jak to zrobić…

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning jak to zrobić…

Tagi: 

Ten temat zawiera 30 odpowiedzi, ma 10 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe kzabawny kzabawny 5 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 31 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #2162
    Zdjęcie profilowe TomekMk
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Mam fajnego mechanika, który mi oferuje zrobienie tuningu skutera. Propozycja jest taka, że generalnie nie będzie dużo szybciej jeździł (mi wystarcza to, co jest czyli ok. 60-65), tylko będzie miał dużo lepsze przyspieszenie. Myślałem, że mi na takich szczegółach nie zależy, ale po tygodniu jezdzenia po Warszawie juz wiem, ze przyspieszenie jest tak naprawdę ważniejsze od prędkości maksymalnej.
    Oferta jest taka, że on mi ten skuter przerobi w taki sposob, ze nie będzie tam żadnych „pseudowyścigowych” bajerów, tylko sprzęt zrobiony na normalnego, spokojnego 40latka. Facet twierdzi, że wymienia tylko cylinder i tłok, zwiększa pojemnność a potem ustawia wszystko tak, żeby ta większa moc przekładała się na przyspieszenie, a nie na prędkość.
    Pytanie do Was – czy to brzmi logicznie i prawdopodobnie? Sam mam wątpliwości, bo w internecie czytam że tuning to oprócz zmiany tłoka i cylindra przeróbka prawie całego silnika: tłumik, wariator (co to kurna, jest? bo zwariuje…), sprzęgło, dzwon sprzęgła, gaźnik, wał korbowy… wychodzą z tego grube tysiące złotych – ale może tak musi być?
    Co myślicie?

    kymco agility 50
    #2164
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    Mechanik ma rację, wymiana cyla z tłokiem na większą pojemność da większą moc, dodatkowo trzeba wymienić gaźnik lub dyszę na większą i tyle. Gdyby zależało Ci jednak na szybkości mechanik musiał by dodatkowo zmienić zębatki w przekładni.

    #2174
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 354

    A ile sobie za to życzy?

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #2176
    Zdjęcie profilowe TomekMk
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Mówił o 400-600 zł. Drogo?

    kymco agility 50
    #2178
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    Drogo, popatrz sobie na allegro po ile są cylindry z tłokiem np. na pojemność 72ccm (średnica tłoka 47mm), chyba że założy jakiś firmowy, ale nie sądzę…

    #2189
    Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 027

    Dobry tuning to fajna sprawa, jednak jak to ja- muszę znaleźć jakieś „ale”!
    Wiadomo, przyspieszenia nigdy nie jest za dużo, ale po wymianie cylka ten silniczek chyba jednak będzie troche więcej palił, prawda?
    Po za tym, jak sam zauważyłeś jak się zacznie coś robić to zazwyczaj ze skutera robi się skarbonka, bo zawsze jeszcze można zamontować coś lepszego, a części nie brakuje.

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22807] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22806] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png[/IMG][/URL]

    #2199
    Zdjęcie profilowe TomekMk
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    No ja wiem, że kity są tańsze, ale sam tego zrobić nie umiem. A ten facet jest z polecenia, dość solidny. No chyba że ktoś z Was mi poleci kogoś fajnego, a tańszego? 🙂
    Wiem, że to skarbonka, ale ja nie mam za dużo kasy na wydawanie, w ogóle jestem dość skąpy 🙂 Ale to prawda, że nakręcić się można – jeżdże tak naprawdę dopiero od 2 tygodni, a dziś już się złapalem na tym że na internecie sprawdzałem ile kosztuje zrobienie prawka na motocykl oraz oglądałem fotki skuterków 120 ccm 🙂

    kymco agility 50
    #2200
    Zdjęcie profilowe qazwsxedc
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 027

    Rozumiem Cię- złapałeś tzw. zajawkę;p
    Z tego co napisałeś, to wnioskuje, że jesteś na początku swojej przygody z jednośladami. Osobiście polecałbym Ci jeszcze troche poczekać z tym tuningiem to nie ucieknie, a może za miesiąc dojdziesz do wniosku, że idziesz na prawko A i za 2 miechy kupisz sobie maxi skuter, więc szkoda by było ładować teraz hajs w krótko perspektywiczny sprzęt.

    _____________________________________________
    KYMCO New Dink 200i
    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22807] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22807/icon3.png[/IMG][/URL]

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22806] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/22806/icon4.png[/IMG][/URL]

    #2211
    Zdjęcie profilowe TomekMk
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Raczej z tuningiem nie będę czekał, bo na robienie prawa jazdy w obecnej sytuacji życiowej nie mam ani czasu, ani pieniędzy. O kasie na nowy skuter nawet nie wspominam, bo 125 by musiała kosztować powyżej 6 tys. Zostanę więc przy marzeniach, a najbliższe dwa lata będę testował agility, pewnie wkrótce stuningowane 🙂

    Piotr: ile Twoim zdaniem powinien taki tuning kosztować? Ja kompletnie nie mam o tym pojęcia, ale dzwoniłem do jednego z warszawskich serwisów i tam mi rzucili wstępnie 1200 zł, więc… hem..

    kymco agility 50
    #2220
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    1200zł? zależy co zmienią, bo jeśli sam cylinder na większą pojemność nawet firmowy lub nicasilowy, to stanowczo za dużo…w tej cenie jest chyba 70% samej robocizny.

    #2221
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    Cylinder 72ccm np.WM z tłokiem i pierścieniami,sworzniem,zabezpieczeniami i kompl.uszczelek z przesyłką kosztuje ok.80zł, do tego dysza #90 8zł i koszt robocizny ok.80zł. Czyli koszt w granicach 170zł. Wariatora i sprzęgła (jeśli masz dobre) nie musisz zmieniać na tuningowe,dzwonu też nie (w przypadku sprzęgła ze standardowymi sprężynkami).

    #2230
    Zdjęcie profilowe TomekMk
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Piotr, ponawiam prośbę z sąsiedniego wątku – poleć mi mechanika, który to zrobi porządnie i za te pieniądze!

    kymco agility 50
    #2235
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    Zrobiłbym Ci to nawet za 50zł gdybym był z Wawy, niestety odległość 300km.

    #2242
    Zdjęcie profilowe TomekMk
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    No dobra, rozmówiłem się z moim mechanikiem i on przedstawił mi dwa warianty tuningu:
    1. cylinder, tłok i jakiś tam wałek rozrządu (czy coś o podobnej nazwie) – efekt ma być taki, że lepsze przyspieszenia, większa prędkość, ale i niższa żywotności silnika – 500 zł

    2. cylinder i tłok – prędkość ma pozostać ta sama, ale przyspieszenia będą lepsze, a przy tym silnik nie będzie się tak szybko zużywał – 300 zł

    Co myślicie? Warto?

    Tak mnie naszło: czy myślicie, ze ja, kompletny amator, ale dość sprawny manualnie (schody w domu sam zrobiłem, meble robię, hydrauliczne usterki naprawiam, proste elektryczne też umiem, a jak nie umiem, to wykombinuje…) zatem, czy ja jestem w stanie … zrobić taki prosty tuning sam?? tzn. czy to tylko wymiana cylindra i tłoka, czy też przy okazji trzeba narozbierać się rozrządów i tym podobnych i przy okazji się pogubić?

    kymco agility 50
    #2245
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 191

    Drugi wariant jest bez wymiany wałka rozrządu na sportowy i max.obroty silnika pozostaną bez zmian, ale szybkość max. można w tym przypadku też podnieść-bez zwiększania max.obrotów silnika poprzez zmianę przełożenia wtórnego ponieważ większa moc silnika po zmianie cylindra poradzi sobie z „długim” przełożeniem. Rozrząd też trzeba rozbierać, ale poradziłbyś sobie 😉

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 31 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie