Gwałtowny spadek mocy

Witam, mam problem z moim bzykiem. Otórz podczas wczorajszej jazdy odczepil mi sie od gaznika filtr powietrza. Po przyjechaniu do domu chcialem go przyczepic spowrotem , ale nie moglem wsadzic tej rury co idzie do filtra do gaznika. Podczas tej operacji mysle; " a wezme wyczyszcze gaznik... co mi tam .... :D" Odkrecilem go , wyjalem, wyczyscicielm Karcherem. Przykrecilem go spowrotem na miejsce. OD dnia wczorajszego gwaltowanie zmniejszyla sie moc silnika. Przed robota, skuterek co prawda ma 12000km ale rozpedzal sie spokojnie do 55 a nawet 60 km/h , przy 40 hm/h zmienial sobie bieg na drugi. Teraz tak nie jest . Bieg na drugi zmienia sie przy 30 (nie wiem czemu) i od tej pary rozpedza sie bardzo bardzo ale to bardzo powoli. Mozna powiedziec ze przez dluzszy czas stoi przy 40 km/h. Co moglo sie stac? Dodam jeszcze ze podczas czyszczenia zauwazylem ze jest 3cm dziura na tym "kolanie" ktore laczy gaznik z cylindrem. Kupilem noowe kolanko za 20 zł i od tego czasu zmiejszyly sie osiagi "?

Czy ja cos moglem zepsuc? A moze lepsze osiagi mial bo lapal lewe powietrze przez ta 3 cm dziure
? Prosze o pomoc. Wybieram sie w sobote na wycieczke z pasazerem to nie bede przeciez jechal 25 km/h skoro samemu jade 40...... HELP !

:cry:

Gaźnik potraktowałeś karcherem? 8O Nie wolno robić takich rzeczy.
Skutery z przekładnia cvt nie mają czegoś takiego jak drugi bieg.
To kolanko to króciec, dobry kupiłeś?
Jeżeli miałeś dziurę w króćcu to zasysał lewe powietrze. Potrzebna regulacja gaźnika. Poza tym mogłeś przytrzeć cylinder (za ubogo lub/i piasek i kurz z powietrza)

Ja czyściłem gaźnik ale bez kompresora i okazało się to błędem. Gdzieś musiała zostać drobinka piasku i potem miałem dziwne akcje z obrotami, mieszanką itd. Ale karcherem też nie polecam. Leiej samym powietrzem.

Faktycznie, ma teraz inną ilość powietrza. Rozbierz gaźnik, przedmuchaj kompresorem, załóż i wyreguluj. Jak nie pomoże będziemy myśleć dalej.

Ten krócic jest identycznie taki sam jak ten co mialem przed tem. Dodam jeszcze ze moj skuter ma 4000 na wolnych obrotach. Gdy zmiejsze srobe *tzn. zmiejsze obroty - dusi sie i gasnie. Mowi mi znajomy mechanik ze jest to wina slabej kompresji... No nic .. Dam go do tego znajomego i niech rreguluje go tak zeby bylo dobrze :D A tak a propo ... Ma cos wspolnego mieszanka paliwowo powietrzna z osiagami ?

Memory a jak wygląda membrana w gaźniku , sprawdź czy jest idealnie założona (ten wypust pokrywa się z obudową) czy podczas dokręcania nie przesunęła się w lewo czy w prawo .
ZŁA

DOBRA

ten króciec ssący na pewno jest taki sam ?

tak pytam ,bo czasem czegoś można nie zauważyć

Memory napisał:

Ma cos wspolnego mieszanka paliwowo powietrzna z osiagami ?

No jasne, to podstawowa sprawa.

ragaz napisał:

Memory a jak wygląda membrana w gaźniku , sprawdź czy jest idealnie założona (ten wypust pokrywa się z obudową) czy podczas dokręcania nie przesunęła się w lewo czy w prawo .

ragaz, dodam jeszcze, ze podczas czyszczenia gaznika wlozylem do srodka srubokret i poruszyłem w gore i w dół iglice... moze wtedy cos uszkodziłem ? Rzeczywiscie rozni sie ten krociec ssacy... Z ciekawosci jutro zobacze czy to to samo jest.... Natomiast jezeli okaze sie ze to jest to samo, to co polecisz w ramach polepszenia osiagów? Sprawdze jeszcze ta pokrywe od gaznika, ale raczej jest zalozona OK, ale sprawdzic zawsze mozna...

Pisz co robic , aby polepszyc ta moc... :)

Suawek, napisz mi jak konkretnie wyregulowac gaznik ? O ile trzeba przekrecac ta mieszanke paliw-powietrz.. i w która strone ? O ile mnie pamiec nie myli to rzeczywiscie przekrecałem ta sróbką... Natomiast przed moja "regulacja":) - srubka była zakrecona na maxa w prawa strone ( czyli o ile nie wprowadzam w blad to jest to mieszanka ustawiona na max paliwa tak ? )

Niestety nie da się zrobić tego mówiąc o ile przekręcić co należy. Trzeba to zrobić zawsze na oko, ucho i kolor świecy:))

Zwężona średnica króćca dolotowego - ogranicza ilość mieszanki dopływającej do silnika tym samym go osłabiając. jeżeli chodzi o membranę to lekkie skręcenie też zakłóca cały przebieg mieszanki a efektem jest v-max 30 (wiem to ze swojego doświadczenia).
Co do gaźnika to nie wiem jaki masz skuter 2T czy 4T znalazłem w necie takie poradniki(lecz czy są dobre nie wiem).

Regulacje najlepiej prowadzić od zera kompletnie. Odpalić skuter, rozgrzać go (koło 5 minut żeby na wolnych obrotach pochodził, możemy czasem go przegazować lekko). Jak silnik już się nagrzeje to skręcamy śrubkę od składu mieszanki na maksa, śrubkę jałowych można też trochę wkręcić, skuter może nam zgasnąć. Teraz odkręcamy śrubkę od mieszanki o jeden pełen obrót(można o pół, silnik i tak powinien odpalić). Odpalamy skuter. Może nie będzie chodził równo czy stabilnie ale zaraz do tego dojdziemy. Teraz musimy zmienić wolne obroty na jak najwolniejsze się da(dla tych z obrotomierzami, coś koło 900-950 obr.) po przez śrubkę położenia przepustnicy. Następnie zwiększamy te obroty wykręcając(o ćwierć obrotu maks.) śrubkę od składu mieszanki, i z powrotem zmniejszamy obroty śrubką położenia przepustnicy i zwiększamy je wykręcaniem śrubki od składu mieszanki. I tą czynność powtarzamy do czasu aż odkręcanie śrubki od mieszanki przestanie podnosić obroty. Jak tylko silnik zacznie chodzić nie równo, wtedy powracamy do ostatniego dobrego ustawienia. Należy pamiętać że silnik może nie reagować od razu na regulacje dlatego po każdej zmianie położenia którejś ze śrubek powinno się dodać gazu, pomaga to uniknąć błędów przy regulacji oraz możemy wtedy ocenić jak silnik wkręca się na obroty. Później zostaje nam przejechanie się na trasie w której głównie średnie i wysokie obroty górują, a niskich jest najmniej(trasa ok. 5km). Po takiej przejażdżce sprawdzamy stan świecy, powinna być ona koloru kawy z mlekiem lub brązowa. Stanu świecy nigdy nie sprawdza się po pracy na wolnych obrotach czy po odpaleniu. Silnik po poprawnej regulacji i gdy jest z nim wszystko w porządku powinien wchodzić na obroty i z nich schodzić w niedługim czasie do poziomu wolnych obrotów.

Juz po problemie, co sie okazało ? Okazalo sie ze mialem za malo powietrza w tylnim kole, w wyniku czego zmniejsza sie moc skutera, oraz mialem przekrecona na 3/4 mieszanke paliwowo powietrzna w lewo ( czyli na powietrze) . Problem sie rozwiazał. Przed chwila jechałem nim 65 km/a . Ma bardzo dobre przyspieszenie juz. Dziekuje za porady, wsparcie chłopaki.

PS. Ragaz.. W tym skopiowanym poradniku jest napisane ze powinny byc obroty 900-950 - u mnie jest 4000 jak spadnie w doł to sie dusi i silnika umiera poczym gasnie... Nie wiem czy to wina zjechanego cylindra, walu, tłoka ? Najwieksze przypuszczenia mam na gaznik . Po prostu trzeba kupic nowy, ale narazie moj budzet na to nie pozwala. Takze nawet o 2000 obr/min nie ma mowy....

pomocy mam również problem jeśli chodzi o spadek mocy mój skuter to baotain dodam ze niema żadnego problemu z odpalaniem po odpaleniu silnik chodzi równo gdy daje gazu czasami jak by nie miał wo gule mocy gdy manewruje pulsacyjnie manetka gazy pomału zaczyna nabierać mocy po czym czasami znowu traci gasnąc nie gaśnie a maksymalna pretkosc jaka osiagam to 30 km/h prosze o pomoc

Odkręcić wyczyśćcic pierdnac i powinno działać. Chyba że uszczelniacze

A lewe powietrze między gaznikem a cylinde rem tylko tutaj bym patrzył

chłopie ten temat MA DWA LATA.

Gorliwy zawodnik;-)