Jaka sprężyna dociskowa?

Siemka. Ostatnio zabrałem się za “tuning” mojego skutera (Kymco agility fr50) i mam dylemat. Otóż nie do końca wiem jaka sprężyna dociskowa będzie dobra dla mnie, z racji dużego ich wyboru. Mam nadzieję, że ktoś mądrzejszy podpowie :).

PS: Dodam, że zmieniony został wydech na gianelli extra v2, wariator top racing i cylinder 70cc ( nie wiem czy jest to potrzebna informacja, ale na wszelki wypadek zostawiam)

seryjna. po co ci inna?
w każdym razie jakas miękka - bez żadnych hardcorów. Możesz sobie wybrać miedzy S6 SOFT i S6 MEDIUM.

Tzn zależy mi na jakiejkolwiek poprawie osiągów, a jak zobaczyłem na różnorodność modeli w internecie to troszkę zgłupiałem. Tak czy siak, dzięki za info :).

Reguluje się cały napęd a nie wymienia sprężynę. Czy na obecnej przyspiesza bez muła z cały czas tymi samymi obrotami czy np obroty rosną potem spadają i potem znów rosną podczas przyspieszenia ?

Co rozumiesz przez regulację napędu? Obecnie przyśpiesza, tak jak to opisałeś w drugim przypadku - wzrastają, spadają i wzrastają w miarę przyśpieszania.

To jeżeli podczas przyspieszania masz spadek,wzrost, spadek wzrost obrotów to zostaw sprężynę a załóż rolki o 0,5 grama lżejsze niż masz. Chodzi tu o reaktywność takiej sprężyny. Jak dasz za twardą to pogorszysz sytuację bo albo talerze sprzęgłą się do końca nie rozejdą albo będzie Ci zrywać pasek bo ten od temperatury się rozwulkanizuje. Ja również posiadam wariator Top Racing Next generation, rolki 4g sprężynę centralną stage6 soft i cylinder 70ccm DR Evo z mocą ok 10KM i przyspiesza mi momentalnie zachowując te same obroty aż do v max czyli 87Km/h

A no to chyba, że tak. Po wymianie wariatora, włożyłem rolki o takim samym ciężarze i nie myślałem, że będzie to miało jakąś większą różnicę. Dzięki za pomoc.

Różnica między wariatorem seryjnym a sportowym jest spora, m.in. kąt talerzy. Taki wariator pracuje troszkę inaczej niż seria dlatego ważna jest regulacja napędu

taką jaką masz powinna być wystarczająca seryjna jest dobre