Jaki filtr lepszy stożkowy czy zwykły

mam zippa parco 4t jego prędkość maksymalna to 80km\h ale jest słaby na starcie a filtr muszę wymienić bo stary się po łamał :) a to jest mój skuter https://www.youtube.com/watch?v=Lf251va85-Q&list=UUymfoDmiNucuVny3UboOXew
co bym mógł zrobić by był lepszy na starcie

na pewno nie stożek. to dopiero jak zmienisz pojemności gaźnik. zacznij od wariatora, paska, sprzęgła

Wombat daj mu lik do takiego jak ty masz.

Wombat ale pasek jaki jest dobry bo ten co mam od nowości to czasem się ślizga a u nas w sklepie jest jakiś za 45zł że niby z tych lepszych

a i ten filtr nic mi nie da jak mu dam stożek to nie będzie miał przyśpieszenia lepszego ?

pewnie wszystkie części masz dobre skoro jeździ.
Ale tych chcesz poprawiać wiec zamiast dobrych musisz założyć bardzo dobre i wyregulować.
Podoba mi się też to że jesteś święcie przekonany że jedzie 80 km/h kiedy tyle pokazuje.

ja bym się cieszył jak by jechał nawet 70kmh ale żeby na starcie był lepszy a to że leci 80kmh to mi o to nie chodziło a filmik nagrałem po to by wszyscy widzieli ile chinczyk może a dla tego pytam tutaj bo się na tym nie znam na informatyce się znam ale nie na tym :) a miałem wymieniane łożysko na wale bo się rozleciało rolki też nwm na jakie ale chyba na lekkie jakieś bo go wziąłem jakieś dwa tygodnie temu z gwarancji blokady ma wszystkie zdjęte i ma przejechane już około 5200km

jakbyś się na informatyce znał to byś se wygooglał o regulacji napędu. Co chińczyk może pokazywac to też zasadniczo wiadomo.
Chcesz ostrzejszego startu musisz mieć sprzęgło łapiące później (sprężynki sprzęgła twardsze) na wyższych obrotach.
tyle odnośnie punktu startu.
Potrzebujesz też sprzęgła i paska które to wytrzyma i przeniesie na dłuższą metę. A do kontroli tego jak to przeniesie dobiera sie wariatory i przeciwtalerze oraz korektory momentu z tyłu. Krzywizna tych talerzy + rolki + spręzyna robi za charakterystykę napędu.

W temacie "tjuningu", to żebyś zobaczył jakiekolwiek efekty musisz wydać sporo kasy, szczególnie w przypadku 4T, gdzie nie dasz mu pary wymieniając tłumik.

Na początek zgodnie z tym co pisał Wombat zmień sprężynki szczęk sprzęgła na twardsze - polecam Polini kolor zielony. Wszelkie chińskie i tak stracą właściwości po kilkuset kilometrach i będziesz się dziwił, że "jechał, a nie jedzie".

Jak chcesz się bardziej pobawić - cylilnder 72cc (np. chińsko-tajwański :) MCN).

Co do wariatora i sprzęgła - jak kupisz chińskie, nawet "sportowe" (czyli pomalowane na czerwono :) ), to nie zauważysz kompletnie żadnej różnicy - kasa w błoto.

Jeżeli już to podstawowe wersje wariatora + sprzęgła jakiejś znanej na rynku firmy - najlepiej komplet tego samego producenta, np. Stage6 Sport Pro albo Polini Speed Control + Polini Evolution. Ale i tu nie spodziewaj się jakiegoś wielkiego skoku jeśli chodzi o osiągi.

Dobre paski to np. Dayco albo Malossi.

Filtra nie ruszaj, jeśli nie zmieniasz pojemności, a nawet jak zmienisz, to nie jest tak bardzo potrzebne.
Jeśli już będziesz miał większy cylinder, możesz dodać większy gaźnik+filtr stożkowy (tylko nie siatkowy, najlepiej gąbka w obudowie, np. Revo s-type albo podobny). Wtedy coś tam to da, ale można się obyć bez niego, szczególnie jeśli nie chce Ci się / nie potrafisz regulować napędu i gaźnika, bo na bank będziesz z tym miał maaasę zabawy...

Tak naprawdę więc konkretną różnicę odczujesz jeśli zmienisz cylinder. Następny skok będzie jak włożysz mu nowy zestaw składający się z: dobrego wariatora+sprzęgło, nowy gaźnik, stożek i do tego przydałby się szerszy króciec dolotowy.

A teraz jeśli pytasz czy to się opłaca, to moje zdanie brzmi: nie. Efekty nie są tego warte. Żeby mieć naprawdę powalające odejście i prędkość musiałbyś użyć podzespołów o klasę lepszych i większej pojemności cylindra, a to już podwoiło albo potroiłoby wartość skutera, więc to sztuka dla sztuki.

Lepiej załóż te zielone sprężynki i jeśli reszta jest sprawna to zostaw w spokoju, zmień jedynie ten połamany filtr na taki sam.

Niech wyłoży 4 tyś na graty+robocizna to 110kmh[realne] nie spada z budzika nie jakieś tam mierzone gps tylko hamownia

gps lepszy. Na hamowni nie masz oporów powietrza tylko opór rolek.

tak ale dobry a nie all,, za 70zł

wielkie dzięki ale dałem mu nowy silnik :) 80cc mój rodzinny mechanik wymienił za 20zł na flaszkę :) a z filtrem stożkowym dałem sobie spokój