Honda PCX 125 zimny nie trzyma wolnych obrotów

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #651833
    Zdzisław
    Uczestnik
    • 1
    • 4Postów:

    Bardzo proszę o pomoc i poradę. Otóż kupiona Honda PCX 125 cm3 2012 r przebieg 17900 km, która stała bez jazdy prawie 2 lata od sprowadzenia .uruchamia się i za chwilkę jak jest zimna gasnie. Nie chce pracowac na wolnych obrotach kiedy jest zimna. Zeby uruchomić ponownie po zgaśnięciu trzeba troszkę dodać gazu manetką. Natomiast jak się ruszy to w czasie jazdy silnik pracuje dobrze. Jednak dopóki się nie rozgrzeje na wolnych obrotach gaśnie. Po rozgrzaniu ten objaw znika i silnik pracuje na wolnych obrotach bez problemów. Serwis Hondy Daszuta w Olsztynie wymienił dla znalezienia przyczyny z innego skutera wszystkie istotne elementy łącznie z komputerem i nie znaleźli przyczyny. Poradzili mi zastosować specjalny dodatek do benzyny Motul do oczyszczania układu paliwowego i wtryskiwaczy. Kupiłem taki płyn, lecz szukam osoby, która miała podobne problemy i stosowała taki dodatek do paliwa. Jak to należy zrobić. Czy należy dodać go do paliwa w kanistrze i wlać po zmieszaniu do zbiornika, czy też można dodać do zbiornika. poradzono mi że po dodaniu tego środka , a jest to Motul Fuel system clean, należy paliwo jak najszybciej wyjeździć, nie powinno ono z tym srodkiem stać w zbiorniku skutera. Nie rozumiem, tego, dlaczego za pierwszym razem gdy uruchamiam, uruchamia sie bez problemu i chwilkę pracuje, ale zaraz gaśnie i jak juz ponownie próbuję uruchomić juz muszę dodać gazu manetką. Może ktos z forumowiczów tez miał podobny problem i może mi cos poradzi, za co będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.

    #651837
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    a czujnik temperatury silnika wymieniali?
    silnik krokowy? przepustnice?

    #651838
    Spider
    Uczestnik
    • 0
    • 150Postów:

    Jak długo stara wacha jest w zbiorniku? Miesiąc, dwa? Rok? Pytam dla zasady. Stare paliwo to zwietrzałe paliwo. Analizujmy.

    #651858
    Zdzisław
    Uczestnik
    • 1
    • 4Postów:

    Witam i bardzo dziękuję za odzew. Czujnika temperatury prawdopodobnie nie wymieniali, Ja sam nawet nie pomyślałbym, że może miec wpływ na obroty, ale to jest bardzo rozsądne i jutro zaraz uderzę do serwisu z pytaniem w tej sprawie. Jeżeli okaże się że nie wymieniali, to może byc pewien slad. natomiast jeżeli chodzi o paliwe jak on stal, to nie sądzę żeby było stare, ten własciciel troszkę w tym czasie jeżdził po swojej wiosce i coś się tam zawsze działo w silniku, teraz jest już nowe paliwo które zatankowałem. Nie wiem tylko czy tak już było jak zoatał sprowadzony ze Szwajcarii, czy stało się dopiero w czasie gdy stał w garażu tak długo. Sprawdzę ten kierunek z czujnikiem temperatury. Dziękuję. I oczywiście odezwę się. Pozdrawiam

    #651860
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    to chłopcy w hondzie kompletnie wiedzą jak działa wtrysk?
    skoro dzieje sie rzecz zależna od temperatury to sie w pierwszej kolejności nalezy łapać za czujniki temperatury – zwłaszcza że pisałes ze wszystkie kluczowe elementy już podmieniali…

    #652234
    Zdzisław
    Uczestnik
    • 1
    • 4Postów:

    Witam i wracam do mojego nie rozwiązanego tematu. Fachowcy z Hondy sprawdzili też czujnik temperatury. Mówią że podmienili wszystko oprócz samego cylindra. Ja nie znam się tak jak mechanik z serwisu, nie sądziłem, że w skuterze może byc problem , którego nie można rozwiązać, przeciez to nie człowiek, z milionem układów. Co może powodować , że po uruchomieniu jak jest zimny gaśnie. Albo coś zamyka dopływ paliwa, ale gdzie, albo przestaje działać wtrysk, ale dlaczego, (komputer wymieniony na drugi ), albo zapłon przestaje działać, ale dlaczego, albo jakiś czujnik blokuje, ale jaki. Nic innego już nie przychodzi mi do głowy, co jeszcze może miec wpływ na to, że gaśnie. Porada na forum, może nakierować fachowców z serwisu Hondy, bo wiem, że jednak użytkownicy maja najlepsza wiedzę i doświadczenie. Będe czekał spokojnie na pomysł, co jeszcze można sprawdzić, wymienić czy zrobić . Za wszelkie porady będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam

    #652235
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    trzeba zrobić to samo co oni sprawdzili tylko porządnie.
    tam jest skończona ilość elementów – typowe usterki to czujnik temperatury, lambda i urywająca się wtyczka przy przepustnicy. Ale to ludziki wprawione w bojach z tym modelem powinny ogarniać. W końcu kto ma lepiej wiedzieć jak naprawić honde jak ne serwis hondy? Chyba że poruszają sie po omacku i żaden na PGM FI z motocykli szkolony nie był. Oni tam mają motocykle czy tak bardziej przy okazji mają jednoślady?

    #652260
    Zdzisław
    Uczestnik
    • 1
    • 4Postów:

    Witam serdecznie. Wracam do mojego aktualbnego tematu. W Hondzie Daszuta Olsztyn sprzedają głównie samochody, ale jest tez kącik gdzie stoja nowe motory Hondy, w sali serwisowej maja stanowiska dla samochodów ale tez jedno dla motocykli, maja tez mechanika od motocykli z prawie 20 letnim stażem, przez 12 lat w kawasaki a teraz 8 lat w Hondzie. Więc naprawa Hondy PCX 125 nie jest dla nich nowoscią. Podeszli uczciwie podmieniając ze sprawnego drugiego egzemplarza wszystko co się dało podmienić. I nic. Może po prostu szukali, a tu moze trzeba troszke pomysleć i przeanalizowac jakie układy moga mieć na te usterke wpływ i po kolei je sprawdzac dokładnie. A może wszystkiego w tym skuterze nie da sie sprawdzic i dlatego trzeba po prostu szukać metoda prób . Sam nie wiem co może mieć większy wpływ, czy układ paliwowy czy czujniki. Bo chyba zapłon sterowany z komputera nie powinien szwankowac, jeżeli komputer wymieniony. Cały czas stawiam tezy i dopytuje sie bardziej doświadczonych użytkowników. Temat cały czas otwarty, na razie nie pozostaje mi nic, jak tylko zastosować ten dodatek do paliwa firmy Motul czyszczący układ paliwowy i wtryski, wyjeździć cały zbiornik jednym kursem, ale to dopiero na wiosnę jak ruszy ciepło. Pozdrawiam

    #652262
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    daruj sobie ten motul i szmańskie metody bo szkoda kasy. to co w tym motulu masz normalnie w paliwie z kazdej przyzwoitej stacji benzynowej a do tego masz jeszcze filtr w instalacji paliwowej.
    Jedyne w systemie PGM Fi czego sie nie da zdiagnozować “komputerem” lub woltomierzem czy iglica w elektrozaworze zaworze zwanym silnikiem krokowym poprawnie się przemieszcza i luzów w aparacie zapłonowym (którego nie masz).
    Ty nie masz “ssania” czy szwankuje system wzbogacania mieszanki kiedy silnik jest zimny. To prosty podsystem. Od PCX-a po Honde Accord i NSX wygląda tak samo.

    Moja rada jest taka: zmień serwis.
    Nie jesteś w stanie (a tym bardziej ktokolwiek na forum) ocenić jakości rzetelności tych “podmian”. Historia o tym jak pan 12 lat naprawiał kawasaki a teraz 8 lat robi honde kompletnie nie robi na mnie wrażenia po tym jak “rekomendowany” mechanik na własnej działalności “po 20 latach w ASO Toyoty” wymienił mi olej w automatycznej skrzyni Lexusa LS. Przelał na zimno o 2 litry i jeszcze mi wpajał że jak skrzynia się rozgrzeje to poziom oleju spadnie… – gdzie na bagnecie kreska COLD była niżej niż HOT – co ow sposób oczywisty wskazuje na to że “na ciepło” wskazanie jest wyższe. No myślałem że wezme kij i go j..e tam gdzie stoi.

    Masz serwisówke do PCX-a
    http://www.motorscooterguide.net/Manuals/Honda_PCX150_Service_Manual.pdf
    na stronie 4-7 masz symptomy usterek, jest i twoja (Engine stalls, hard to start, rough idling). w kratce obok masz rozdziały do przerobienia 3-13(wolne obroty), 7-22 (silnik krokowy[IACV – Idle Air Control Valve] – jest na przepustnicy), 7-6 (układ paliwowy) oraz zalecenia co do sprawdzenia jeszcze kilku rzeczy.
    Rzetelne przejście tej serwisówki na 100% wyeliminuje problem. Wg mnie masz zwalony silnik korkowy lub jego podłaczenie (ale to by ci Check Engine wywaliło na desce).
    Odepnij go najlepiej i zobacz czy to coś zmieni. Jak nie zmieni to znaczy że jego brak lub obecność nic nie zmienia (a powinna) – czyli nie działa.
    Tam można sprawdzić wszystko włącznie z napięciem na pompie paliwa, drożnością układu paliwowego i ciśnieniem wtrysku, poprawną opornością czujników..itd. Na chu.. je podmieniać jak wystarczy sprawdzić jakie wartości pokazują i czy to jest w granicach normy?

    Tylko trzeba chcieć a nie podmianiac wszystko z nadzieją że się trafi. Wg mnie nie podmienili ani razu przepustnicy z osprzetem. Dlatego zmień serwis.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button