będzie na tyle duża żeby pokonać opór sprężynek sprzęgła.
    Wiec jeżeli chcesz żeby „puściło” to musi zwolnić. Albo musi zwolnić razem z kołem albo musi zwolnić silnik – a kiedy sprzęgło „złapało” to przez chwilę te prędkości (koła, sprzęgła i silnika) są połączone. Wiec jak koło mocno „przystopujesz” hamulcem to spadną obroty sprzęgła, spadną obroty silnika a sprzęgło się rozłączy… silnik bedzie cykał na wolnych a ty się możesz na luzie rozpędzać górki do oporu.

    Ta jazda z hamowaniem silnikiem dotyczy bardzo bardzo długich zjazdów i na wysokich obrotach silnika (niskich biegach) – czyli z mocnym hamowaniem silnikiem.
    W 2T niestety środek smarny jest dostarczany razem z mieszanką paliwowo powietrzną wiec zjazd z górki z zamknietą przepustnicą to ograniczenie ilości tego środka smarującego do takiej ilości jak na wolnych obrotach.
    Ale po pierwsze układ kiedy zaczynasz taki zjazd jest już nasmarowany a do tego jednak stale tego smarowidła dostarczasz układem od wolnych obrotów. Musiał byś na 7000 obr kilka minut zjeżdżać z górki z zamkniętą przepustnicą żeby zrobić mu krzywdę – to chyba tylko na zakopiance takie sztuki.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #625548
    Zdjęcie profilowe JakubM
    JakubM
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Dzięki za wyjaśnienie.
    Czyli nie bać się zjeżdżać z górki na hamowaniu silnikiem?
    Zazwyczaj jadę tak 30 na godzinę a najdłuższy zjazd jaki zaliczyłem to około 700 metrów.

    #625551
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 041

    dodaj czasem lekko gazu i będzie po problemie

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #625574
    Zdjęcie profilowe JakubM
    JakubM
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Ok tak będę robić.
    Koniec ze zdziwianiem i ostrym hamowaniem przy rozpoczynaniu zjazdu 😛

    #625575
    Zdjęcie profilowe Nortos
    Nortos
    Użytkownik
    • Postów: 191

    ja z porządnej górki to raz nawet sobie zgasiłem skuter 😀

    Router Grande 50/90, Tłok wypukły 51mm
Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: