jaki skuter?

Witam, jestem tu nowy i jestem laikiem w sprawach motocykli itp. Mozecie mi doradzic chcialbym kupic skuter do 50 cm3 , mieszkam w DE i tu bede kupowal, do 50 cm3 bo nie trzeba prawka na motocykl i nie ma badania tech. i ubezpieczenie tanie
Bede jezdzil ok. 400km w miesiacu, max chyba, o kazdej porze roku jak sie da.
Mam 176cm, waze 76kg, jesli to ma znaczenie przy wyborze. Nie bede robil zadnych tuningow itp. nie chce problemow ewentualnie miec, 50 km/h starczy mi, przynajmniej na razie, moze w przyszlosci jakis tuning czy zdjecie blokad- cos tam o tym czytalem ze tak robi wiekszosc, tylko chyba jak jest wypadek to wtedy mamy problemy ze pojazd byl modyfikowany czy tak? Nie ma blokady czy jedzie podnad 50 km/h, czy w razie kontroli policji czy cos? Jak to wyglada?

Pare pytan, prosze o wyrozumialosc:

  1. Lepiej jak dla mnie 2 czy 4 suw?
  2. Co jest tanszego w eksploatacji? Paliwo slyszalem, ze 2 zuzywa dwa razy wiecej, do tego olej trzeba kupowac, kolejny koszt ale 4 suw chyba drozszy w obsludze, jakies przeglady, jak cos padnie itp. czy tak?
  3. Mozna do 2-suw, lac taki MotoMix od Stihla? To chyba gotwa mieszanka benzynybz olejem czy tak? Nadaje sie to?
  4. Nie wiem.kompletnie co kupic , czym sie kierowac , pare propozycji? Znalazlem np. Keeway Matrix 600km przebiegu, za 625 € , co o tym sadzicie? Spodobal mi sie ten, bo maly przebieg, wyglada jak nowy niemal, poza tym nie mam pojecia" co z czym jesc".
  5. W zime trzeba miec opony zimowe jak w auctach?Czy to sa jakies uniwersalne?
    6 Moze skuter caly rok pod golym niebem byc zaparkowany? W zime itp.? Czy skuter bedzie odpalal w zime?Czy jest wrazliwy i wymaga ciepla? Czy przez.deszcz itp. niszczy sie bardzo? Mozna chyba taki pokrowiec kupic? To wystaczy?
    Czy musi byc garazowany?
  6. Czy psuja sie czesto skutery? Na co.trzena zwracac uwage przy kupnie uzywanego, gdzie sa jakiea haczyki, tak by szmelcu nie kupic.