jak to zrobić…

Wyświetla 31 wpis z $
  • Autor
    Wpisy
  • #56970
    kzabawny
    Użytkownik

    Raf napisał:

    tak mi się przypomniało o “ogólnie tuningu” w tym o CDI w 4T, w modelach z 2 wtyczkami (agi, new dink, itp).
    Kymco ogólnie mają blokadę na 8tyś obrotów (nie wspominam o tej na wariatorze, bo tą się zdejmuje ogólnie i tak).
    Często następnym “pomysłem na tuning” jest wymiana cylindra – prawdą jednak jest, że takowa daje “tylko” moc (u mnie w przypadku New Dinka to i tak było przydatne) – nie wiem jak w Agi, ale w new dinku, nie daje takowa vmax.
    Co do cylindrów – nie dajcie się nabrać na chińszczyznę za 100 czy 150 zł – sorki tu się kłania minimum Tajlandia (jak wszędzie liczy się jakość wykonania).
    O ile zastosujemy wymianę cylindra, należy wymienić dyszę na większą (ja przy 80 cc, zastosowałem 6mm-090… takową jednak trzeba dobrać do cylindra) – oczywiście kwestia też po takowej “dopasowania zapłonu, rolek, itp”..
    Z cylindrem wymienionym, czy bez – przynajmniej w NewDink osiągniemy ok 60 – 65 km/h – od 7500 (8000) vmax nie rośnie więcej, bez różnicy, czy wymieniliśmy takowy, czy nie…
    Ograniczeniem jest tutaj moduł CDI – osobiście polecam moduły Naraku (do Agi i ND ok 260 zł), ewentualnie jako tańszy odpowiednik, moduły CDI DC (nie pasują cdi AC do agi czy ND) do kymco z regulacją.
    Zaznaczę jednak, że te (z regulacją i bez) z popularnego serwisu aukcyjnego, są produkcji chińskiej – jak już bym się (o ile) na nie skusił, nie kupowałbym nic w stylu “rewelacyjny cdi za 30 czy 50 zł”, tylko te przy których wyraźnie jest napisane, że do kymco (jakoś nie mam zaufania do tych co nie mają podane czy są na prą AC czy DC, ani wypisane do których modeli pasują – zresztą patrząc po CDI Naraku – nie wszystkie modele CDI pasują zamiennie do danych modeli, dlatego o ile tańsze już wybieramy, to takie z regulacją, gdzie wyraźnie jest wymieniony nasz model).
    Dlaczego tak ważna jest ta regulacja w CDI o ile go kupujemy (nie do konkretnego modelu kymco czy innego)?
    CDI nie są uniwersalne, ogólnie np. odblokowany oryg. moduł z Agi nie pasuje do NewDinka (głupieje na wyższych obrotach – powstaje “dziura”) – moduły z regulacją pozwalają na dopasowanie.
    Ostatnio jednak “przy okazji przeglądania” forum mieloch-motocykle, wpadłem na “sposób odblokowania oryginalnego CDI” w Agility (jak i w NewDink także powinno być tak samo).
    “Znalazcą tematu” (ze strony we Francji) jest “Piórek” – ponieważ wypada podać źródło daje linka http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46332&postdays=0&postorder=asc&start=0
    Może się komuś temat przyda info o CDI.
    W następnych “etapach tuningu” warto zabawić się w wymianę wariatora, sprzęgła i paska – ogólnie o ile zastosuje się w miarę rozsądne części (nie chińska taniocha z allegro) to np taki New Dink, czy Agi mają zarówno “kopa” jak i w miarę dobry vmax…
    hm – może niekoniecznie musi to być polini, ale przynajmniej nie schodziłbym poniżej Naraku (chociaż są lepsze, ale i droższe – powiedzmy tu jest dobry stosunek cana / jakość).
    Aha – jeszcze jedno – często jest porusza kwestia wymiany wałka rozrządu przy takim tuningu… hm – tak z własnego może doświadczenia powiem, że nie oszczędzam swojego NDinka, przejechał 11 tyś (w tym 9000 po tuningu) i owy wał w ND jest “jak złoto”.
    O ile wierze mechanikowi (a nie mam powodu aby tego nie robić, bo jak widać “chodzi”), to akurat w Kymco, jakościowo owy wał odpowiada jakości wzmocnionemu Naraku – w przypadku jednak modeli chińskich, powinno się przy mocnym tuningu wymienić.
    Często “wciskane są nam kity” w stylu wymiana gaźnika, cewka zapłonowa “preformace” 😉 , regulator napięcia, itp.
    Kwestia gaźnika – nie potrzebna wymiana, wystarczy dysza przy większym cylku.
    Cewka zapłonowa – osobiście nie zastosowałem (z ciekawości jednak spróbuje zastosować świece irydową podczas następnej zimy).
    Regulator napięcia.. o ile nasz moto “ładuje dobrze aku” i nie ma efektu “przygaśniętych świateł” to standardowy wystarczy (przynajmniej ten z kymco) – swego czasu zastanawiałem się nad Naraku, ale jakoś nie mam na razie takiej potrzeby (odpala jak i ładuje aku ok standardowy, jak wysiądzie to pomyśle).
    hm – sugerowanie wydechu innego w 4T, to chyba największa “ściema sprzedawców” – to nie 2T, nic nie daje takowa wymiana (chyba, że nam zależy na “ładnym basie w chińskim 4t, czy jakimś tajlandczyku – zamiast “efektu odkurzacza”, ale akurat w Kymco New Dink takowy dźwięk jest ładny i basowy… po za tym ponad 450 zł za sam dźwięk 😉 – przesada).
    Sorki że tak “lekkop chaotycznie” to napisałem, ale “na szybkiego” starałem się przybliżyć kwestie tuningu, na podstawie “własnego modernizowania Kymco 4T” swego czasu.
    P.S.
    aha – chińczyki mają jeszcze inne “ograniczniki”, które trzeba zdjąć przy tuningu, w kymco (przynajmniej w ND) więcej nie ma i to co wymieniłem, wystarczy, aby w pełni cieszyć się Kymco (na podstawie modelu ND).
    Tak dla przypomnienia – oczywiście takowe zmiany robimy na własną odpowiedzialność – należy przypomnieć, że skuter mający zarówno większy cylinder, jak i vmax, wg. prawodawstwa jest już uważany jako motor wymagający prawka kat A.

    Witam , mam wiele pytań i proszę o jakiś kontakt Krzysiek . Jestem nowy na tej stronie nick – kzabawny / [email protected]

Wyświetla 31 wpis z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button