Jak docierac cylinder MCN?

Witam. czy jest to cylinder aluminiowy czy zeliwny? jak go dotrzec? prosilbym abyscie mi dali schemat do ilu km z jaka predkoscia itd:) pozdrawiam

prosze o szybka odp!

witam. jesten w trakcie docierania cylindra... z poczatku jezdzilem 35km max 45 teraz jade ciagle 50-55 (bo nie lubie sie "wlec") ale nie na ciaglych obrotach tylko ze zmiennymi. Cylinder ma przejechane 100km..chce zebsyucie mi powiedzieli czy takie docieranie jest bezpieczne?... prosze o odp! Pozdrawiam!

Bezpieczne, po rpostu go nie cisnij.
Jazda ze zmiennymi predkosciami, i hamowanie silnikiem jest dobre dla docierania silnika. Od czasu do czasu mozesz go przeciagnac ale to tak przy 150 km, zeby go nei zamulic :) Najlepiej jest docierac silnik taka jazda jaką bedziesz jezdzil :)

Są różne teorie na temat docierania. Moim zdaniem najlepiej jest jeździć około 45 km/h (maksymalnie). Jeździj normalnie, brak docierania na wysokich obrotach zmniejszy wydajność (czyli nadmierne oszczędzanie nowego sprzętu). Dobrym miejscem jest ruch miejski, gdy często się zatrzymujemy i ruszamy. Trzeba także pamiętać o temperaturze. Staraj się jeździć krótkie odcinki, ewentualnie co kilka(naście) kilometrów rób postój. Zapobiegniesz przegrzaniu silnika, co może doprowadzić do zatarcia cylindra.

Podsumowując, jeździj do 45 km/h, najlepiej w ruchu miejskim i zapobiegaj przegrzaniu silnika.

Z tego co wyczytałem to MCN jest żeliwny.

Pozdrawiam

witam ponownie. Chcialbym sie dowiedziec czy wystarczy docierac cylinder mcn (chyba zeliwny) 500 km? bo gdziesz slyszalem ze nie ma potrzeby docierac az 1200.

Żeliwny cylek dociera się ok 1000-1500 km

a co sie stanie jak bd go docieral 500?

Silnik może mieć słabszą kompresje... Ale nic wielkiego nie powinno się stać, bo te pierwsze 500km jest zdecydowanie ważniejsze od tych następnych ;)

czy szybciej go moge zatrzec po docieraniu 500km czy 1000? nie wytrzymam docierac 1k :) takze chyba bd tylko 500

Zatrzesz z braku dobrej mieszanki i przy przegrzaniu. Wiec na to zwracaj uwagę, jezdzij normlanie, uwarzajac na temp cylka, nie jezdzij dlugo utrzymujac te same obroty i tyle.

Pierwsze słyszę, żeby prze złą mieszankę można zatrzeć silnik...

SGhost napisał:

Zatrzesz z braku dobrej mieszanki i przy przegrzaniu. Wiec na to zwracaj uwagę, jezdzij normlanie, uwarzajac na temp cylka, nie jezdzij dlugo utrzymujac te same obroty i tyle.

a od kiedy to do 4t idzie mieszanka

Mario1 napisał:

SGhost napisał:
Zatrzesz z braku dobrej mieszanki i przy przegrzaniu. Wiec na to zwracaj uwagę, jezdzij normlanie, uwarzajac na temp cylka, nie jezdzij dlugo utrzymujac te same obroty i tyle.

a od kiedy to do 4t idzie mieszanka

Do każdego silnika spalinowego idzie mieszanka...

Sparrow93 napisał:

Mario1 napisał:

SGhost napisał:
Zatrzesz z braku dobrej mieszanki i przy przegrzaniu. Wiec na to zwracaj uwagę, jezdzij normlanie, uwarzajac na temp cylka, nie jezdzij dlugo utrzymujac te same obroty i tyle.

a od kiedy to do 4t idzie mieszanka

Do każdego silnika spalinowego idzie mieszanka...

tak zgadza się tylko że mieszanka paliwowo powietrzna i od tego nie zatrzesz , a do 4-sówów olej do smarowania idzie z silnika tz. z miski olejowej - więc zejdź na ziemię

to moge bez obaw docierac 500 km?

f5

Już kilka razy dostałeś odpowiedź. Możesz docierać i 10 km, nikt Ci żadnej gwarancji nie da, a tego chyba oczekujesz. Jak od razu piszesz, ze nie wytrzymasz to po co ciągnąć temat? Jak się posypie, to się posypie - trudno, cylinder można samemu wymienić.