Jaka głowica do 4T?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Jaka głowica do 4T?

Ten temat zawiera 4 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Metros Metros 3 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #136441
    Zdjęcie profilowe specops
    specops
    Użytkownik
    • Postów: 105

    Mam takie pytanie czy jak dam wiekszą głowice 72 na cylinder 50 cc nic sie nie stanie czy będzie normalnie zapalał?

    #136616
    Zdjęcie profilowe Kingway80
    Kingway80
    Użytkownik
    • Postów: 44

    będzie ok.

    #136643
    Zdjęcie profilowe Metros
    Metros
    Użytkownik
    • Postów: 123

    OK *specops*, może coś Ci tutaj podpowiem, bo po wpisach widzę, że walczysz z tym silnikiem 4T 139 QMB już od ponad miesiąca chyba. 🙁

    Tutaj masz namiar jak prawidłowo poskładać to w całość i zgrać z rozrządem:
    http://skuterdoktor.pl/knowelege%20base/instukcja%20montazu%20NARAKU.pdf

    Założenie głowicy od 72 cm3 na cylinder 50 cm3 mija się z celem, spadnie stopień sprężania poniżej 10,5 (1,3 MPa), a tym samym generowana przez silnik moc i dalej będziesz… *siedział w malinach*. 🙁
    Nie kombinuj tak bardzo, zakładaj to co jest dedykowane do danej pojemności i tyle. 😀
    Pamiętaj, aby po zakupie nowej kompletnej głowicy sprawdzić od razu jej szczelność (jeszcze przed montażem jej do silnika wkręć świecę, odwróć ją na stole, zalej benzyną komorę spalania i patrz czy nie cieknie przez zawory). Bywa naprawdę różnie z tą ich szczelnością, bo często są to tylko poskładane do kompletu części, ale zawory to już nie są dotarte z gniazdami do pełnej ich szczelności (dotarcie pastą zaworową z kroplą oleju).

    Czym się różnią głowice 50 cm3 i 72 cm3 masz tutaj w moim opisie i przejrzyj też następne znajdujące się tam strony, coś tam sobie wydłubiesz dla siebie:
    http://www.skuterowo.com/forums/topic/wszystko-o-router-bassa-opinie-porady-itd/page/54

    Zajrzeć tutaj i pomyszkować też nie zaszkodzi:
    http://serwisskutera.hpu.pl/readarticle.php?article_id=24

    To też się może wcześniej lub później przydać:
    http://www.sst.pun.pl/viewtopic.php?pid=40#p40

    Pozdrawiam i działaj, ale działaj z głową *specops*. Powodzenia.

    Kiedyś dziewczyny gotowały równie dobrze jak ich matki. A teraz?
    Teraz chleją więcej niż ich ojcowie!
    #136691
    Zdjęcie profilowe specops
    specops
    Użytkownik
    • Postów: 105

    Dzieki Metros za wskazówki znalazłem na aukcji zestaw cylinder tłok pierscienie głowica 72 niby dotarta założe ten zestaw i zobacze co będzie działo ,mam nadzieje że stary wał mi sie tak szybko nierozleci ale przeciez bende musiał to dotrzec wiec nie bedzie mowy o szarzowaniu a jak to niepomoże to tylko mechanik.

    #136715
    Zdjęcie profilowe Metros
    Metros
    Użytkownik
    • Postów: 123

    No i dobra *specops*, może dzięki temu co zakupiłeś, Twoja modernizacja na właściwie dobranych częściach będzie przepustką do innego, lepszego świata, ze wszystkimi konsekwencjami takiego postępowania, ale spoko, jak dasz sobie z tym radę to wszystko będzie dobrze. 😀

    Przy składaniu wszystkiego w całość pamiętaj, że tłok ma być zamontowany napisem IN w stronę zaworu dolotowego (intake) i gaźnika, nie zapomnij też założyć 3 razy po 2 sztuki tulejek centrujących na szpilki ze starego zestawu (tulejki pozycjonujące uszczelki jak i wszystkie montowane elementy). Warto też przy 72 cm3 wsadzić nieco większą dyszę główną do gaźnika (gaźniki Jieli, te z czarną pokrywką i wkręconą weń do oporu śrubką tytułem pełnego odblokowania, dość dobrze funkcjonują na dyszach #85…90). Następny krok to już lepszy niż seria wariator, sprzęgło, wytrzymalszy pasek i np. dobieranie ciężaru rolek, twardości sprężyn sprzęgła i sprężyny centralnej. Słowem jak będziesz chciał dłubać, masz czas, chęci i parę złotych w kieszeni to wszystko przed Tobą. Jak już się ogarniesz z tym całym montażem i regulacją, to napisz chociaż parę zdań czy jesteś zadowolony z modyfikacji, może tym sposobem pomożesz też innym.

    Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera (motocykla też to dotyczy) jest tutaj:
    http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
    Zaznaczasz tekst, kopiujesz do notatnika na komputerze i korzystasz kiedy potrzebujesz.

    Nie zaszkodzi jak sobie też tutaj poczytasz (ciekawe, co *Yox* tam z tym swoim sprzętem finalnie wykombinuje, bo też się trochę z nim zmaga, ale mu nie odpuszcza i walczy, oby zwycięsko):
    http://www.skuterowo.com/forums/topic/router-city-line-spadek-mocy

    Instrukcja serwisowa silnika 139 QMB 4T (w języku angielskim):
    http://motor.mortch.com/support/techsupports.html

    Szukaj… MANUAL for SCOOTER ENGINE of 4 STOKE 50cc 139QMB (PDF file)

    Krótki wypis z tej instrukcji:
    Zapłon sterowany przez CDI… 13 stopni przy 1700 obr/min,
    28 stopni przy 3800 obr/min.
    Świece: A7RTC, A7RC, CR7HSA (NGK), CR6HSA (NGK).
    Przerwa na świecy: 0,6…0,7 mm.
    Zawory: dolot (intake) 0,06 mm, wylot (exhaust) 0,08 mm.

    No to szerokości i przyczepności życzę. 😀

    Kiedyś dziewczyny gotowały równie dobrze jak ich matki. A teraz?
    Teraz chleją więcej niż ich ojcowie!
Oglądasz 5 postów - 1 przez 5 (z 5 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie