Honda PCX 125 czy ...?

Witajcie!

Od wielu dni przeglądam fora, ogłoszenia, ogólnie internety w poszukiwaniu opinii o interesujących mnie modelach. Im więcej czytam, tym mniej wiem :) Dlatego zdecydowałem się napisać tutaj, poprosić Was o pomoc w wyborze. Interesuje mnie bardzo Honda PCX 125, ale ze względu na moją budowę ciała (180 wzr, ~100 kg, 28 l.) mam wątpliwości co do tego, czy będę komfortowo się na niej czuł. Umówiłem się co prawda na jazdę testową w sobotę, ale do tego czasu może mi żyłka pęknąć ;)
A może Waszym zdaniem warto dołożyć i kupić Aprillie SR MAX 125? A może jakieś inne propozycje skuterów maxi? Opinie? Od razu wspomnę, że Satelis, Burgman i DT jakoś mnie nie ujęły - chyba że zagniecie mnie argumentami.
Od skutera oczekuję przede wszystkim uniwersalności. Planuję go eksploatować zarówno w mieście (dojazdy do pracy) jak i na wyjazdach z Dziewczyną. Wiadomo, że spalanie i osiągi obojętne mi nie są, ale wszystkiego pogodzić ze sobą się nie da.

No i czy warto czekać z zakupem do wiosny?

Z góry wielkie dzięki!

PS. Marzy mi się YAMAHA YZF 125R ale jako iż dopiero rozpoczynam przygodę z jednośladami, to obawiam się, że nie ogarnę 'skrzyni' :/

"Od razu wspomnę, że Satelis, Burgman i DT jakoś mnie nie ujęły - chyba że zagniecie mnie argumentami."
No z tym będzie ciężko nie znając Twoich powodów nie "ujęcia". Akurat wszystkie trzy noszą znamiona uniwersalności o której piszesz.

Raven napisał:

\\\\\\\"Od razu wspomnę, że Satelis, Burgman i DT jakoś mnie nie ujęły - chyba że zagniecie mnie argumentami.\\\\\\\"
No z tym będzie ciężko nie znając Twoich powodów nie \\\\\\\"ujęcia\\\\\\\". Akurat wszystkie trzy noszą znamiona uniwersalności o której piszesz.

Nie wspomniałem wcześniej, że interesują mnie tylko nówki :)
Satelis nie, bo cash. Moim górnym pułapem cenowym jest 13k PLN. Jest opcja na zwiększenie budżetu, ale muszę być mega przekonany do maszyny. Za te pieniądze wolałbym Aprilie, o której niestety mało piszą.
Burgman podobnie, po przeczytaniu lektury http://motovoyager.net/2014/09/starcie-malych-tytanow-honda-pcx125-kontra-suzuki-burgman-125/ doszedłem do wniosku, że nie warto dokładać 5 tysi dla większej kanapy kosztem komfortu (piszą o niskiej kierownicy).
DT odpadł z automatu, mam wątpliwości ze względu na stosunek ceny do jakości.

I tym o to sposobem jestem w kropce.
EDIT: Dobra, przyjrzałem się Kymco. Czym sie różni wersja KXC-T od zwykłej? Bo chyba nie ceną? I czy jego spalanie tj, ~3,5l/100km to nie jest trochę za dużo?

Bierz YAMAHA YZF 125R biegi opanujesz w 2 dni.
http://otomoto.pl/yamaha-yzf-r125-gwarancja-raty-na-kat-b-cbr-rs-M4159987.html

KXC-T i DT to mechanicznie to samo, różnią sie w zasadzie tylko obudową, wys. kanapy i tym, że KXC-T raczej nie jest obecnie planowane w pojemności 125ccm (przynajmniej nie ma takiej opcji na stronie importera)

witam
witam tez miałem dylemat
czy automat (maksi skuter)
czy manuał i wybrałem automat -burgmana 125
jazda na nim to przyjemność i osiągi są ok
pozdrawiam

To żeście mi pomogli ;)

Pokręcę sie po salonach i pooglądam.
Jeśli już się zdecyduję to kupować czy czekać do wiosny?

Ależ proszę bardzo :)
W mojej ocenie celuj w Kymco, ale nie z powodu ceny czy super osiagów, ale z powodu akceptowalnej jakości i względnie tanich części.
Zawsze może się przydarzyć jakaś "przygoda" i nagle koszty dodatkowe staną się bolączką.
Ja mam przykład z tamtego roku, uszkodziłem czaszę w DT 300i - cena nowej 700 PLN, cena analogicznej części w Burgmanie 1750 PLN.
To często pomijany aspekt zakupu sprzętu, a w nieprzychylnych okolicznościach może "przerwać" sezon.

Jeżeli chodzi o jakość Kymco to miałem New Dink 200i, DT300i i XC 400i i z żadnym nie miałem problemów i niespecjalnie mogłem się czepiać wykonania. Nie wiem jak to wygląda w mniejszych pojemnościach, ale nie sadze aby tu było jakoś gorzej.

Co do terminu zakupu to jeśli nie planujesz jazd w tym roku to zakup obecnie ma średni sens. Trudno ocenić ceny w przyszłym roku, ale wydaje mi się, że na wiosnę pojawia się jednak bardziej "promocyjne" ceny (bo patrząc na oferty różnych dealerów to bedzie w czym wybierać) i ewentualna wyprzedaż rocznika 2014.

OK.
...
http://www.jan-mar.pl/index.php?cPath=20_291

Przy takich "gabarytach" nie polecam Hondy PCX.

paci napisał:

Bierz YAMAHA YZF 125R biegi opanujesz w 2 dni.
http://otomoto.pl/yamaha-yzf-r125-gwarancja-raty-na-kat-b-cbr-rs-M4159987.html

Jak oceniacie wiarygodność tego ogłoszenia?
Podejrzanie tani na tle innych.

Nie wiem KONSTAL czy to Cię zainteresuje ale Honda właśnie pokazała swój nowy skuter 125cc na 2015 rok - Honda Forza 125
http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,113439,16814197,Nowa_Honda_Forza_125___do_miasta_i_na_autostrade.html
http://skutery.net/honda-forza-125-premiera-przy-okazji-intermotu/
http://www.youtube.com/watch?v=HGL4HGrb0V0
Ciekawe jaka będzie cena w Polsce. Mam nadzieję, że będzie to pozycja konkurencyjna dla Yamahy X-MAX 125.

WodzuWGK napisał:

Nie wiem KONSTAL czy to Cię zainteresuje ale Honda właśnie pokazała swój nowy skuter 125cc na 2015 rok - Honda Forza 125
http://www.swiatmotocykli.pl/Motocykle/1,113439,16814197,Nowa_Honda_Forza_125___do_miasta_i_na_autostrade.html
http://skutery.net/honda-forza-125-premiera-przy-okazji-intermotu/
http://www.youtube.com/watch?v=HGL4HGrb0V0
Ciekawe jaka będzie cena w Polsce. Mam nadzieję, że będzie to pozycja konkurencyjna dla Yamahy X-MAX 125.

Hehe... Tiaa, widziałem i zdążyłem już się obślinić, ale w komentarzach na innym portalu ktoś puścił info, że ta ma kosztować 24k PLN.
Nawet gdyby kosztował 19 tysi, to dla mnie to i tak zdeczko za dużo. Moje maksimum to 16k. Jutro jadę oglądać Aprilie SR MAX 125.
Zastanawiam się także nad yamacha z powyższego ogłoszenia, tylko ta cena...

KONSTAL napisał:
Moje maksimum to 16k. Jutro jadę oglądać Aprilie SR MAX 125.

Koniecznie zdaj relację z oględzin i mam nadzieję przejażdżki bo jestem mocno napalony na tą Apkę a sam do salonu Aprilia mam jakieś 200 km

ładna ta Forsa od Hondy. Coś jak Sym GTS, kształtne i miłe dla oka.
tylko to pewnie bedzie dużo zielona kapusta do wyłożenia

WodzuWGK napisał:

KONSTAL napisał:
Moje maksimum to 16k. Jutro jadę oglądać Aprilie SR MAX 125.

Koniecznie zdaj relację z oględzin i mam nadzieję przejażdżki bo jestem mocno napalony na tą Apkę a sam do salonu Aprilia mam jakieś 200 km

Mówiąc krótko, duża i piękna :) Niestety nie było możliwości odbycia jazdy próbnej. Mimo to jestem praktycznie na nią zdecydowany.

Ale może chociaż siedziałeś na niej :) Czy kanapa jest wygodna ? Schowek boczny i główny pod siedziskiem wystarczające ? Jak z wysokością siedziska ? - 815 mm to sporo jak na skuter. Pytam Cię jak zwykłego użytkownika bo testy czytałem i nie interesuje mnie marketingowy bełkot.
Napisz coś więcej o niej.

Dzisiaj odebrałem z salonu :)
Wiesz, nie mam porównania, ale... Zasiadając wygodnie na kanapie nie sięgam całą stopą do jezdni, mimo to manewruje mi się wygodnie. Przyspieszenie zadowalające, prędkość maksymalna to dla mnie niewiadoma, bo 'docieram'. Szkoda, że gniazdo zapalniczki jest pod tyłkiem, a nie w schowku 'pod ręką'. To chyba tyle :)

No to gratulacje KONSTAL ! Znakomity wybór ! Jak oceniasz komfort jazdy, napisz kilka słów o zawieszeniu. Nawiew ciepłego powietrza na nogi działa ? Jaki kolor czerwona czy biała ? (wrzuć do swojej Galerii fotki) Co wskazuje (co może wyświetlić) komputer "pokładowy" ? Jak oceniasz światła ? Co ile km masz przeglądy - dla mnie to dość ważne.

WodzuWGK napisał:

No to gratulacje KONSTAL ! Znakomity wybór ! Jak oceniasz komfort jazdy, napisz kilka słów o zawieszeniu. Nawiew ciepłego powietrza na nogi działa ? Jaki kolor czerwona czy biała ? (wrzuć do swojej Galerii fotki) Co wskazuje (co może wyświetlić) komputer \"pokładowy\" ? Jak oceniasz światła ? Co ile km masz przeglądy - dla mnie to dość ważne.

Komfort jazdy wyśmienity! Mięciutki, dość zwrotny, aczkolwiek przypomnę, że nie mam porównania. Światełka też dają radę. W każdym bądź razie, rozczarowany nie jestem.
Nawiewu na nogi przyznam szczerze nie testowałem jeszcze. Kolor czerwony. Komputer pokładowy wyświetla prędkość maksymalną i średnią (od odpalenia chyba), trip, spalanie chwilowe(?) oraz wydaje mi się, że zasięg,
Plan przeglądów wygląda następująco, pierwszy po 1000 km, kolejne co 5000 km.