Jak wizualnie sprawdzić pasek napędowy

Pytanko jak w nazwie tematu. W jaki sposób określić zużycie paska napędowego ? Czy są jakieś normy na grubość ? Czy lepiej wymieniać co ileśtam kilometrów ? Co robicie jak pasek Wam pier....nie w trakcie jazdy ? U mnie np. nie da rady odkręcić śruby od wariatora bez klucza pneumatycznego.

Ja mam już ponad 12tyś.km i pasek jeszcze trzyma :D

Ja wymieniam raz w roku, koszt 20-40 zł.
Można odkręcić sprzęgło w prosty sposób.
Dawniej jak nie wymieniałem paska takie cudo sobie zrobiłem.
Kątownik dł.ok 35cm śruby 2 i nakrętki.
i teraz.
zdejmujesz dekiel od paska
mierzysz otwory w sprzęgle i dobierasz grubość śrub
następnie mierzysz odległość od otworów najlepiej jak najdalej rozstawionych od siebie
na końcu kątownika zaznaczasz sobie ten rozstaw i wkręcasz śruby
możesz je po przykręceniu do kątownika zabezpieczyć koszulką lub taśmą izolacyjną
powstanie taki klucz w kształcie litery F
i już chyba kumasz co dalej.
Proste łatwe i skuteczne.
Dobrze jest odkręcać w dwie osoby aby nic nie pokrzywić w sprzęgle
lecz samemu w sytuacji awaryjnej dasz sobie radę.

Na moim oryginalnym pasku Bando już ponad 31 tyś km i wizualnie wygląda jak nowy, żadnych pęknięć i ubytków.. Ale skuter jest na kołach 16 cali, więc przekładnia wolniej kręci, może stąd taka długa żywotność. Blokadę wario zrobiłem sam, jest inna niż w 50-kach, bo nie ma zębatki rozrusznika, blokuje na zasadzie klucza do szlifierki kątowej, w 2 otworki.