Honda CBF 125 zakup i pytania. Docieranie i eksploatacja

! Forum Skutery 125 Honda CBF 125 zakup i pytania. Docieranie i eksploatacja

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe benekpe benekpe 4 lata, 4 miesiące temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 15 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #84227
    Zdjęcie profilowe Zviezda
    Zviezda
    Użytkownik
    • Postów: 93

    Witam!

    Dzisiaj wpłaciłem zaliczkę za Hondę CBF 125. Motocykl w promocyjnej cenie 7900zł Chyba w tej klasie to najlepsze moto 😉 Dealer powiedział, że najbliższy przegląd dopiero po 1000km Dziwi mnie tak późna wymiana płynów eksp. – czytałem trochę na forach, że im częstsze zmienianie olejów w okresie docierania tym lepiej dla silnika. Teorie wg. Motomana , dać trochę w palnik i wymieniać oliwę. Sam bym sobie mógł zmienić olej, ale nie wiem czy czasem nie zorientują się i nie zabiorą gwarancji?

    Zviezda
    #84231
    Zdjęcie profilowe roomcajz
    roomcajz
    Użytkownik
    • Postów: 1 073

    gratulacje!!!
    w instrukcji powinieneś mieć napisane kiedy przegląd, ostatnio rozeznawałem jak sytuacja z przeglądami w różnych sprzętach i 1000 km jest dość częsty. jeśli chciałbyś wymienić sam to nie sądzę żeby się zorientowali. napisz jak wrażenia, wrzuć fotki jak moto będzie u Cioebie

    #84246
    Zdjęcie profilowe Zviezda
    Zviezda
    Użytkownik
    • Postów: 93

    Spoko, w sobotę mi go dowiozą na „działeczkę”. Zrobię foty i opublikuję 🙂 Aktualnie mam na sprzedaż Keeway’a TX 50

    Zviezda
    #84302
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    po ~500km zalej go syntetykiem i jeździj już jak dotartym.
    kolejne wymiany według książki albo co roku.
    z doświadczenia japończyki (ten to chyba taiwan/indie) wymagają przez następne kilka przeglądów jedynie wymiany płynów

    Kymco B&W 170
    #84319
    Zdjęcie profilowe andrzej2310
    andrzej2310
    Użytkownik
    • Postów: 315

    Zviezda napisał:

    Witam!
    Dzisiaj wpłaciłem zaliczkę za Hondę CBF 125. Motocykl w promocyjnej cenie 7900zł Chyba w tej klasie to najlepsze moto 😉 Dealer powiedział, że najbliższy przegląd dopiero po 1000km Dziwi mnie tak późna wymiana płynów eksp. – czytałem trochę na forach, że im częstsze zmienianie olejów w okresie docierania tym lepiej dla silnika. Teorie wg. Motomana , dać trochę w palnik i wymieniać oliwę. Sam bym sobie mógł zmienić olej, ale nie wiem czy czasem nie zorientują się i nie zabiorą gwarancji?

    Dobrze powiedział dealer, pierwsza wymiana po 1000km, następne co 4000km. Olej proponuję MOTUL 5100 ESTER 10W-40, ja na takim jeżdżę i jest ok.

    Honda PCX 125.
    #84320
    Zdjęcie profilowe ruphert
    ruphert
    Użytkownik
    • Postów: 89

    Zviezda napisał:

    Witam!
    Dzisiaj wpłaciłem zaliczkę za Hondę CBF 125. Motocykl w promocyjnej cenie 7900zł Chyba w tej klasie to najlepsze moto 😉 Dealer powiedział, że najbliższy przegląd dopiero po 1000km Dziwi mnie tak późna wymiana płynów eksp.

    Też kupiłem nową Hondę i też mam 1000km lub 6 miesięcy na przegląd. Po 3 tygodniach mam 960km na liczniku także nie wiem dlaczego wydaje Ci się że to dużo 😀

    Jak mało jeździsz to idź na przegląd na wiosnę, to Honda a nie chińczyk, wszystko będzie git. W chinczyku przeglad po 300km 😉

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52466] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/52466/icon3.png[/IMG][/URL]
    #84391
    Zdjęcie profilowe Zviezda
    Zviezda
    Użytkownik
    • Postów: 93

    Wiecie co, bo czytałem troszkę na necie odnośnie „docierania motocykli/skuterów wg. motomana”. On zalecał pracę silnika w całym zakresie obrotów i b. częste zmianie oleju(nawet po pierwszych 30km!) po to, aby pozbyć się opiłków metali w silniku, które w negatywny sposób miały by wpływ na jednostkę napędową. Podsumują silnikowi trzeba dać w palnik, ale go nie przegrzać.

    Zviezda
    #84393
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Trudno będzie ci przegrzać CBF bo ma chłodzenie cieczą ;). No chyba że przy odcięciu na pustyni.

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #84394
    Zdjęcie profilowe Zviezda
    Zviezda
    Użytkownik
    • Postów: 93

    Nie, CBF jest chłodzona powietrzem – chyba, że coś nie wiem 😛

    Zviezda
    #84396
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Mój światopogląd opierał się do tej pory na tym że w markowcach zazwyczaj jest chłodzenie cieczą, a tu taka sobie zwykła CBF 125 z chłodzeniem powietrznym ;). Dzięki że mnie uświadomiłeś. Myślałem że jeśli w CBR jest chlodzenie ciecza to i w CBF która niby ma taki sam silnik chłodzenie powinno być taki samo ;).

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #84397
    Zdjęcie profilowe Zviezda
    Zviezda
    Użytkownik
    • Postów: 93

    A tu Zonk 😛 Ja w swoim Keeway’u TX 50 mam chłodzenie cieczą ; )

    Zviezda
    #84398
    Zdjęcie profilowe TheMiqlaq
    TheMiqlaq
    Użytkownik
    • Postów: 688

    Chyba pójdę się powiesić na sznurku od bielizny :D. W TZR też mam ciecz, w końcu silnik w Kijku to kopia AM6 ;).

    _______________
    W uszach świst,
    Przed oczami mgła,
    Na liczniku 22.

    Tezia :*

    #84412
    Zdjęcie profilowe rkos
    rkos
    Użytkownik
    • Postów: 677

    Gratulacje zakupu lecz mnie ta Honda nie przypadła do gustu, brak jakiegoś charakteru. A to że jest chłodzona powietrzem pozostawię bez komentarza:)

    [IMG]http://i50.tinypic.com/30s992f.jpg[/IMG]
    #84432
    Zdjęcie profilowe ruphert
    ruphert
    Użytkownik
    • Postów: 89

    rkos napisał:

    Gratulacje zakupu lecz mnie ta Honda nie przypadła do gustu, brak jakiegoś charakteru. A to że jest chłodzona powietrzem pozostawię bez komentarza:)

    To pewnie pospadacie z krzeseł się dowiecie że nowa Honda CB1100 o mocy 89,8 KM, obroty do 8500 na sekundę jest chłodzona POWIETRZEM.


    Dlaczego ten nowy silnik jest chłodzony powietrzem, skoro jego osiągi nie będą wówczas aż tak dobre? Lepiej, żebyś miał na to dobre wytłumaczenie!
    Tak reagowali ludzie, kiedy rozpoczęliśmy proces rozwoju tego modelu, ale potrafiłem to zrozumieć. Stworzenie silnika chłodzonego powietrzem było przez ludzi w Hondzie postrzegane jako coś „retro”. W końcu od dawna preferowaliśmy silniki chłodzone cieczą, ze względu na pogoń za maksymalnymi osiągami.
    Kiedy proszono mnie, abym wyjaśnił swój wybór, odpowiadałem wyłącznie: Jedynym powodem jest fakt, że wielu klientów lubi silniki chłodzone powietrzem. Lubię metaliczny dźwięk, kiedy silnik stygnie… Silnik motocyklowy powinien mieć w sobie olej, nie wodę… Samo patrzenie na żebra silnika inspiruje mnie…
    Silniki chłodzone powietrzem mają coś w sobie – coś czego nie dają silniki chłodzone cieczą we współczesnych, bardzo mocnych motocyklach. Dla mnie, jako motocyklisty i miłośnika motocykli, nie ma przyszłości bez silników chłodzonych powietrzem. Jestem przekonany, że nie jestem jedynym, który tak myśli.

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/52466] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/52466/icon3.png[/IMG][/URL]
    #86798
    Zdjęcie profilowe benekpe
    benekpe
    Użytkownik
    • Postów: 1 620

    Ja na mojej Hondzie CBF125 zrobiłem w tym sezonie 4tys. km Bardzo sympatyczny motorek. Mam jednak wrażenie, że można mu nieco zmienić przełożenie żeby miał większy Vmax. Często zdarza mi się, że na prostej na 5-tym biegu motorek osiąga duże obroty,mimo woli chcę wbić kolejny większy bieg 🙂 nie chce go na takich obrotach długo przeciążać. Dlatego pomyślałem o zmianie przedniej zębatki zdawczej na większą. Motorek ma duży zapas mocy, więc jak zmieni się zębatkę na większą, to i tak będzie dynamicznie ruszał z 1-ki, wydłużą się biegi, a na 5-tym biegu przy prędkościach 80-90km/h nie będzie wibracji wynikających z dużych obrotów. Ktoś może wie ile fabrycznie zębów ma przednia zębatka w CBF 125? Bo n allegro widziałem całą gamę tych zębatek – 14z, 15z, 16z, 17z. Motorek jest odstawiony już do garażu więc w ostateczności będę musiał odkręcić osłonę zębatki i policzyć ilość zębów. Wcześniej miałem Kymco Nexxona50, zmieniłem cylinder i głowicę na 80cm3 i oczywiście większą zębatkę – różnica była ogromna. Mam nadzieję że w przypadku Hondy będzie podobnie.

    Co do docierania, to ja docierałem Nexxona i CBF 125 bardzo podobnie – zróżnicowana jazda, małe i duże prędkości – podstawa to nie przegrzać silnika. Częste postoje. Ja olej silnikowy wymieniłem już po 100km – w końcu to nie jest aż tak duży wydatek. Jak zmienię zębatkę, podzielę się z Wami wrażeniami z jazdy. Potem zakonserwuje i przygotuje moto na sen zimowy 🙂

    Keeway Hurricane – Keeway Matrix – Kymco Nexxon 80 – Honda CBF125 – Suzuki Bandit 600 – Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 15 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie