Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?

Wyświetla 31 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #24299
    Raf
    Użytkownik

    Cały czas mnie zastanawia te Twoje 50, bo tyle to ja nie miałem po zdjęciu tulei… jechał 60.
    Jakieś nowe ograniczniki dali, czy co?

    Dobra zapodam jutro te linki.

    P.S.
    W kwestii CDI chcesz kupować już nowy bez ograniczeń (180 zł), czy chcesz kombinować sam na oryginalnym? (brzeszczot za 2,5 i chwila zwątpienia, czy zrobiłeś ok 😀 – jak przesadzi się z cieciem plastiku, jest ryzyko uszkodzenia)

    CDI masz 2 kostkowe, czy teraz jakieś inne dają (mój ma 2 kostki, nie wiem jak nowe)?

    #24303
    zuraw
    Użytkownik

    Sprzęt kupiłem używany z 2008r Poprzedni właściciel twierdził że był
    odblokowany w serwisie ale co było zdjęte to nie wie bo się na tym nie zna.
    Ja też jestem świeży w temacie ale zdjołem wario i tulei nie było,
    pokrywa przepustnicy i żadnej śruby blokującej ruch przepustnicy
    też nie było.Może jest po prostu skatowany i niema kompresji
    Sprawdzę dysze a potem zobaczę co z modułem.
    Ty wiesz dokładnie gdzie naciąć ten moduł i czy to sprawdzony patent ❓
    CDI ma dwie kostki dwupinowa z jednym czarnym kabelkiem i czteropinowa z trzema innymi kabelkami.

    #24314
    roomcajz
    Uczestnik

    Zuraw, ja mam inny skuter ale mi też proponowano nacięcie piłą modułu. waham się czy to robić.
    Ja znalazłem coś takiego- pewnie twój CDI jest inny ale może coś Ci pomoże fotka przynajmniej:

    STRONA 36

    http://www.wotmeworry.org.uk/manuals/useful%20info/Piaggio%20Tech%20Manuals.pdf

    #24318
    zuraw
    Użytkownik

    Nacinanie modułu chyba odpada bo,po pierwsze mój wygląda zupełnie inaczej,po drugie to co podesłałeś dedykowane jest do Gilery Vespy itp.A poza tym wszyscy piszą że w przypadku Dinka tylko orginalny rozkodowany CDI.
    Ale dzięki za linka,jak się zdecydujesz na rezanie to napisz co z tego wyszło.

    #24321
    roomcajz
    Uczestnik

    cień szansy że pomogę był, bo niektóre części mam podobne do kymco- np gaźnik,

    ja też na razie ciąć nie będę

    #24326
    Raf
    Użytkownik

    Odnośnie modułu CDI w Kymco NewDink, to nacięcie polega na tym samym co w przypadku Kymco Agility 4T (mimo iż to inne modele modułów jeżeli chodzi o symbol, mają w tym samym miejscu blokadę).

    Temat znalazłem na Mielochu, dał go Piórek na w/w forum (sorki wypada podać autora), a zdjęcie blokady polega na przecięciu brzeszczotem plastiku,po środku CDI – na głębokość od 5mm do max 10mm.
    Dokładne zdjęcie (od góry i rysunek techniczny z boku) znajduje się w linku do tematu na tamtym forum http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46332

    Co do metody – robiłem sam na swoim ND – metoda więc sprawdzona w przypadku ND i 180 zł w kieszeni… tylko trzeba uważać aby nie przesadzić z nacięciem, oraz później zabezpieczyć je, aby nie dostała się wilgoć do elektroniki (ja poprzednio oblepiłem tylko taśmą izolacyjną i szlag CDI trafił podczas ulewy po 8 miesiącach po przecięciu, teraz szparę zakleiłem klejem i taśma izolacyjną).

    [quote]Sprzęt kupiłem używany z 2008r [/quote]
    Nie, no – to mamy jasność, dlaczego to “jedzie, jak jedzie” tylko te 50 km/h… myślałem że nowy tak ma.
    Na to może się składać kilka rzeczy, kompresja, regulacja zaworów, stan paska, stan rolek / dobranie rolek (może gostek kombinował z gramaturą – standard to 9×13 rolki o wadze 6,9 – tu możesz jednak “jechać w dół lub w górę, w zależności co chcesz osiągnąć), stan wariatora.

    Po prostu musisz posprawdzać , poregulować pewne rzeczy – wiem to po sobie.
    Głupia sytuacja np na początku jaką miałem po kupnie… po paru tyś km, nagle zamulał, jeździł już wolnej i nie miał mocy… okazało się, że mimo zapewnień serwisu (po regulacji zaworów i przeglądzie gwarancyjnym), że rolki są jeszcze ok, były one praktycznie kwadratowe, a dodatkowo pasek miał luz i się ślizgał 😛
    Paseczek kelwarowy malossi + rolki polini zrobiły swoje i ogólnie o fachowości serwisów stwierdziłem, że “lepiej zrobić samemu następnym razem, a co najwyżej będą mnie widzieli co 15 tyś km., tak awaryjnie”.

    Tak więc o ile nie pomaga regulacja zaworów, czy kompresja jest ok, to szukaj przyczyny w układzie napędowym.
    Wariator, rolki, pasek, ewentualnie sprzęgło – to ma znaczenie (aczkolwiek ja mimo km swoich sprzęgła jeszcze nie ruszałem… po prostu jest ok).

    #24328
    Raf
    Użytkownik

    Dobra te linki co obiecałem wcześniej.
    Przede wszystkim nie ufałbym sprzedającemu, że wymieniał pasek, rolki, itp – nieczęsto to ludzie robią (chyba że faktycznie trafi się na osobę która to robi jak Bozia przykazała), bo jest zasada w społeczeństwie, że “po co wymieniać skoro jeszcze działa”.

    Aha – inni specjaliści od 4T – ja podaje wg. tego co ja robiłem wg. konkretnego modelu, a więc NeW Dink (specyficzny 4T), więc proszę o nie negowanie moich poczynań, a co najwyżej napisanie, że w danych modelach 4T robiliście inaczej… do ND czasami trzeba podejść “inaczej”, niestety takie początkowe testowanie kosztuje (opierając się na innych modelach Kymco i doświadczeniach innych userów, możemy wyjść z tym z poczuciem, że niepotrzebnie straciliśmy kasę, bo nie ma takich osiągów) i nie ma się nijak, np. do Agility (bo i inne wartości się osiąga po tuningowaniu, w Agi, jak i czasami inaczej dobiera rzeczy)

    1. Osobiście wsadzam pasek kelwarowy malossi o symbolu 6110531 – troszeczkę droższy niż Dayco oryginalny, ale i wytrzymalszy (a przynajmniej nie ma z czasem “zwisów i uślizgów”) http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-pasek-napedowy-malossi-xkevlar-kymco-p-4502-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=0ab70091d49968d3adbb186814832534″
    Tego kelwara później wymieniam co 12 tyś, wcześniej wymieniałem co 8 tyś jak był oryginał.
    2. Rolki – tu bez różnicy jakiej firmy (aczkolwiek w zależności od takowej jest różna wytrzymałość na “ścieralność”) – osobiście preferuje polini i malossi.

    Tych firm wymieniam co 8 tyś (można częściej o ile po “obadaniu” wyjdzie, że są mocno starte).
    Z rolkami polini dostajesz też uślizgi do wariatora… te też wymieniam przy okazji (nie wiem dlaczego wiara tego nie robi przeważnie, bo zużyte potrafią się blokować).

    Co do gramatury to standardem jest 6,9g (z tego co pamiętam) – w zależności czy stawiasz na szybkość, czy na moc/przyśpieszenie – możesz dać cięższe lub lżejsze niż oryginalna waga.

    Tu zaznaczam jednak, że przy zmianie napędu (wariator inny, czy też inne elementy napędu), zmienia się też później dobór owych rolek… z tym niestety (z gramaturą) trzeba pokombinować podczas każdej zmiany elementu napędu i na początku do tego (o ile ktoś faktycznie jest zawzięty i chce taki dobór zrobić dobrze) najlepiej kupić zestaw testowy (różna gramatura jest w takim pudełku), a dopiero po odpowiednim dobraniu ostatecznie rolki jakie nam pasują.

    Ja ogólnie na początku do czasu, aż nie zmieniasz innych elementów (wariator, cylinder) radziłbym pozostać przy standardowej gramaturze.

    Aha – rolki w ND to 16×13 rozmiar (powyżej był nieświadomie błąd że 9×13).

    To tyle bym spróbował na początku, aby nie inwestować za dużo na starcie (plus te przecięcie na CDI).

    3. O ile jednak nie zadowoli Cię dodatkowo prędkość – możesz ok 5 do 7 km zyskać na wariatorze malossi multivar – tu oczywistym jest zadanie sobie pytania, czy warto wydać prawie 300 zł, za 5 do 7 km (w agility taka wymiana daje więcej)… plusem natomiast dodatkowym, jest brak efektu “dziury w mocy”
    http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-wariator-malossi-multivar-2000-kymco-p-1481-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=0ab70091d49968d3adbb186814832534

    W mojej jednak opinii, ważniejsze niż te raptem 5km, jest to, aby tak ciężki motorower jak NewDink “nie miał muła” pod górkę czy przy starcie, a co za tym idzie, ważniejszą inwestycją jest cylinder 80cm, niż wariator.

    Co prawda sam dysponuje innym cylindrem (niestety był droższy, bo wtedy Arisala nie było w PL), ale po 30 tyś zmienię ponownie na Airsal Sport 80cc http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=1_135_1157&products_id=3788&osCsid=40557418b348f7e2fd0ca66a5bf832dc

    Oczywiście do tego większa dysza.

    To tyle maksymalnie w mojej opinii – bawienie się w sprężyny, sprzęgła, itp zabawy, nie ma sensu (kymco ma na tyle ok oryginalne, że guzik dają takie zabiegi… no chyba, że oryginały mamy wyjechanie to można).

    Nie słuchaj też opinii jakie się pojawiają, że wymiana na cylinder większy, może powodować pęknięcie wału, czy inne problemy.
    Kymco to nie skuter z marketu, kupowany przy okazji zakupu ziemniaków i marchewki.
    Elementy są o wiele wytrzymalsze niż w produktach z ChRL i nie robi żadnego negatywnego efektu taki tuning.
    Przykładem tego jest mój moto – po 20 tyś na tuningu i serwisowym rozebraniu silnika, oraz oględzinach cylka i tłoku, mam powiedziane, że cylek i tłok da radę do 35 tyś, a części silnika (zębatki, przekradnie, wał) wyglądają jak nowe.

    Dodatkowo dbaj o filtr powietrza – ja przemywam oryginał benzyną ekstrakcyjną co 1000 do 2000 km (w zależności od pogody w jakiej jeżdżę – chociażby wilgoć, oraz czy np są to pisaki w lato), a wymieniam na nowy po 8 tyś km.

    Oczywiście aby też osiągnąć taki stan rzeczy, trzeba też wymieniać olej co 2 tyś km (fajnie, abyś wiedział co poprzednik lał, skoro to używka – możesz zmieniać producenta, ważne abyś zachował rodzaj oleju – oryginalnie to olej półsyntetyczny Shel, ja osobiście zmieniłem na półsyntetyczny Motul 5100 – 10W40)… jakoś wole nie dowierzać osobom twierdzącym, że wystarczy lać samochodowy, lub zamiast wymiany dolewać tylko… no ale jak kto woli, bo ryzykuje własnymi częściami.

    #24354
    zuraw
    Użytkownik

    Raf wielkie dzięki za tego posta i linki 💡
    To praktycznie małe kompendium wiedzy, na razie ciachne CDI i
    zmienie dysze ale bez względu na rezultat masz u mnie browca
    jeszcze raz dzięki !

    #24408
    detinko
    Użytkownik

    Raf przyłączam się do podziękowań zwłaszcza za namiar na cylinder.
    Mój ND jest świeżo po pierwszym 300km przeglądzie. Odblokowano go, i z 45km/h zrobiło się 67km/h (mierzone GPSem, co ciekawe, zablokowany:licznikowo wskazywał max 50km/h-GPS-45km/h, odblokowany na liczniku 64km/h-GPS-67km/h). Strasznie mnie męczy ten brak kontroli nad mocą, dla tego zastanawiam się nad cylindrem 80, mam ciche przyzwolenie autoryzowanego dealera na taki proceder, bo głupotą było by stracić gwarancję na nowy sprzęt.
    Preferuje moc i przyśpieszenie, więc jak 65/70km pojedzie to mi wystarczy, byle to osiągał w 3sec.
    Mam dylemat jaki cylinder, nikasilowy byłby ideałem, do tego większa dysza, lepszy wariator i sprzęgło. Myślę że to powinno wystarczyć , no i odblokowane CDI

    #24409
    roomcajz
    Uczestnik

    Żuraw, będziesz ciął sam moduł CDI tak jak wcześniej rozmawialiśmy? czy tylko kabel różowy- bo nie pamiętam…
    Daj znać jak rezultat tego piłowania

    #24410
    Pietro
    Użytkownik

    detinko, cylinder nie musi być nicasilowy, w końcu masz silnik 4T, wystarczy z żeliwną tuleją, dobrej firmy np. Naraku, a CDI odblokujesz przez nacięcie modułu, sprawdzone.. i w kieszeni zostaje prawie 2 stówy na wario 😉

    #24412
    detinko
    Użytkownik

    Pietro napisał:

    CDI odblokujesz przez nacięcie modułu, sprawdzone.. i w kieszeni zostaje prawie 2 stówy na wario 😉

    kurde, ja mam lewe ręce do mechaniki pojazdowej, nawet nie wiem gdzie leży ten moduł 😳

    #24415
    Pietro
    Użytkownik

    Nie wiem jak w Dinku, u mnie w Agilce moduł był pod klapką w podłodze obok akumulatora 😉

    #24468
    detinko
    Użytkownik

    Pietro to jak radzisz 80 http://tnij.org/80ka czy 90 http://tnij.org/90ka

    #24521
    zuraw
    Użytkownik

    detinko moduł masz pod kanapą
    otwierasz siedzisko odkręcasz cztery śrubki zdejmujesz kanape i po
    lewej stronie w gumowej opasce siedzi sobie moduł
    narazie parszywa pogoda to mi się niechce ale jak napiłuje CDI to
    napisze jaki efekt :mrgreen:

    #24523
    Pietro
    Użytkownik

    detinko, różnica w cenie spora, ale jeśli nie ogranicza Cię kasa, weź ten z tłokiem o średnicy 52mm, do tego odblokować moduł, zmienić rolki, sprężynki sprzęgła i idzie na koło 😉

    #24566
    detinko
    Użytkownik

    zuraw napisał:

    otwierasz siedzisko odkręcasz cztery śrubki zdejmujesz kanape i po
    lewej stronie w gumowej opasce siedzi sobie moduł
    napisze jaki efekt :mrgreen:

    dzieki zuraw, rzeczywiscie to było proste, ale śrub jest 5 :wink:, daj znać jak będziesz po cięciu, najlepiej zrób zdjecie macro.

    #25263
    zuraw
    Użytkownik

    Ciachnełem moduł 😛 i powiem wam że to DZIAŁA , z wymęczonych 57 km/h
    jest 67 i moc jakby większa.RAF jeszcze raz dzięki za info !!!
    Panowie rżnijcie moduły i niech moc będzie z wami.

    #25267
    Pietro
    Użytkownik

    To super! Rżnijcie moduły, tylko pamiętajcie o zapezpieczeniu rowka jakimś klejem typu kropelka 😉

    #25307
    roomcajz
    Uczestnik

    Pietro napisał:

    Rżnijcie moduły, tylko pamiętajcie o zapezpieczeniu rowka

    😆 myślałem że padnę 😀

    #25310
    Pietro
    Użytkownik

    roomcajz napisał:

    Pietro napisał:
    Rżnijcie moduły, tylko pamiętajcie o zapezpieczeniu rowka

    😆 myślałem że padnę 😀

    haha, ale śmieszne.. roomcajz, tobie nigdy nie przeskoczyła literka?

    #25311
    roomcajz
    Uczestnik

    przeskoczyła, ale mnie chodzi o całe zdanie a nie literkę, trochę dwuznacznie wyszło, ale śmiech to zdrowie. pzdr 😀

    #25312
    Pietro
    Użytkownik

    jasne 🙂

    #25470
    detinko
    Użytkownik

    Dla tych którzy boja się rżnięcia 😉 (jak ja) do new dink 50 pasuje moduł odblokowany z Agility 30400-KHC4-900 – 181,35 zł detal w moto-land. Wczoraj mi go przysłali (kupiłem z Ich polecenia).
    Potwierdzam że pasuje.

    #25476
    Pietro
    Użytkownik

    To że pasuje z Agility 4T do ND, jest oczywiste. Rozchodzi się właśnie o tą cenę 180zł + koszt przesyłki. 😉

    #25498
    detinko
    Użytkownik

    Pietro napisał:

    Rozchodzi się właśnie o tą cenę 180zł + koszt przesyłki. 😉

    wiem, to trochę boli ale mam teraz pewien komfort psychiczny, a to jest bezcenne 🙂

    #26459
    Raf
    Użytkownik

    detinko napisał:

    do new dink 50 pasuje moduł odblokowany z Agility 30400-KHC4-900 – 181,35 zł

    A to tym razem ja dziękuje za informacje i symbol – nie wiedziałem o tym i przy wymianie w motorlandzie (wtedy co mi padł przez wilgoć w zimę) brałem oryginalny z ND.

    Na przyszłość się przyda takie info.

    zuraw napisał:

    RAF jeszcze raz dzięki za info !!!

    Nie ma za co – sam dowiedziałem się o tym od innej osoby co robiła to w Agility, postanowiłem sprawdzić w ND czy tez da radę – zadziałało ok, więc czemu się nie podzielić wiedzą.

    Ogólnie jak będziecie coś robić więcej ze swoimi ND, to dajcie info co i jak – bo naprawdę info w necie jest mało odnośnie modelu ND i przyda się taka wiedza dla innych… niekoniecznie przecież wszyscy muszą bazować na tych samych bebechach podczas tuningu.

    #26692
    detinko
    Użytkownik

    Ktokolwiek używa(ł), ktokolwiek zna 😉

    pytam o produkty firmy NCY.
    moto-land je rozprowadza, i “namawiają” mnie na cylinder NCY000002 + wałek NCY000003
    Co to za firma???, nisza jakaś czy co?

    #27092
    Raf
    Użytkownik

    Jest to tajwańska firma, ale ciężko mi coś o jakości w/w napisać… nie miałem, jak i nie znalazłem nic konkretnego na stronach o tuningu.

    Sam mam nietypową 80ke firmy RM.. coś tam (RMS, RMB? jakieś 3 literki – nie pamiętam jakie – podobno markowy, brałem co mieli, był w cenie Polini… którego wtedy nie mieli w Mielochu i nie chcąc wracać na darmo z Poznania, brałem to co mi polecili, jak znajdę fakturę to będę wiedział nazwę) i każdy znajomy, co się trochę zna pukał się po głowie jak to wybierałem i polecano mi co innego (Airsal, Naraku, Polini, Malossi – byle nie to co brałem, bo tamte “bardziej sprawdzone”)… w moim przypadku się sprawdziło i chodzi jak malina… ale i tak wybiorę inny następnym razem, bo po prostu tego modelu już brak co mam… spróbuje te bardziej sugerowane przez użytkowników.

    Zrób doświadczenie 😉
    Kiedyś ktoś musi się przełamać z tych “sugerowanych przez wszystkich naokoło” modeli.

    Jak nie kupujesz go na allegro, to raczej kitów nie wciskają, że wytrzymały… wiadomo jednak że są znane marki i te markowe niekoniecznie u nas znane – warto poczytać zachodnie strony, bo na naszym rynku raczej przebija się tylko kilka marek i tak każdy bawi się w to samo.
    Mniejsze ryzyko jest przy znanej marce, bo sprawdzona – ale nie powiedziane że inne są złe.
    Unikaj tylko niepewnych sprzedawców.

    #27095
    Raf
    Użytkownik

    Detinko ja mam pytanie w sumie do Ciebie – ile wchodzi Ci na obroty na tym CDI co kupiłeś Agility 30400-KHC4-900?

    Na starym CDI oryginalnym od ND po “przecięciu” wchodził mi bliżej 9tyś, na nowym o tym samym nr. mam 8200 po takiej samej operacji, a wiec mniej (oba mają te same numerki – nie wiem skąd ta róznica).
    Jak jest w przypadku tego oryginalnie odblokowanego od Agi??

    Co prawda i tak starałem się nie przekraczać 8tyś obr, ale tamten dawał mi w razie potrzeby spory zapas “na wkręcanie” jak trzeba było szybciutko coś wyprzedzić, itp. Na nowym nie mam takiego zapasu już i wyraźnie inaczej sie zachowuje.

Wyświetla 31 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button