Jak podkręcić Kymco New Dink 50 4T?
- This topic has 131 odpowiedzi, 22 głosy, and was last updated 10 years, 8 months temu by hammerite.
- AutorWpisy
- 14 marca 2011 dnia 13:05 #24095
witam
zakupiłem ostatnio dinka i jestem trochę rozczarowany ponieważ
za chiny nie chce przekroczyć magicznej granicy 60 km/h
sprawdziłem ma zdjętą tuleje z wariatora a w pokrywie przepustnicy nie ma tajemniczych śrubek mimo to z pionowej górki 60 i ni cholery więcej. 👿
czytałem że może wymienić dysze w gażniku albo moduł albo zaślepić kiche w tłumiku
Pytanie czy ktoś ma doświadczenie z Dinkiem robił podobne patenty i jaki ma to realny wpływ na ośiągi ???
wystarczy 70 a 80 km/h to by było szaleństwo,niemniej nie chce przeinwestować14 marca 2011 dnia 15:22 #24104A CDI odblokowane? Mój od nowości leci 75.
14 marca 2011 dnia 15:55 #24105Moje Agility 4T, po odblokowaniu i zmianie dyszy na 82, leciało 75km/h. Moduł był fabryczny.
14 marca 2011 dnia 16:01 #24106A gdzie taki moduł kupić- czy mysi być do konkretnego modelu? jak poznać że jest on zablokowany?
14 marca 2011 dnia 16:25 #24110Kymco 4T musi mieć oryginalny moduł, cena takowego od 100 do 180zł, do pozostałych chinoli kupisz na allegro za ok. 30zł, dobrze jest dodatkowo wymienić cewkę zapłonową, (cewka koloru czerwonego, 32000 Volt) dającą dwa razy większe napięcie na elektrody świecy.
14 marca 2011 dnia 16:28 #24111ale jaja, wyczytałem że aby odblokować mój moduł CDI należy go NACIĄĆ piłą do metalu…
pewnie jakiś przewód jest zatopiony w obudowie. ciekawe czy jak to zrobie to potem będzie możliwość wsadzenia jakiegoś przewodnika żeby przeszedł przegląd.
sorry za offtop ale tak się uśmiałem że musiałem się podzielić 😀14 marca 2011 dnia 16:31 #24113w niektórych modelach chinoli, wystarczy odciąć różowy kabelek z modułu
14 marca 2011 dnia 19:45 #24122Leszek napisał:
A CDI odblokowane? Mój od nowości leci 75.
Czy CDI w nomenklaturze oznacza moduł zapłonowy?
jeśli tak to mój jest seryjny.Powinienem go wymienić (jeśli tak to może coś ktoś poleci) a może ciachnąć kabelek (tylko który)?
Może ktoś sie orientuje jaka jest seryjna dysza i na jaką powinienem wymienić?
prosze o wyrozumiałość jestem świeży w temacie14 marca 2011 dnia 19:48 #24123Pietro napisał:
Moje Agility 4T, po odblokowaniu i zmianie dyszy na 82, leciało 75km/h. Moduł był fabryczny.
Możesz napisać co było u Ciebie odbłokowane?
14 marca 2011 dnia 19:57 #24124W Kymco nie ma “ciachania” kabelków, musiałbyś zmienić moduł, ale tak jak mówię, ja na fabrycznym zablokowanym osiągałem szybkość 75km/h. Oryginalna dysza w moim Agility miała otwór 0,65mm. wymień na 0,80mm czyli 80-tkę, wiąże się to z regulacją gaźnika. Dink to 4T więc w tłumiku nie ma żadnej kichy.. wyjmij blokadę wariatora (tuleja), i odblokuj gaźnik (śrubka w dekielku podciśnieniowej przepustnicy i wspomniana dysza).
14 marca 2011 dnia 20:02 #24126Pietro a powiedz jak duże znaczenie może mieć dysza? gdyby samą dyszę wymienić to o ile się Vmax i przyspieszenie zmieni? tak Pi x drzwi
14 marca 2011 dnia 20:06 #24127Dysza ma duże znaczenie, ale śrubkę spod dekielka gaźnika trzeba musowo wyjąć, i odblokować wario. Testuj to się przekonasz 😉
15 marca 2011 dnia 08:28 #24147Nie wiecie ile może kosztować odblokowane CDI do Dinka ?
Może też ktoś podrzuci namiary na dobry (fachowy ) serwis
Czy po wymianie seryjnej dyszy na 80tke nieunikniona jest regulacja gażnika i czy można zrobić to samemu?15 marca 2011 dnia 10:14 #24149Ja bym Ci radził jechać tam: http://www.motor-land.com.pl/data/kontakt.html Powinieneś dostać wszystko od ręki,a serwis jest na miejscu.
15 marca 2011 dnia 10:38 #24152Oryginalny moduł do Dinka do 200zł, zależy gdzie kupisz. Regulacja gaźnika po wymianie dyszy jest nieunikniona i możesz wykonać ją samemu. Na tym portalu znajdziesz opis regulacji, nie chce mi się kolejny raz powtarzać.. 😉
15 marca 2011 dnia 13:24 #24214zuraw napisał:
Nie wiecie ile może kosztować odblokowane CDI do Dinka ?
Może też ktoś podrzuci namiary na dobry (fachowy ) serwis
Czy po wymianie seryjnej dyszy na 80tke nieunikniona jest regulacja gażnika i czy można zrobić to samemu?Podobno odblokowany moduł do Dinka 50 pasuje od quada MAXXER 90 , koszt około 300zł
15 marca 2011 dnia 13:37 #24216Dzwoniłem do Motorlandu i odblokowany moduł kosztuje 180 zły
jak uzbieram troche monet i wymienie dysze i CDI to napisze
co to dało
WIELKIE DZIĘKI za konkrety (nie wiem dlaczego ale o dinku jakoś
mało informacji a większość to mity)
jak by ktoś wrzucił schemat elektr.to by było miło 😀15 marca 2011 dnia 14:15 #24219Bo mało jest tych modeli u nas (młodzież preferuje 2T raczej, bo więcej się da podrasować w vmax, starsi kupują natomiast w marketach skutery… bo kto to widział, aby dać 7tyś za skuter 😉 ) i dodatkowo nie można dokładnie się odnosić z tuningowaniem, jak przy innych 4T, nawet kymco.
Ja np. byłem po 18 tyś zmuszony do wymiany CDI i wciskano mi kity, że od każdego pasuje – niestety nie jest tak.
Tylko oryginał się kłania, ewentualnie odblokowany zamiennik do tego modelu (ale to nie są chińskie podróbki – jak to zapewniają sprzedawcy z allegro, że pasują, bo nie pasują – można się naciąć, próbując oszczędzić).Dodatkowo jeszcze z czasem o ile myślisz o tuningu, zastanowił bym się na Twoim miejscu nad zmianą wariatora na malossi (zyskasz 5 km, dodatkowo niwelujesz “dziurę” moc/prędkość – bo np. mój ND miał tak, że jechał bez wario na 7tyś obr, tyle samo co na 8 tyś. obr, a po zmianie wariatora zyskał przyśpieszenie, prędkość itp), oraz ewentualnie o firmowym cylku 80 cm (zyskujesz moc porównywalną do 2T, nie ma muła pod górkę, czy przy ruszaniu).
Oczywiście też kwestia doboru rolek – albo stawiasz na moc, albo prędkość.
Po tych paru rzeczach, masz prędkość 75 i moc jak trzeba… jak postawisz na prędkość da radę więcej… ale ja akurat preferuje bardziej moc i przyśpieszenie.
Z ND cudów nie osiągniesz – 75 to optymalna prędkość i w mojej opinii wystarczająca.
15 marca 2011 dnia 19:32 #24284Raf a co myślisz o zmianie paska z fabrycznego na odrobine krótszy?
i pytanie czy w dinku jest powtórny obieg spalin (SDS czy jak sie ta cholera nazywa) ❓15 marca 2011 dnia 19:56 #24286Szczerze z tym obiegiem to nie wiem, bo nie podpytałem sie w serwisie… mnie cały czas zastanawia wynalazek z tym 2gim wężem do filtra powietrza (a w sumie do przegródki przed nim).
Wiem, że jak zastanawiałem się nad wymianą (do której nie doszło w końcu mimo zakupu) na filtr stożkowy Polini, to nie miałem “co z tym fantem w postaci rurki zrobić”.
Tak więc przyznaje, że o ile robiłem tuning w stylu CDI, wariator, dobór rolek i cylek (cylek już w serwisie), o tyle w obiegu powietrza jestem noga i niestety nie pomogę.
Co do paska natomiast – osobiście nie bawiłem się w takie zabiegi, ja po prostu zmieniłem na wytrzymalszy kelwarowy malossi, o długości odpowiadającej oryginałowi.
15 marca 2011 dnia 19:56 #24287PIETRO
przekopałem cały serwis i nie znalazłem nic o gażniku i jego regulacji 🙁
jakbyś mógł to podeślij cokolwiek
z góry dzieki za helpa15 marca 2011 dnia 20:00 #24288wyjmowałem tą tajemniczą rurke z filtra którą niektórzy
nazywają zwęrzką ale bez odczuwalnej różnicy to
zapakowałem zpowrotem15 marca 2011 dnia 20:02 #24289To chyba chodziło o ten poradnik – regulacja pkt 5:
http://www.skuterowo.com/duze-spalanie-slabe-osiagi-sam-dokonaj-przegladu-poradnik/[quote]wyjmowałem tą tajemniczą rurke z filtra którą niektórzy
nazywają zwęrzką ale bez odczuwalnej różnicy to
zapakowałem zpowrotem[/quote]
Czyli co?
Jakby się dawało stożkowy, to można to zostawić bez rurki?
Tu poproszę o radę kogoś, kto się bawił w przypadku tego wynalazku w ND.15 marca 2011 dnia 20:25 #24290DZIĘKI RAF 💡
Z ciekawości ,po tych wszystkich przeróbkach jakie masz spalanie ?15 marca 2011 dnia 20:35 #242922,3 do 2,5 na 100 km – to po tuningu na 80 cm3 i po zdjęciu blokady CDI + wariator, przed tuningiem miałem 1,8 do 2,2.
W zimę (a jak też jeździłem 😉 – tylko jak było poniżej 15 i śnieg to poddałem się) spalanie podskoczyło średnio do 2,6, teraz wróciło do sezonowej normy.W innym temacie mi zarzucano “że to niemożliwe” (w temacie o kymco B&W), ale faktem jest, że tuning w 4T nie podnosi tak mocno spalania, jak w 2T (możesz sprawdzić tamte posty).
Tu jednak jest kwestia indywidualna też, bo przyznaje że przy silniczku 50 cm, spore znaczenie ma masa użytkownika, obładowanie bagażnika (a ten ND ma spory), czy masz pasażera, czy plecak, itp – ja przyznaje że zawsze jeżdżę sam, obładowany jestem raptem netebokiem w bagażniku, oraz śniadaniem + pokrowiec na motor i podstawowe narzędzia, oraz przy swoich zaledwie 70 kg, mam masę własną i skutera taką, jak niektórzy w małych skuterach (70 kg moje + 110 moto)… zresztą regulacja i styl jazdy też ma znaczenie (ja lubię ruszać z kopyta i jeździć w granicach 65 / 70 km/h o ile dane warunki pozwalają na to – praktycznie większość codziennej trasy ponad 50 km, jadę z tymi prędkościami).
15 marca 2011 dnia 20:42 #24294zuraw napisał:
Raf a co myślisz o zmianie paska z fabrycznego na odrobine krótszy?
i pytanie czy w dinku jest powtórny obieg spalin (SDS czy jak sie ta cholera nazywa) ❓Teraz każdy nowy skuter ma recyrkulacje spalin. Wymogi do homologacji.
15 marca 2011 dnia 20:47 #2429515 marca 2011 dnia 20:53 #24296Zuraw, a Ty zastanawiasz się poważnie nad tym tuningiem?
To ja mogę w temacie dać jutro / pojutrze linki (o ile Leszek mnie nie zabije za dawanie takich jako przykładu do danych sklepów) z tym jakie części kupowałem.
Co prawda cylindra + tłok 80 cm3 jakiego mam już nie widzę (kupowałem w mielochu), ale teraz brałbym Airsala 80 cm… tańsze niż to co ja mam (3 krotnie), a też dobre.Airsal kosztuje zaledwie 290 zł 80 cm3, a to moje cudeńko (jak wymieniałem to mieli tylko to na stanie i polini) kosztowało 900… 2 lata temu tuning jakoś był droższy 😀
A i nie baw się w jakieś podróbki chińskie z allegro za 100… masakra, kumpel na takiej miał wymianę po 5 tyś zaledwie (pomiajam już fakt, że przy tej “polskiej chińszczyźnie” jaką ma, przy okazji tuningu rozwalił sobie wał rozrządu… takie to “mocne”).
15 marca 2011 dnia 21:03 #24297Narazie chce wycisnąć z 50 co sie da
Mam zdjętą tuleje z wariatora i śrubke z pokrywki przepustnicy
i szaleństwa nie ma(55 no 60 to już przy sprzyjających wiatrach i pochyłościach) a 70-75 narazie by mnie usatysfakcjonowało
jak możesz to podeślij linki to sie oszacuje 😆15 marca 2011 dnia 21:09 #24298roomcajz dzięki za linka
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.