Honda CBF500 - dobór opon, tłumik

Witam.
Jestem tu po raz pierwszy. Jeżdżę sobie od 2 lat Hondą CBF 500. To moje pierwsze moto (poza motorynką Romet Pony w dzieciństwie). Miałem też okazję jeździć Hondą Hornet 600, ale ja nie o tym.
Lubię często zjechać sobie z drogi asfaltowej na jakieś polne drogi. Nie jeżdżę w jakiś ultra teren, więc skok zawieszenia w Hondzie wystarcza mi w zupełności. Natomiast mam problemy z trakcją po zjeździe z asfaltu.

Ad rem.
Szukam jakichś opon, które nadawałyby się do codziennej jazdy po asfalcie a jednocześnie dawały trochę więcej pewności na szutrach niż te szosowe. Niestety, samodzielnie mam problem ze znalezieniem odpowiednich rozmiarów, albo rodzaju. Albo za wąskie, albo są to jakieś ekstremalne opony do orania pola motocyklem. A nie o to chodzi.

Druga sprawa - chciałbym zamontować CICHSZY tłumik. Tak, to nie pomyłka. Mam seryjny, chcę ciszej. Coś godne polecenia i w rozsądnej cenie?

Wymiary fabrycznych opon:
przód 120/70ZR17
tył 160/60ZR17

Dziękuję za pomoc.

Coś z enduro można przypasować, luknąłem po przednich ale jak widzisz powinny być do tego komplety przód i tył:

https://intermotors.pl/glowna/63401--2526300-enduro-street-pirelli-120-70zr17-tl-58w-front-scorpion-trail-ii-D4C4F8.html
https://intermotors.pl/glowna/63307--02444630000-opona-off-road-enduro-conti-120-70-zr-17-58w-tl-ms-tkc-70-f-D980DB.html
https://intermotors.pl/glowna/63400--1920200-opona-enduro-street-pirelli-120-70zr17-tl-58w-front-scorpion-trail-BB8807.html

Seryjny tłumik nie był za głośny, może ten co masz jest kombinowany i dlatego głośniejszy niż mógłby być.

Dzięki za podpowiedzi.
Tłumik jest seryjny i nie jest kombinowany. Moto nie jest głośne jak na moto, ale wolałbym ciszej. Ciśnienia nie mam na zmianę tłumika, bo widziałem ceny tych markowych, a nie wiem, za ile realnie można by było wymienić tłumik na cichszy.