jak zmieniać biegi ? :( :/

Witam , otóz kupiłem Junaka 901 RS i mam problem ze zmianą biegów , poprostu nie potrafię ich zmieniać , motorower będzie u mnie na podwórku jutro rano. Co mam zrobić Gdy usiądę na tej maszynie.
Wiem że podczas wrzucania 1 muszę trzymać sprzęgło , wrzucić 1 i dodać gazu (chociaż nie wiem czy dobrze mówię)
Czy może mi ktoś objaśnić w tym motorze zmianę biegów ? ( wszystkie idą do dołu). I czy jak już się nauczę to gdy wrzucę 4 to gdy znów wcisnę wajche do dołu to który będzie bieg ?

Wciskasz sprzęgło, wrzucasz bieg i powoli puszczasz sprzęgło równocześnie dodając gazu, delikatnie puszczasz sprzęgło i delikatnie dodajesz gazu.

Przeważnie w motocyklach i motorowerach 1 jest na dół a reszta do góry. By ruszyć: naciskasz sprzęgło do końca, delikatnie dodajesz mu troszkę gazu i powoli puszczasz sprzęgło. pozniej gdy dojedzie do odpowiednich (wysokich) obrotów puszczasz gaz na full, sprzęgło do końca i wajcha w góre. eraz masz już "2". i tak po kolei. gorzej bedzie z redukcją. Poogladaj filmiki na yt typu "Jazda rekreacyjna" czy przejażdżka takimi motorowerami jak właśnie Junak 901, Romet Zetka, czy Ogar 900. Lub wieksze pojazdy jak kawasaki ninja czy Honda Cbr... :) pozdrawiam!

Tylko Junak zdaje się ma jedynkę do góry a reszta biegów na dół.Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

Nie wiem jak jest w Junaku, ale chińskie biegówki mają wszystkie biegi po kolei w dół. Po 4-ce jest luz, 1-ka, itd.

Najlepiej bedzie jak sie zapytasz goscia który Ci go przywiezie jaki jest schemat biegów. zmiany nauczysz się w mgnieniu oka :)

Jeju , czytajcie . wszystkie biegi idą do dołu. Chciałbym dokładną instrukcję. Bo nie chce zepsuć takiego motoroweru ;/

Czytałeś pierwsze posty? Jeżeli nie rozumiesz to masz problem.. Ale razem z motorkiem dostaniesz instrukcję i będziesz mógł ją sobie przestudiować ;)

1. Na wyłączonym silniku próbujesz przepchać motorower, jeśli będą zablokowane to znaczy że jest bieg i szukasz luzu (jeśli mówisz że wszystkie biegi idą w dół to żeby znaleźć luz musisz parę razy podciągnąć dźwignie od biegów do góry) na wyłączonym silniku, jeśli znajdziesz luz to bez problemu będziesz mógł przepchać motorower

2. Wciskasz sprzęgło (klamka po lewej stronie)

3. Odpalasz silnik

4. Sprawdzasz czy napewno jest luz puszczając bardzo powoli sprzęgło, jeśli będziesz czuł że motorower Ci rusza to znaczy że masz bieg, jeśli puścisz sprzęgło do końca a motorower nie ruszy i będzie dalej pracował silnik to znaczy że masz luz :)

5. Wciskasz sprzęgło i dźwignią biegów (która znajduję się z lewej strony motoroweru) bierzesz raz do dołu.

6. OK! masz wrzuconą jedynkę :) Teraz bardzo powoli puszczasz sprzęgło dodając gazu :) Jeśli masz obrotomierz to próbuj mieć koło 3 tyś obrotów :) Jeśli będziesz czuł że motorower szarpie to naciśnij sprzęgło i spróbuj ponownie ruszyć z ciut większą ilością gazu :) aż do skutku jak się nauczysz ruszać :) jak się nauczysz ruszać to zaczniesz uczyć się jazdy :)
Musisz wyczuć ten moment płynnego ruszania

PAMIETAJ!! UCZ SIĘ RUSZANIA NA ASFALCIE I TYM PODOBNE... NIE NA PODWÓRKU Z PIASKIEM CZY ŻWIRKIEM LUB NA TRAWIE... :)
GDY CZUJESZ SIĘ NIE PEWNIE, NIE STRESUJ SIĘ, NACIŚNIJ SPRZĘGŁO I DELIKATNIE ZAHAMUJ :) I SPRÓBUJ PONOWNIE :)

Czyli w skrócie :) Gdy masz wrzucony luz, naciskasz sprzęgło, wrzucasz jedynkę w dół (jedno kliknięcie, będzie jak by lekkie szarpnięcie) puszczasz bardzo delikatnie sprzęgło dodając gazu:)

Nie szalej od razu :) Poucz się te parę naście minut ruszania:) Po ruszeniu możesz z niewielką ilością gazu jechać żeby wyczuć motorower :) i zatrzymaj się i znów spróbuj ruszyć :)

A reszta wygląda tak samo :) a nawet i łatwiej :) jedziesz na 1 biegu i chcesz wrzucić dwójkę :) więc wciskasz sprzęgło, dźwignia w dół, puszczasz sprzęgło dodając już lekko gazu.

http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,zmieniac,biegi,w,motocyklu,7686.html

A co do redukcji to jak przykładowo będziesz jechać 50km/h na czwórce i nagle będziesz musiał hamować to w czasie hamowania od razu nie zbijaj biegów do jedynki tylko zahamuj i dopiero zbijaj.

Ja tak robiłem i na wysokich obrotach zbijałem pierwszy raz w życiu szybko do jedynki i tak zawył i zarzucił że szok :D

Jak przykładowo jedziesz 40 i jest zakręcik to normalnie w niego wchodz nie zmieniajac biegow a jak bedzie zle sie zbieral to zmien na trojke i lecisz;d

Jak masz biegi do dołu to niekoniecznie musi być po 4 luz. U mnie trzeba redukować w drugą stronę.
Biegi są proste, ogarniesz bez problemu:
- Odpalasz, wciskasz sprzęgło do końca i wrzucasz jedynkę.
- lekko dodajesz gazu (żeby silnik miał ok. 3000 RPM) i powoli puszczasz sprzęgło
- kiedy motorower zacznie ruszać przestajesz puszczać sprzęgło i trzymasz je w tej pozycji w której zaczął ruszać aż nabierze około 5 km/h - wtedy delikatnie puszczasz sprzęgło do końca i dodajesz gazu.
- jak na 1 osiągnie już około 5000 RPM puszczasz całkiem gaz równocześnie wciskając do końca sprzęgło
- wrzucasz 2 i tak samo lekko gaz, lecz już od razu (oczywiście delikatnie) puszczasz sprzęgło do końca
- jak puścisz sprzęgło to znów dajesz gazu i tak samo z kolejnymi biegami

Jedyne to pamiętaj przy redukcji że nie wolno wrzucać jedynki przy dużej prędkości - tak więc jak chcesz się zatrzymać to puszczasz gaz żeby hamował silnikiem i kiedy zejdzie z obrotów to wciskasz sprzęgło równocześnie hamując hamulcem. Sprzęgło trzymasz cały czas i redukujesz z 4 do 2 ciągle hamując. Kiedy będziesz się już prawie zatrzymywał redukujesz z 2 na luz. Oczywiście każda zmiana biegu odbywa się na wciśniętym sprzęgle zawsze do końca. W czasie redukcji na niższe biegi powoli puszczasz sprzęgło aż obroty się wyrównają lub dajesz więcej gazu podczas puszczania sprzęgła (międzygaz).

OMG, co za ludzie ..
Kiedyś za czasów simsonów, to się samemu uczyło, a nawet się już to umiało ;]

AraS napisał:

OMG, co za ludzie ..
Kiedyś za czasów simsonów, to się samemu uczyło, a nawet się już to umiało ;]

dokładnie ;)

Oj no kolega jest przerażony bo pierwszy raz usiądzie na biegach :) w sumie mu się nie dziwie :) Czy My też się nie baliśmy przed czymś co mieliśmy zrobić pierwszy raz?

Jutro rano kolega norbertM3 wejdzie na forum i powie że to prościzna i już przejechał pierwsze 100km :)

Jak ja pierwszy raz siadałem na biegówkę to brat coś mi mruknął bym wcisnął sprzęgłoi wrzucił w dół. Podczas pierwszej jazdy zaliczyłem wywrotkę, ale to normalne :D. Maszynka to był jakiś komarek. Bodaj Romet Ogar 200 czy coś takiego. Potem brat sprawił mi szrota i mogłem uczyć się na własną rękę ;). Dalej tym szrotem jeżdżę, a jest to Simson S51. Po wymianie silnika jest spoko :D.

Co do zmiany biegów to nie ma nic prostszego ;). W Junaku masz wszystkie biegi w dół a potem luz. Taka fajna pętelka ci się robi. Całkiem spoko, bo na światłach możesz od razu zrzucić na luz, ale nie nauczysz się na tym motocyklowej skrzyni.

Tak więc:
1. Wciskamy sprzęgło do oporu
2. Przygazówka przed gimnazjalistkami
3. Kiedy gimnazjalistki odejdą wrzucamy bieg w dół, tj. jedynkę.
4. Puszczamy wolno sprzęgło i ruszamy, no chyba że gimnazjalistki się zainteresowały to możemy sprubować jazdy na kole ;).
5. Kiedy moto zacznie się jako tako toczyć i będzie te bodjże 5 tyś. obrotów zmieniamy bieg na dwójkę, czyli sprzęgło do oporu, a potem bieg w dół, troche gazu i puszczamy powoli sprzęgło. Jeśli gimnazjalistki są po drodze możesz pokręcić moto troche wyżej.
6. Tak samo robisz z kolejnymi biegami.
7. Jeśli chcesz zatrzymać się, np. pod domem, światłami albo zablokować tylne koło przed gimnazjalistkami, to z czwartego biegu zrzucasz w dół jeden bieg i masz luz, po czym zaczynasz hamować. Jeśli robisz to przed gimnazjalistkami nacisnij tylni do oporu ;). Jeśli masz np. jedynkę, albo dwójkę to wrzucasz biegi do góry doputy dopuki będą wchodzić. Jak przestaną to znaczy że masz luz.
8. Gratuluje, przeszedłeś internetowy kurs zmiany biegów i szpanowania przed gimnazjalistkami!

Kurdeee no ;( a Ja nie mogę szpanować przed gimnazjalistkami :D :D :D Jedynie mogę hamować z piskiem ale tu same licealistki a te lecą już tylko na wheele :D haha

Kolego nie martw się :) sam po chwili załapiesz że biegówka nie jest wcale trudna :)