Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #24095
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    witam
    zakupiłem ostatnio dinka i jestem trochę rozczarowany ponieważ
    za chiny nie chce przekroczyć magicznej granicy 60 km/h
    sprawdziłem ma zdjętą tuleje z wariatora a w pokrywie przepustnicy nie ma tajemniczych śrubek mimo to z pionowej górki 60 i ni cholery więcej. 👿
    czytałem że może wymienić dysze w gażniku albo moduł albo zaślepić kiche w tłumiku
    Pytanie czy ktoś ma doświadczenie z Dinkiem robił podobne patenty i jaki ma to realny wpływ na ośiągi ???
    wystarczy 70 a 80 km/h to by było szaleństwo,niemniej nie chce przeinwestować

    #24104
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • 769
    • 2 361Postów:

    A CDI odblokowane? Mój od nowości leci 75.

    #24105
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Moje Agility 4T, po odblokowaniu i zmianie dyszy na 82, leciało 75km/h. Moduł był fabryczny.

    #24106
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    A gdzie taki moduł kupić- czy mysi być do konkretnego modelu? jak poznać że jest on zablokowany?

    #24110
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Kymco 4T musi mieć oryginalny moduł, cena takowego od 100 do 180zł, do pozostałych chinoli kupisz na allegro za ok. 30zł, dobrze jest dodatkowo wymienić cewkę zapłonową, (cewka koloru czerwonego, 32000 Volt) dającą dwa razy większe napięcie na elektrody świecy.

    #24111
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    ale jaja, wyczytałem że aby odblokować mój moduł CDI należy go NACIĄĆ piłą do metalu…
    pewnie jakiś przewód jest zatopiony w obudowie. ciekawe czy jak to zrobie to potem będzie możliwość wsadzenia jakiegoś przewodnika żeby przeszedł przegląd.
    sorry za offtop ale tak się uśmiałem że musiałem się podzielić 😀

    #24113
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    w niektórych modelach chinoli, wystarczy odciąć różowy kabelek z modułu

    #24122
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    Leszek napisał:

    A CDI odblokowane? Mój od nowości leci 75.

    Czy CDI w nomenklaturze oznacza moduł zapłonowy?
    jeśli tak to mój jest seryjny.Powinienem go wymienić (jeśli tak to może coś ktoś poleci) a może ciachnąć kabelek (tylko który)?
    Może ktoś sie orientuje jaka jest seryjna dysza i na jaką powinienem wymienić?
    prosze o wyrozumiałość jestem świeży w temacie

    #24123
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    Pietro napisał:

    Moje Agility 4T, po odblokowaniu i zmianie dyszy na 82, leciało 75km/h. Moduł był fabryczny.

    Możesz napisać co było u Ciebie odbłokowane?

    #24124
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    W Kymco nie ma “ciachania” kabelków, musiałbyś zmienić moduł, ale tak jak mówię, ja na fabrycznym zablokowanym osiągałem szybkość 75km/h. Oryginalna dysza w moim Agility miała otwór 0,65mm. wymień na 0,80mm czyli 80-tkę, wiąże się to z regulacją gaźnika. Dink to 4T więc w tłumiku nie ma żadnej kichy.. wyjmij blokadę wariatora (tuleja), i odblokuj gaźnik (śrubka w dekielku podciśnieniowej przepustnicy i wspomniana dysza).

    #24126
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:

    Pietro a powiedz jak duże znaczenie może mieć dysza? gdyby samą dyszę wymienić to o ile się Vmax i przyspieszenie zmieni? tak Pi x drzwi

    #24127
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Dysza ma duże znaczenie, ale śrubkę spod dekielka gaźnika trzeba musowo wyjąć, i odblokować wario. Testuj to się przekonasz 😉

    #24147
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    Nie wiecie ile może kosztować odblokowane CDI do Dinka ?
    Może też ktoś podrzuci namiary na dobry (fachowy ) serwis
    Czy po wymianie seryjnej dyszy na 80tke nieunikniona jest regulacja gażnika i czy można zrobić to samemu?

    #24149
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    Ja bym Ci radził jechać tam: http://www.motor-land.com.pl/data/kontakt.html Powinieneś dostać wszystko od ręki,a serwis jest na miejscu.

    #24152
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • 3 294Postów:

    Oryginalny moduł do Dinka do 200zł, zależy gdzie kupisz. Regulacja gaźnika po wymianie dyszy jest nieunikniona i możesz wykonać ją samemu. Na tym portalu znajdziesz opis regulacji, nie chce mi się kolejny raz powtarzać.. 😉

    #24214
    HugoBoss
    Uczestnik
    • 93
    • 3 265Postów:

    zuraw napisał:

    Nie wiecie ile może kosztować odblokowane CDI do Dinka ?
    Może też ktoś podrzuci namiary na dobry (fachowy ) serwis
    Czy po wymianie seryjnej dyszy na 80tke nieunikniona jest regulacja gażnika i czy można zrobić to samemu?

    Podobno odblokowany moduł do Dinka 50 pasuje od quada MAXXER 90 , koszt około 300zł

    #24216
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    Dzwoniłem do Motorlandu i odblokowany moduł kosztuje 180 zły
    jak uzbieram troche monet i wymienie dysze i CDI to napisze
    co to dało
    WIELKIE DZIĘKI za konkrety (nie wiem dlaczego ale o dinku jakoś
    mało informacji a większość to mity)
    jak by ktoś wrzucił schemat elektr.to by było miło 😀

    #24219
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    Bo mało jest tych modeli u nas (młodzież preferuje 2T raczej, bo więcej się da podrasować w vmax, starsi kupują natomiast w marketach skutery… bo kto to widział, aby dać 7tyś za skuter 😉 ) i dodatkowo nie można dokładnie się odnosić z tuningowaniem, jak przy innych 4T, nawet kymco.
    Ja np. byłem po 18 tyś zmuszony do wymiany CDI i wciskano mi kity, że od każdego pasuje – niestety nie jest tak.
    Tylko oryginał się kłania, ewentualnie odblokowany zamiennik do tego modelu (ale to nie są chińskie podróbki – jak to zapewniają sprzedawcy z allegro, że pasują, bo nie pasują – można się naciąć, próbując oszczędzić).

    Dodatkowo jeszcze z czasem o ile myślisz o tuningu, zastanowił bym się na Twoim miejscu nad zmianą wariatora na malossi (zyskasz 5 km, dodatkowo niwelujesz “dziurę” moc/prędkość – bo np. mój ND miał tak, że jechał bez wario na 7tyś obr, tyle samo co na 8 tyś. obr, a po zmianie wariatora zyskał przyśpieszenie, prędkość itp), oraz ewentualnie o firmowym cylku 80 cm (zyskujesz moc porównywalną do 2T, nie ma muła pod górkę, czy przy ruszaniu).

    Oczywiście też kwestia doboru rolek – albo stawiasz na moc, albo prędkość.

    Po tych paru rzeczach, masz prędkość 75 i moc jak trzeba… jak postawisz na prędkość da radę więcej… ale ja akurat preferuje bardziej moc i przyśpieszenie.

    Z ND cudów nie osiągniesz – 75 to optymalna prędkość i w mojej opinii wystarczająca.

    #24284
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    Raf a co myślisz o zmianie paska z fabrycznego na odrobine krótszy?
    i pytanie czy w dinku jest powtórny obieg spalin (SDS czy jak sie ta cholera nazywa) ❓

    #24286
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    Szczerze z tym obiegiem to nie wiem, bo nie podpytałem sie w serwisie… mnie cały czas zastanawia wynalazek z tym 2gim wężem do filtra powietrza (a w sumie do przegródki przed nim).

    Wiem, że jak zastanawiałem się nad wymianą (do której nie doszło w końcu mimo zakupu) na filtr stożkowy Polini, to nie miałem “co z tym fantem w postaci rurki zrobić”.

    Tak więc przyznaje, że o ile robiłem tuning w stylu CDI, wariator, dobór rolek i cylek (cylek już w serwisie), o tyle w obiegu powietrza jestem noga i niestety nie pomogę.

    Co do paska natomiast – osobiście nie bawiłem się w takie zabiegi, ja po prostu zmieniłem na wytrzymalszy kelwarowy malossi, o długości odpowiadającej oryginałowi.

    #24287
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    PIETRO
    przekopałem cały serwis i nie znalazłem nic o gażniku i jego regulacji 🙁
    jakbyś mógł to podeślij cokolwiek
    z góry dzieki za helpa

    #24288
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    wyjmowałem tą tajemniczą rurke z filtra którą niektórzy
    nazywają zwęrzką ale bez odczuwalnej różnicy to
    zapakowałem zpowrotem

    #24289
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    To chyba chodziło o ten poradnik – regulacja pkt 5:
    http://www.skuterowo.com/duze-spalanie-slabe-osiagi-sam-dokonaj-przegladu-poradnik/

    [quote]wyjmowałem tą tajemniczą rurke z filtra którą niektórzy
    nazywają zwęrzką ale bez odczuwalnej różnicy to
    zapakowałem zpowrotem[/quote]
    Czyli co?
    Jakby się dawało stożkowy, to można to zostawić bez rurki?
    Tu poproszę o radę kogoś, kto się bawił w przypadku tego wynalazku w ND.

    #24290
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    DZIĘKI RAF 💡
    Z ciekawości ,po tych wszystkich przeróbkach jakie masz spalanie ?

    #24292
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    2,3 do 2,5 na 100 km – to po tuningu na 80 cm3 i po zdjęciu blokady CDI + wariator, przed tuningiem miałem 1,8 do 2,2.
    W zimę (a jak też jeździłem 😉 – tylko jak było poniżej 15 i śnieg to poddałem się) spalanie podskoczyło średnio do 2,6, teraz wróciło do sezonowej normy.

    W innym temacie mi zarzucano “że to niemożliwe” (w temacie o kymco B&W), ale faktem jest, że tuning w 4T nie podnosi tak mocno spalania, jak w 2T (możesz sprawdzić tamte posty).

    Tu jednak jest kwestia indywidualna też, bo przyznaje że przy silniczku 50 cm, spore znaczenie ma masa użytkownika, obładowanie bagażnika (a ten ND ma spory), czy masz pasażera, czy plecak, itp – ja przyznaje że zawsze jeżdżę sam, obładowany jestem raptem netebokiem w bagażniku, oraz śniadaniem + pokrowiec na motor i podstawowe narzędzia, oraz przy swoich zaledwie 70 kg, mam masę własną i skutera taką, jak niektórzy w małych skuterach (70 kg moje + 110 moto)… zresztą regulacja i styl jazdy też ma znaczenie (ja lubię ruszać z kopyta i jeździć w granicach 65 / 70 km/h o ile dane warunki pozwalają na to – praktycznie większość codziennej trasy ponad 50 km, jadę z tymi prędkościami).

    #24294
    Suawek
    Użytkownik
    • 32
    • 888Postów:

    zuraw napisał:

    Raf a co myślisz o zmianie paska z fabrycznego na odrobine krótszy?
    i pytanie czy w dinku jest powtórny obieg spalin (SDS czy jak sie ta cholera nazywa) ❓

    Teraz każdy nowy skuter ma recyrkulacje spalin. Wymogi do homologacji.

    #24295
    roomcajz
    Uczestnik
    • 17
    • 1 073Postów:
    #24296
    Raf
    Użytkownik
    • 2
    • 269Postów:

    Zuraw, a Ty zastanawiasz się poważnie nad tym tuningiem?
    To ja mogę w temacie dać jutro / pojutrze linki (o ile Leszek mnie nie zabije za dawanie takich jako przykładu do danych sklepów) z tym jakie części kupowałem.
    Co prawda cylindra + tłok 80 cm3 jakiego mam już nie widzę (kupowałem w mielochu), ale teraz brałbym Airsala 80 cm… tańsze niż to co ja mam (3 krotnie), a też dobre.

    Airsal kosztuje zaledwie 290 zł 80 cm3, a to moje cudeńko (jak wymieniałem to mieli tylko to na stanie i polini) kosztowało 900… 2 lata temu tuning jakoś był droższy 😀

    A i nie baw się w jakieś podróbki chińskie z allegro za 100… masakra, kumpel na takiej miał wymianę po 5 tyś zaledwie (pomiajam już fakt, że przy tej “polskiej chińszczyźnie” jaką ma, przy okazji tuningu rozwalił sobie wał rozrządu… takie to “mocne”).

    #24297
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    Narazie chce wycisnąć z 50 co sie da
    Mam zdjętą tuleje z wariatora i śrubke z pokrywki przepustnicy
    i szaleństwa nie ma(55 no 60 to już przy sprzyjających wiatrach i pochyłościach) a 70-75 narazie by mnie usatysfakcjonowało
    jak możesz to podeślij linki to sie oszacuje 😆

    #24298
    zuraw
    Użytkownik
    • 2
    • 24Postów:

    roomcajz dzięki za linka :mrgreen:

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button