Honda CBF 125 zakup i pytania. Docieranie i eksploatacja

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery 125 Honda CBF 125 zakup i pytania. Docieranie i eksploatacja

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe benekpe benekpe 6 lata temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #84227
    Zdjęcie profilowe Zviezda
    Zviezda
    Użytkownik
    • Postów: 93

    Witam!

    Dzisiaj wpłaciłem zaliczkę za Hondę CBF 125. Motocykl w promocyjnej cenie 7900zł Chyba w tej klasie to najlepsze moto 😉 Dealer powiedział, że najbliższy przegląd dopiero po 1000km Dziwi mnie tak późna wymiana płynów eksp. – czytałem trochę na forach, że im częstsze zmienianie olejów w okresie docierania tym lepiej dla silnika. Teorie wg. Motomana , dać trochę w palnik i wymieniać oliwę. Sam bym sobie mógł zmienić olej, ale nie wiem czy czasem nie zorientują się i nie zabiorą gwarancji?

    Zviezda
    #84231
    Zdjęcie profilowe roomcajz
    roomcajz
    Użytkownik
    • Postów: 1 073

    gratulacje!!!
    w instrukcji powinieneś mieć napisane kiedy przegląd, ostatnio rozeznawałem jak sytuacja z przeglądami w różnych sprzętach i 1000 km jest dość częsty. jeśli chciałbyś wymienić sam to nie sądzę żeby się zorientowali. napisz jak wrażenia, wrzuć fotki jak moto będzie u Cioebie

    #84246
    Zdjęcie profilowe Zviezda
    Zviezda
    Użytkownik
    • Postów: 93

    Spoko, w sobotę mi go dowiozą na „działeczkę”. Zrobię foty i opublikuję 🙂 Aktualnie mam na sprzedaż Keeway’a TX 50

    Zviezda
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Jak schudnąć? Odkryj nowy portal Rowery Jednoślad.pl

      Czytaj REKLAMA Jak schudnąć? Odkryj nowy portal Rowery Jednoślad.pl

    Chcesz schudnąć, odkryć kolejną pasję? Poznaj Jednoślad.pl także od rowerowej strony sportu i zdrowej odmiany. Zbuduj formę, zmień się na lepsze!

    Zobacz teraz Rowery Jednoślad.pl

    Chcesz schudnąć, odkryć kolejną pasję? Poznaj Jednoślad.pl także od rowerowej strony sportu i zdrowej odmiany. Zbuduj formę, zmień się na lepsze!

    #84302
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    po ~500km zalej go syntetykiem i jeździj już jak dotartym.
    kolejne wymiany według książki albo co roku.
    z doświadczenia japończyki (ten to chyba taiwan/indie) wymagają przez następne kilka przeglądów jedynie wymiany płynów

    Kymco B&W 170
    #84319
    Zdjęcie profilowe andrzej2310
    andrzej2310
    Użytkownik
    • Postów: 315

    Zviezda napisał:

    Witam!
    Dzisiaj wpłaciłem zaliczkę za Hondę CBF 125. Motocykl w promocyjnej cenie 7900zł Chyba w tej klasie to najlepsze moto 😉 Dealer powiedział, że najbliższy przegląd dopiero po 1000km Dziwi mnie tak późna wymiana płynów eksp. – czytałem trochę na forach, że im częstsze zmienianie olejów w okresie docierania tym lepiej dla silnika. Teorie wg. Motomana , dać trochę w palnik i wymieniać oliwę. Sam bym sobie mógł zmienić olej, ale nie wiem czy czasem nie zorientują się i nie zabiorą gwarancji?

    Dobrze powiedział dealer, pierwsza wymiana po 1000km, następne co 4000km. Olej proponuję MOTUL 5100 ESTER 10W-40, ja na takim jeżdżę i jest ok.

    Honda PCX 125.
    #84320
    Zdjęcie profilowe ruphert
    ruphert
    Użytkownik
    • Postów: 89

    Zviezda napisał:

    Witam!
    Dzisiaj wpłaciłem zaliczkę za Hondę CBF 125. Motocykl w promocyjnej cenie 7900zł Chyba w tej klasie to najlepsze moto 😉 Dealer powiedział, że najbliższy przegląd dopiero po 1000km Dziwi mnie tak późna wymiana płynów eksp.

    Też kupiłem nową Hondę i też mam 1000km lub 6 miesięcy na przegląd. Po 3 tygodniach mam 960km na liczniku także nie wiem dlaczego wydaje Ci się że to dużo 😀

    Jak mało jeździsz to idź na przegląd na wiosnę, to Honda a nie chińczyk, wszystko będzie git. W chinczyku przeglad po 300km 😉

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52466] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/52466/icon3.png[/IMG][/URL]
    #84391
    Zdjęcie profilowe Zviezda
    Zviezda
    Użytkownik
    • Postów: 93

    Wiecie co, bo czytałem troszkę na necie odnośnie „docierania motocykli/skuterów wg. motomana”. On zalecał pracę silnika w całym zakresie obrotów i b. częste zmianie oleju(nawet po pierwszych 30km!) po to, aby pozbyć się opiłków metali w silniku, które w negatywny sposób miały by wpływ na jednostkę napędową. Podsumują silnikowi trzeba dać w palnik, ale go nie przegrzać.

    Zviezda
    #84393
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Trudno będzie ci przegrzać CBF bo ma chłodzenie cieczą ;). No chyba że przy odcięciu na pustyni.

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #84394
    Zdjęcie profilowe Zviezda
    Zviezda
    Użytkownik
    • Postów: 93

    Nie, CBF jest chłodzona powietrzem – chyba, że coś nie wiem 😛

    Zviezda
    #84396
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Mój światopogląd opierał się do tej pory na tym że w markowcach zazwyczaj jest chłodzenie cieczą, a tu taka sobie zwykła CBF 125 z chłodzeniem powietrznym ;). Dzięki że mnie uświadomiłeś. Myślałem że jeśli w CBR jest chlodzenie ciecza to i w CBF która niby ma taki sam silnik chłodzenie powinno być taki samo ;).

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie