Honda Pantheon 150 problem

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #641833
    oleyos
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    Witam
    Honda Pantheon 150 2003 na wtrysku. Problem jest takiego typu, że po odkręceniu nagle manetki do oporu,
    skuter zamula strasznie w skrajnych przypadkach gaśnie, by po chwili zaczać się wkręcać na obroty ale niezbyt żwawo. Po załączeniu auto diagnostyki wymiguje dwa długie i 3 krótkie sygnały. Wychodzi, że uszkodzenie grzałki sondy lambda. Czy to może mieć wpływ na wyżej wymieniony problem ?
    Napewno jest coś z mieszanką, bo wygląda jakby go zalewało. Ma ktoś jakieś pomysły bo nie wiem z której strony to ugryźć…

    #641840
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    tak. lambda służy właśnie do korekcji składu mieszanki wiec jak jest niedogrzaana lub uszkodzona to tak może być

    #641842
    oleyos
    Uczestnik
    • 1
    • 2Postów:

    No tak ale grzałka wspomaga sonde by uzyskała odpowiednią temperature na zimnym silniku tak?
    Więc teoretycznie po rozgrzaniu objawy powinny ustąpić…?

    #641844
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    teoretycznie tak – tylko że to jest trochę bardziej złożone bo lambda nie jest w silniku tylko w wydechu, wydech inaczej zmienia temperaturę jak silnik a sam czujnik jest dla komputera na tyle istotny że “niesprawność w lambdzie” to niesprawność i już. Komputer nie wnika jaka to niesprawnosć i w jakich warunkach może mieć wpływ i jaki. Błąd oporności obwodu grzałki na starcie dyskwalifikuje sonde i już.

    #726001
    endriufr87 zborowski
    Uczestnik
    • 0
    • 1Postów:

    Witam mam podobny problem z swoją Hondą tylko że U mnie po przekręceniu manetki na stopkach skuter ma moc i nic się z nim nie robi , gdy wsiadam i chcę jechać strasznie to zamula A wymieniłem już sondę

    #726002
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    a skąd wiesz że ma moc na stopkach a jak chcesz jechac to już nie? może on po prostu nie ma mocy i kółkiem w powietrzu to sobie może kręcić bo na to to on potrzebuje 0,2% mocy nominalnej.
    A jak nie napiszesz jaka to honda, czy wtrysk , czy gaźnik, czy wynalazek, jaki przebieg, stan , jak to sie zaczeło..itd to nikt nic mądrego nie napisze

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button