Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się

Jaka głowica do 4T?

Dział: Serwis Dodano 3 lata temu





  1. specops

    Mam takie pytanie czy jak dam wiekszą głowice 72 na cylinder 50 cc nic sie nie stanie czy będzie normalnie zapalał?

    Napisano 3 lata temu, przez specops, Postów: 98, Użytkownik Link do wypowiedzi


  2. Kingway80

    będzie ok.

    Napisano 3 lata temu, przez Kingway80, Postów: 44, Użytkownik Link do wypowiedzi


  3. Metros

    OK *specops*, może coś Ci tutaj podpowiem, bo po wpisach widzę, że walczysz z tym silnikiem 4T 139 QMB już od ponad miesiąca chyba. :(

    Tutaj masz namiar jak prawidłowo poskładać to w całość i zgrać z rozrządem:
    http://skuterdoktor.pl/knowelege%20base/instukcja%20montazu%20NARAKU.pdf

    Założenie głowicy od 72 cm3 na cylinder 50 cm3 mija się z celem, spadnie stopień sprężania poniżej 10,5 (1,3 MPa), a tym samym generowana przez silnik moc i dalej będziesz... *siedział w malinach*. :(
    Nie kombinuj tak bardzo, zakładaj to co jest dedykowane do danej pojemności i tyle. :D
    Pamiętaj, aby po zakupie nowej kompletnej głowicy sprawdzić od razu jej szczelność (jeszcze przed montażem jej do silnika wkręć świecę, odwróć ją na stole, zalej benzyną komorę spalania i patrz czy nie cieknie przez zawory). Bywa naprawdę różnie z tą ich szczelnością, bo często są to tylko poskładane do kompletu części, ale zawory to już nie są dotarte z gniazdami do pełnej ich szczelności (dotarcie pastą zaworową z kroplą oleju).

    Czym się różnią głowice 50 cm3 i 72 cm3 masz tutaj w moim opisie i przejrzyj też następne znajdujące się tam strony, coś tam sobie wydłubiesz dla siebie:
    http://www.skuterowo.com/forums/topic/wszystko-o-router-bassa-opinie-porady-itd/page/54

    Zajrzeć tutaj i pomyszkować też nie zaszkodzi:
    http://serwisskutera.hpu.pl/readarticle.php?article_id=24

    To też się może wcześniej lub później przydać:
    http://www.sst.pun.pl/viewtopic.php?pid=40#p40

    Pozdrawiam i działaj, ale działaj z głową *specops*. Powodzenia.

    Kiedyś dziewczyny gotowały równie dobrze jak ich matki. A teraz?
    Teraz chleją więcej niż ich ojcowie!
    Napisano 3 lata temu, przez Metros, Postów: 123, Użytkownik Link do wypowiedzi


  4. specops

    Dzieki Metros za wskazówki znalazłem na aukcji zestaw cylinder tłok pierscienie głowica 72 niby dotarta założe ten zestaw i zobacze co będzie działo ,mam nadzieje że stary wał mi sie tak szybko nierozleci ale przeciez bende musiał to dotrzec wiec nie bedzie mowy o szarzowaniu a jak to niepomoże to tylko mechanik.

    Napisano 3 lata temu, przez specops, Postów: 98, Użytkownik Link do wypowiedzi


  5. Metros

    No i dobra *specops*, może dzięki temu co zakupiłeś, Twoja modernizacja na właściwie dobranych częściach będzie przepustką do innego, lepszego świata, ze wszystkimi konsekwencjami takiego postępowania, ale spoko, jak dasz sobie z tym radę to wszystko będzie dobrze. :D

    Przy składaniu wszystkiego w całość pamiętaj, że tłok ma być zamontowany napisem IN w stronę zaworu dolotowego (intake) i gaźnika, nie zapomnij też założyć 3 razy po 2 sztuki tulejek centrujących na szpilki ze starego zestawu (tulejki pozycjonujące uszczelki jak i wszystkie montowane elementy). Warto też przy 72 cm3 wsadzić nieco większą dyszę główną do gaźnika (gaźniki Jieli, te z czarną pokrywką i wkręconą weń do oporu śrubką tytułem pełnego odblokowania, dość dobrze funkcjonują na dyszach #85...90). Następny krok to już lepszy niż seria wariator, sprzęgło, wytrzymalszy pasek i np. dobieranie ciężaru rolek, twardości sprężyn sprzęgła i sprężyny centralnej. Słowem jak będziesz chciał dłubać, masz czas, chęci i parę złotych w kieszeni to wszystko przed Tobą. Jak już się ogarniesz z tym całym montażem i regulacją, to napisz chociaż parę zdań czy jesteś zadowolony z modyfikacji, może tym sposobem pomożesz też innym.

    Sensowna wiedza z zakresu docierania silnika skutera (motocykla też to dotyczy) jest tutaj:
    http://www.skuterowo.com/docieranie-silnika-wersja-ostateczna/
    Zaznaczasz tekst, kopiujesz do notatnika na komputerze i korzystasz kiedy potrzebujesz.

    Nie zaszkodzi jak sobie też tutaj poczytasz (ciekawe, co *Yox* tam z tym swoim sprzętem finalnie wykombinuje, bo też się trochę z nim zmaga, ale mu nie odpuszcza i walczy, oby zwycięsko):
    http://www.skuterowo.com/forums/topic/router-city-line-spadek-mocy

    Instrukcja serwisowa silnika 139 QMB 4T (w języku angielskim):
    http://motor.mortch.com/support/techsupports.html

    Szukaj... MANUAL for SCOOTER ENGINE of 4 STOKE 50cc 139QMB (PDF file)

    Krótki wypis z tej instrukcji:
    Zapłon sterowany przez CDI... 13 stopni przy 1700 obr/min,
    28 stopni przy 3800 obr/min.
    Świece: A7RTC, A7RC, CR7HSA (NGK), CR6HSA (NGK).
    Przerwa na świecy: 0,6...0,7 mm.
    Zawory: dolot (intake) 0,06 mm, wylot (exhaust) 0,08 mm.

    No to szerokości i przyczepności życzę. :D

    Napisano 3 lata temu, przez Metros, Postów: 123, Użytkownik Link do wypowiedzi
  6.  



Odpowiedz

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się

Tagi:



Jaka głowica do 4T?: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Kymco Agility Naked: Zdjęcia i dane techniczne

Kymco Agility Naked: Zdjęcia i dane techniczne

16 Luty 2013

Naked to kolejna odsłona popularnego Kymco Agility. To odmiana dla poszukujących sportowych nawiązań w klasycznej, dwusuwowej pięćdziesiątce. Seria Agility to świetnej jakości plastiki, które są wyjątkowo dobrze spasowane. Do tego duża i wygodna, kanapa, która swoim wyglądem nie odstrasza. Światła i reflektory też zasługują na pochwałę.

Skutery Zdjęcia1 opinia

Poznaj Piaggio X10

Poznaj Piaggio X10

19 Maj 2012

Oficjalnie dostępny w Polsce dla tych co mają w kieszeni minimum 24 tysiące w kieszeni, dla tych, którym podoba się kolejny krok w ewolucji maxi skuterów z Włoch. Zobaczcie jak wygląda nowa propozycja Piaggio.

Skutery Wiadomości13 opinii

Benyco Isette 50 debiutuje w polskich salonach

Benyco Isette 50 debiutuje w polskich salonach

14 Lipiec 2014

Nowy importer na polskim rynku - Benyco dziś oficjalnie debiutuje na polskim rynku modelem Isette 50 4T. To stylistyczne nawiązanie do retro stylu, który w naszym kraju przeżywa prawdziwy renesans. Wraz z Andrzejem Kuczmierowskim sprawdzamy tę maszynę.

Skutery Wiadomości3 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.