Honda NSR jc22 vs Honda CBR
- This topic has 39 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 12 years, 8 months temu by Anonim.
- AutorWpisy
- 27 czerwca 2011 dnia 22:38 #205262AnonimGość
- 4 533
- 89 923Postów:
Witam.
Mam problem. Będę przesiadał się z Aprili RS 50 na 125. Moja uwagę przykuła Honda NSR jc22. Nie ukrywam, że przemawia do mnie ta moc maksymalna 30KM no i do tego ten super wygląd… Jednakże, najmłodsza z 2003r., więc jak wiadomo ogromne przebiegi. Silniki przecież dobre, ale nie chciałbym kupować jakiegoś starocia. Lecz na alledrogo na prawdę z 1998r. itp można znaleźć zadbane maszyny. Ciągnąc moją dywagację dalej… Są jeszcze CBR 125. Z wyglądu przypomina mi to nijako rower… Ogólnie to średnio mi się to podoba, a mógłbym rzec, że praktycznie wcale… Ale ze mnie esteta jak z koziej d* trąba, dla mnie ma jeździć, a nie wyglądać. Do tego moc maksymalna 15KM czyli jak się domyślam po całkowitym odblokowaniu.. Połowę mniejsza… Roczniki już zjadliwe, przebieg tak samo.. Wiadomo, młodsze. NSR’ek ostatnio jak na lekarstwo z mazowieckiego, bo co prawda szukam głównie z mazowieckiego, bo nie za bardzo się układa mi lecieć po nią do Zakopanego czy na Hel.
Przyglądam się również Aprili RS 125, ale miałem 50 taką… Poza tym NSR’ka jest piękna 😀
Chciałbym znać Waszą, drodzy forumowicze, opinię na ten temat, i co byście wybrali. Nie ukrywam, że ta moc do mnie przemawia najbardziej… Najeździłem się 50, to to miało ze 3KM, to wiadomo co to było, i jestem już tym znudzony, aczkolwiek zadowolony, bo wiele się nauczyłem. Nie chcę zapier* 300km/h ale żeby miało to siłę jechać i w ogóle. No wiadomo o co mi chodzi.
Proszę o pomoc!
Z góry dziękuję !
Pozdrawiam ! ; )
27 czerwca 2011 dnia 22:44 #205263AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
cbr to 4t
no itak jak wspomniałes wygląda jak rower , v-max oko 120
i na pewno cbr’ka jak to 4t spali duuzo mnie niz nsr które jest wstanie wyciągnać ok 160 🙂
27 czerwca 2011 dnia 22:44 #205264AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Jak jesteś wyższy chłop to rozglądaj się za rs 125 będzie ci na niej wygodniej ;p nsr to dobre motory mało awaryjne motory ale dla niższych osób a aprilia też nie powinna sprawiać kłopotów jak była w dobrych rękach 😉 polecił bym ci cagive miał sprzęt z ich stajni jeśli chodzi o moc bez konkurencyjna ale jak ktoś o nie nie dba to jest lipa ;/
28 czerwca 2011 dnia 00:57 #205265AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Bierz nsr i będziesz zadowolony 😀 Mimo ze kupiłem pulapke taka to i tak ja uwielbiam juz 😀 i nie mogę się doczekac kiedy sobie przycisne 😀 Chyba ze wolisz spokojna jazde
28 czerwca 2011 dnia 02:24 #205266AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Cagivy mi się jakoś źle kojarzą… To 7 biegowe ? 😛 Nic nie będzie dobre jak nie dbasz…
No właśnie, cbr 4t… Wiesz wrona, 120 a 160 jest różnica, a przy takiej cenie PB, to nie robi mi różnicy czy spali 3 czy 5 czy 7.
Tak jak pisałem, RS już miałem… Tak oo mieć to samo, tyle, że większe, ale zdecyduję się na nią, jeżeli nic nie znajdę fajnego w okolicach.
NSR’ka może i starsza, ale w końcu to Honda, tak ? Więc powinna mieć swoją wytrzymałość, nawet niech będzie ta 10 letnia, prawda… ?
28 czerwca 2011 dnia 10:03 #205267AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Więc powinna mieć swoją wytrzymałość, nawet niech będzie ta 10 letnia, prawda… ?
Pamiętaj że to 2t 🙂
a o cagivy trzeba tylko dbać , bo są to ładne i dobrze pokur.wiające sprżety 🙂
28 czerwca 2011 dnia 11:04 #205268AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Nsr’ek widuję chyba najwięcej ostatnio.
A ja osobiście byłabym za cagivą. Ładne to to. ;D28 czerwca 2011 dnia 13:42 #205269AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Adzi0 napisał:
120 a 160 jest różnica, a przy takiej cenie PB, to nie robi mi różnicy czy spali 3 czy 5 czy 7.
Jestem w kurwę ciekawy gdzie będziesz latał to 160 km/h… I napisałeś że nie robi Ci różnicy czy spali 3 litry czy 7… Musisz pamiętać że przy tym twoim lataniu spalanie w nsr może podbić i do 9 litrów…
CBR jak pali 3 litry to jest 16zł na 100km.
NSR jak pali 7 to 37zł na 100km przy konkretniejszym dzidowaniu dojdzie spokojnie do 45 zł + olej lepszy bo gówna nie ma co lać i szybsze zużywanie się części ale wiadomo jak się zakurwia to tak jest… A powiedz mi co to jest zrobić 100 km ? NIC różnica w oszczędności pomiędzy CBR a NSR jest baaardzo duża… Bo za 35 zł robisz 100km a w cbr 200km i nie martwisz się o oleje zacieranie i inne duperele…Jeżeli chcesz latać jak debil i siać terror w mieście kosiarkowatym dźwiękiem to weź NSR
Jeżeli chcesz oszczędnie i spokojnie latać weź CBR wybór należy do Ciebie. PozdrawiamA OGÓLNIE TO NIE TEN DZIAŁ… BO TO JUŻ S¡ MOTOCYKLE
28 czerwca 2011 dnia 14:56 #205270AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Hokster, wez mnie juz nie dobijaj tymi cenami he 😛 Ale nsr tez można ladna z malym przebiegiem wypatrzeć 😉 Ja osobisciej jak bym byl skazany na 4t to tylko MZ albo Yamaha Yzf bo yamaha to wygląda chociaz zajebiscie i dzwiek ma piekny na sportowym wydechu a Cbr kazdy wie jak wygląda…
28 czerwca 2011 dnia 15:01 #205271AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
No jak rower 😀
28 czerwca 2011 dnia 20:04 #205272AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Ja ze 125 w 4t skusił bym się varadero dźwięk wypas jest 😉
28 czerwca 2011 dnia 21:09 #205273AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Hokster napisał:
jak pali 7 to 37zł na 100km
Jak to policzyłesą
Kup sobie rs 125 i będziesz bardzo zadowolony.
Ile masz forsy? Jeżeli rodzice mają możliwość to niech ci dołożą, jeżeli nie będą chętni, ale mają możliwość, powiedz że oddasz im jak sprzedasz.RS 125, świetny sprzęt, świetnie przyspiesza, świetnie hamuje, większość aut na mieście wypierdolisz do 3 biegu włącznie.
28 czerwca 2011 dnia 21:18 #205274AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Kowal napisał:
Hokster napisał:
jak pali 7 to 37zł na 100km
Jak to policzyłesą
Normalnie matematycznie… Skoro paliwo jest około 5zł niech będzie np 5,14 jak jest na mojej stacji gdzie tankuje. 7 * 5,14 = 35,98 <— masz co do 1 grosza… napisałem 37 bo nawet nie liczyłem tylko tak na szybkiego napisałem ale myśle że ta złotówka Ci jakiejś większej różnicy nie robi ?
28 czerwca 2011 dnia 21:19 #205275AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Kowal, cena za litr powiedzmy 5.30 zł x7 = w przybliżeniu 37 zł
Ja bym Cię namawiał na 2t , może i więcej pali , eksploatacja etc . ale jak kupisz 4t to po jakimś czasie będzie brakowało Ci mocy a w 2t jakby nie było jest dwa razy więcej 🙂
28 czerwca 2011 dnia 21:31 #205276AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Kamil nie z wszystkimi tak jest… Ja mam swoją MZ 125 w 4T fakt faktem najmocniejsza 125 w 4T w swojej klasie… I mi mocy wystarcza szczególnie w mieście… W trasie… 120 – 130 leci… spalanie na poziomie 3 litrów chłodzenie cieczą… Po tym sezonie hmmm chyba bandit 600 albo SV
28 czerwca 2011 dnia 21:34 #205277AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Adzi0 napisał:
przy takiej cenie PB, to nie robi mi różnicy czy spali 3 czy 5 czy 7
Właśnie przy takich cenach powinno ci robić różnice ile pali moto 😀
A co do Cagivy to powiem, że już parę razy widziałem posty, że lubią się tam sypać skrzynie biegów w tych Mito
28 czerwca 2011 dnia 23:09 #205278AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
No padają bo wynalazki to są straszne… 7 biegów 🙄
28 czerwca 2011 dnia 23:21 #205279AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Tak tak, to że zły dział to zauważyłem, ale dopiero po dodaniu posta ;p. Niech tam ktoś przerzuci w wolnej chwili. Z góry dzięki.
Hokster, trochę teraz mi namieszałeś… 😛 ale muszę przyznać, że masz rację…
Jednak no… Wszystko ma swoje plusy i minusy.
Co prawda te 160 to to jak mówiłeś… Gdzie tyle jechać… Tyle że 50 najeździłem się te 80-90… to to 120 jakoś mnie nie przekonuje… Tym bardziej, że ja moto to mam bardziej w trasę, niż w miasto… Może i ktoś sobie pomyśleć, że nie wiem co mówię, ale tak czuję..
Do tego, 4t w moto mi się nie podoba… I ten ‘rowerowaty’ wygląd. Z kim bym nie gadał, to jednak mimo wszystko radzi mi NSR’ke… Ale znowu znajdę jakoś zajechaną.. to mam wszy i nie rosnę taki biznes… -.-
Czuję się jak baba w sklepie… Nie wiem co kupić… Masakraaaa -.-
EDIT:
Co do kasy, to ze sprzedaży RS 50 jakieś min 4 500 na pewno wezmę, nawet liczę na więcej ; p do tego rodzice mi mają dołożyć… ale wiadomo, że nie wyjmą mi 10 000 PLN i kupią z salonu, chociaż to głupota wg mnie ;p. Jakieś 5 500 – 6 000 PLN. W tych granicach.
29 czerwca 2011 dnia 09:22 #205280AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Adzi0 napisał:
Tym bardziej, że ja moto to mam bardziej w trasę, niż w miasto… Może i ktoś sobie pomyśleć, że nie wiem co mówię, ale tak czuję..
No to tym bardziej 4T jak w trase… 2T nie lubi być trzymane ciągle na tych samych obrotach… Mniej spali. Nie będzie Cię bolał łeb od dźwięku 2T (zaraz Wrona zacznie pisać że to najlepszy dźwięk na świecie :D) I SPALANIE… i po co Ci to 30 pare koni w trase ? Rozumiem wyprzedzania ale wież mi na 4T też się wyprzedza
FAKT CBR 125 urodą nie grzeszy… Ale są inne motocykle 4T… Jednak ty uparłeś się na pseudościga więc tutaj wybór motocykla diametralnie się zmienia
JEDYNY Ścig który mi przyszedł do głowy to RIEJU RS2 125… 4T silnik Yamahy baardzo dobre sprzęty i nie wyglądają jak rower
29 czerwca 2011 dnia 10:09 #205281AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Ew obejrzyj varadero 125
29 czerwca 2011 dnia 10:27 #205282AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
wez pod uwage ze jezeli kupisz 2t i będziesz jezdzil na 7tys obrotach czyli okolo 120 w nsr zalezy jeszcze od zebatek to pewnie spali 4lity czyli ta predkosc tak jak w cbr na maksa a zawsze masz moc pod manetka i mozesz przycisnac i kogos wyprzedzic 😉
Wino napisał:
Ew obejrzyj varadero 125
jezeli on chce na 50 rej to nei radze przedziez ten silnik wygląda poteznie w ukladzie V a po za tym chyba on mocy za duzo nie ma ? 😛
29 czerwca 2011 dnia 12:34 #205283AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Mocy za dużo varadero nie ma ale ma śliczny dźwięk niskie spalanie i siedzi się na niej jak na kanapie… Znam typa co z Warszawy pojechał z ojcem do Hiszpani na motocyklach jego ojciec na TDM 900 a on na Varadero 125… Dojechał bez problemów…
29 czerwca 2011 dnia 13:40 #205284AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Kurczak napisał:
na 7tys obrotach czyli okolo 120 w nsr zalezy jeszcze od zebatek to pewnie spali 4lity
Że proszę co ?!
Kurna zejdź w NSRce ze spalaniem poniżej 5-6 litrów i mi to udowodnij …
Jak będzie trzymał ciągle na 7miu to koło 6,5-7 litra na 100 trza liczyć !
29 czerwca 2011 dnia 13:54 #205285AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
To spalanie rzeczywiście duże ;p gdzieś czytałem że NSR spala 4,5-7l/100km ;o.
No ale w sumie to nie dziwne, co piszecie… Moc=spalanie.
Kowal, Tobie RS’ka ile pali ? Tylko szczerze :D. Tak mniej więcej… Nie na eco driving, ani na
zapier*, mniej więcej…OT:
Kurde, fazka do Hiszpanii na moto… Trzeba o tym kiedyś pomyśleć :P.29 czerwca 2011 dnia 15:26 #205286AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Zacznijmy od początku 😛
Chcesz jeździć tym w trasę, czy ile średnio kilometrów liczysz na tą trasę? 100? 200? 300? 500? Jak często chcesz jeździć w tą “trasę”?
Jeżeli powiedzmy będziesz jeździł dwa razy w wakacje po 500km, a poza tym będziesz latał koło domu, to bierz sobie jakiegoś 2t(RS, NSR itp.) Spalanie może cie nie zje, uciążliwe będzie, ale jakoś przeżyjesz. Pozycję(pochyloną) za kierownicą też jakoś przeżyjesz 😉
Jeżeli masz zamiar jeździć co tydzień, dwa w jakieś trasy rzędu 200-600km i więcej, tak samo latając wokół domu, to weź jakąś 4T. Spalanie będzie dla Ciebie przyjemne, będziesz mógł nakręcić znacznie więcej kilometrów w sezonie. Z pewnością wykorzystasz 100% możliwości takiej 125 i lepiej(bo stopniowo) podszkolisz się w jeździe na motocyklu. W 4T masz większe pole manewru wyboru typu motocykla(ścigi, TURYSTYKI, enduro). 4T mają bardziej elastyczne silniki, co w trasie jest ważne(np. po przejechaniu 300km nie chcesz, żeby ci silnik zbytnio szarpał, bo zaraz to odczujesz bólem pleców).
Wpierw zdecyduj się, czego faktycznie oczekujesz od motocykla, a dopiero potem wybieraj spośród możliwych wariantów 😉
29 czerwca 2011 dnia 16:24 #205287AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Mądrze prawisz Dywersant…
Jednak opcja jest ta 1. Aż takich tras żeby w tydzień zrobić z 500 czy 1000km to nie mam… 😛
To zależy wszystko od chęci i potrzeby, wiadomo.Jeszcze czekam na tego Kowala ile mu to pali i co on powie:).
Ostatecznie CBR odpada, jednak myślę trochę o RS’ce.
Mimo wszystko na 90% NSR. Już wacuś w tą moc nawet… Wygląd… Nie będę jeździł rowerem :P.
29 czerwca 2011 dnia 20:43 #205288AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Bardzo dobrze a na paliwo kasa się zawsze znajdzie 😀 Np zamiast kwiatka dziewczynie kupić 😉 Rs musisz wziasc to pod uwage ze remont gornej części silnika kosztuje okolo 4 tys czyli cylinder tlok a w nsr juz mniej sam teraz wymieniam cylinder + tlok 996zl
29 czerwca 2011 dnia 22:26 #205289AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
RSka paliła mi 7 litra, w trasie nie przekaczając 80km/h spaliła 5
Sprzęt był dobry,
i to nie jest tak że “gdzie ty będziesz zapier*dalał 170km/h”, tylko jak coś jedzie 170, to i żwawiej jest wyprzedzać np. przy 110, niż wyprzedzać przy 110 jak max masz 130, to już ledwo przyspiesza.jak masz 6 tysięcy, to kup sobie rs, bo jest bardzo fajny sprzecik 😉
30 czerwca 2011 dnia 20:04 #205290AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Kurna KurczaK ja nie wiem skąd ty bierzesz te informacje …
Za 4 tysiące to już można RS całą kupić…
Na pewno nie ma 4 krotnego przebicia ceny między NSR, a RS pod względem wymiany cyla, tłoka / remontu
Adzi0 nie zastanawiaj się nad spalaniem tego, a tego bo i w NSR i RS (z tego co pamiętam) jest ten sam silnik (a na pewno bardzo podobny). Dużo zależy od jazdy ale trzeba liczyć 6-8L. Kowalowi Aerox palił 2,5 😆 to nie dziwne, że RS 5 😆
Między RS 125 a NSR 125 jest podobny wybór jak między TZR 50 i RS 50 … czyli bierz to co ci się bardziej podoba 🙂 Bo sprzęty prawie identyczne
30 czerwca 2011 dnia 20:11 #205291AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Rudy popatrz na ceny w serwisie aprili 🙂 to bd wiedzial
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.