Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?

Ten temat zawiera 131 odpowiedzi, ma 22 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe hammerite hammerite 3 lata, 11 miesiące temu.

Oglądasz 15 postów - 61 przez 75 (z 132 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #27175
    Zdjęcie profilowe detinko
    detinko
    Użytkownik
    • Postów: 67

    Raf napisał:

    Detinko ja mam pytanie w sumie do Ciebie – ile wchodzi Ci na obroty na tym CDI co kupiłeś Agility 30400-KHC4-900?

    powiem Ci ze jak dam ognia to obroty do 8500, przy czym momentami wskaźnik zamyka szafę na kilka sekund. W odgłosie silnika nie słychać by obroty się zmieniły wiec sądzę że obrotomierz dostaje kręćka na tym module.

    #27176
    Zdjęcie profilowe detinko
    detinko
    Użytkownik
    • Postów: 67

    Raf napisał:

    Zrób doświadczenie 😉
    Kiedyś ktoś musi się przełamać z tych „sugerowanych przez wszystkich naokoło” modeli.

    tak chyba zrobię, mam nadzieje że przedstawiciel marki nie strzelał by sobie w kolano rozprowadzając części z plasteliny.
    Na jesień planuję „operację tuning” żeby spokojnie sobie wszystko wyregulować i dotrzeć.
    Zauważyłem na sobie że dobrze docierać silnik w porze zimowej, bo zimno na zewnątrz skutecznie hamuje zapędy jeźdźca co do prędkości i zasięgu jazdy. Taka wirtualna blokada skutera 🙂

    #29550
    Zdjęcie profilowe zuraw
    zuraw
    Użytkownik
    • Postów: 24

    Czy ktoś z was ma doświadczenia z wariatorem NARAKU High Speed ?
    Jak wpływa na moc i osiągi, wasze opinie ?

    #29659
    Zdjęcie profilowe ziachu
    ziachu
    Użytkownik
    • Postów: 2

    😈 To ja sie podzielę wrażeniami:
    Dwa skutery ND 50
    jeden z przebiegiem ok 5000 z 2009, drugi ok 10000 z 2008
    kierowcy o masie 80-100kg

    Pierwszy po odblokowaniu „seryjnym zestawem” (serwis Motorista Warszawa) jezdzil 65-66 km/h
    Drugi po odblokowaniu w serwisie w Warszawie na Młodzieńczej – 56-58 km/h

    Na poczatku roku w serwisie Scooter Doctor w Piasecznie (licencja Kymco) w obu skuterach wymiana cylindra na … hmm.. no właśnie podobno 100cm3 (ale nie mam pojecia jakiej marki).

    W pierwszym znaczny przyrost przyspieszenia, brak wzrostu predkosci maksymalnej.
    W drugim… zadnych efektów. Po reklamacji zmieniono uszczelki (zwiekszenie kompresji – podobno tak jak w pierwszym) – bez wymiernego efektu. Z uwagi na problemy z wyregulowaniem gaznika – zmieniono gaznik.

    Po mojej sugestii przecieto CDI i wymieniono rolki na 7,5grama – efekt? -> 68-69km/h przy ok 9000obrotow. Obydwa skutery rozpedzaja sie identycznie. Minimalna roznica, rzedu 1-2km/h w predkosci maksymalnej, ale pierwszy robi to przy ok 8300 obrotow, drugi przy 9000 (tak, wchodzi wyżej na obroty, jest to słyszalne)

    Wg mnie jest różnica w modułach zapłonowych w tym modelu w zalezności od roku produkcji (co już było nie jako wpsominane w tym temacie). Ten starszy po przecieciu wchodzi zdecydowanie wyzej na obroty.

    W pierwszym ND w tygodniu sprawdzimy, czy byl juz odpowienio „dociety” CDI – jest opcja, ze nikt go nie ruszał.

    Czy mozecie zasugerowac czy jest sens pakować jeszcze cięższe rolki do tego drugiego ND?

    #29762
    Zdjęcie profilowe ziachu
    ziachu
    Użytkownik
    • Postów: 2

    No i sprawdzilismy…
    ciekawe – ND z 2009 nie ma zdjetej blokady z modulu CDI, przy czym jezdzi identycznie jak ten z przecietym CDI z 2008

    #29778

    tomasz01
    Użytkownik
    • Postów: 2

    A więc drugi z powyższych ND (ten nowszy) został również potraktowany brzeszczotem 😀

    Prędkość maksymalna na płaskim wzrosła z 65 do 71km/h (według licznika i GPS). Z górki na razie udało się uzyskać 75 (wcześniej było to 69) 😀

    #29874
    Zdjęcie profilowe Fresu
    Fresu
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Mam do Was pytanie jako całkowicie zielony ws mechaniki: załóżmy, że mam New Dinka 50 4T (albo będę miał za chwilę), chcę go po pierwsze odblokować, po drugie ewentualnie coś wymienić, by wzmóc jego prędkość maksymalną – mniejsza o moc i przyspieszenie.

    Jak złożyć zamówienie do mechaniów w serwisie – na kartce w punktach? Np. proszę o: …….
    Prześledziłem ten wątek i jeszcze kilka innych i wynotowałem sobie następujące zabiegi:

    ODBLOKOWANIE:
    1. zdjąć blokadę wariatora albo wymienić np. na malossi,
    2. odblokować gaźnik,
    3. zdjąć śrubkę z pokrywki przepustnicy,
    4. odblokować CDI tzn. wymienić moduł na niezablokowany.

    TUNING:
    1. wymiana dyszy z 0,65 na 0,80mm
    2. zmiana cewki zapłonowej,
    3. wymiana rolek na polini oraz uślizgów do wariatora,
    4. wymienić cylinder na 80ccm

    Przepraszam, jeżeli coś pokręciłem – kompletnie nie znam się na mechanice, a będę chciał złożyć jakieś zamówienie w serwisie. Moja prośba dotyczy tego, jak sformułować takie zamówienie.

    I co to jest „cylek” – rozumiem, że chodzi o cylinder?

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
    #29876
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Dobry serwis na hasło „proszę o odblokowanie” sam zrobi to co potrzeba. Zdjęcie kagańca będzie się wiązało z wymianą dyszy więc nie musisz o tym mówić. Wymiana cylindra na większy też wiąże się ze zmianą dyszy ale o tym też będą wiedzieli.
    Powiedz po prostu żeby odblokowali i ew. wymienili cylinder na 80, będą wiedzieli co robić.

    #29877
    Zdjęcie profilowe Fresu
    Fresu
    Użytkownik
    • Postów: 160

    No to może inaczej zadam pytanie: gdyby mi zależało na jak największej prędkości skutera, to co z mojej listy jest najistotniejsze i w jakiej konfiguracji? Zależałoby mi też, by ingerencja w mechanikę skutera nie była drastyczna i nie narażała konstrukcji innych elementów na ponadnormatywne zużycie. Będę pokonywał codziennie trasę 2x10km raczej na stałej prędkości >50km/h i z jednej strony chciałbym by skuter mógł osiągnąć jak największą prędkość, ale nie kosztem nieznośnego wycia silnika i drakońskiego zużycia paliwa.

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
    #29878
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Ciężkie pytanie. Wszystko zależy od tego czy obecna moc sprawia że wariator i korektor działają w pełnym zakresie a prędkość maksymalna nie jest ograniczona oporem powietrza. Jeżeli pracuje w pełnym zakresie (można zobaczyć to na talerzu wariatora) to zwiększenie mocy nic nie da. Polepszy się elastyczność i przyśpieszenie ale prędkość nie.

    #29881
    Zdjęcie profilowe Fresu
    Fresu
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Z tego co zrozumiałem to i tak maksymalna prędkość koleżeństwa na ND50 nie przekracza 75km/h. Z tego co dotychczas przeczytałem niektórzy (Leszek) osiągają te 75km/h już po samym odblokowaniu skutera. Więc może nie ma sensu dalej tuningować ND50, bo to daje niewielki, w sumie niezauważalny efekt.

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
    #29882
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Tym się właśnie różni 4T od 2T że tuning jest ciężko, kosztowny a efekty też nie powalają.

    #29886
    Zdjęcie profilowe Fresu
    Fresu
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Konkludując: ND50 należy wyłącznie odblokować.

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
    #29887
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Ja bym tylko to zrobił. Na tuningu nie zyskasz więcej niż 10, 15km/h

    #29920
    Zdjęcie profilowe Fresu
    Fresu
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Chwila, chwila 😯 10-15km/h więcej to całkiem dużo przy bazowej prędkości 60-65km/h. Robiłem sobie próbę samochodem i jechanie z prędkością 60km/h to zupełnie inne wrażenie pokonywania odległości niż przy 70km/h.

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
Oglądasz 15 postów - 61 przez 75 (z 132 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie