Grzanie sie silnika skuter 4t 80ccm

Witam
Tydzień temu zmieniłem cylinder i tłok na 80ccm. Mam problem, ponieważ silnik strasznie sie grzeje. Po przejechaniu kilku km jest gorący. Na 50 takiego problemu nie miałem. Co może byc przyczyną grzania się silnika ?

Docieranie - przecież części muszą się ułożyć i dotrzeć do siebie. Powodują dużo większe tarcie i przez to wydziela się taka ilość ciepła. Musisz przeczekać pierwsze 300-400km i potem powinno być lepiej. Jedyna rada - jeżdzij delikatnie, nie piłuj silnika i rób częste postoje po 10-15km jazdy.

Dzięki wielkie ;-). Jeszcze jedno pytanko jaki olej najlepszy na docieranie ? :D

Z tym piłowaniem się nie zgadzam. Przy prawidłowym docieraniu powinno się jeździć ze zmiennymi obrotami. Raz wyższe raz niższe i dodatkowo hamować silnikiem. Jeżeli będziemy poruszać się tylko na niskich obrotach, to zamulimy silnik a samo dotarcie zajmie dużo więcej czasu. Jeżeli chodzi o przerwy, to tu się jak najbardziej zgadzam. Nie wolno przegrzać silnika, bo będzie to dla niego koniec.

Właśnie tak robie czasami wyższe obroty czasami niższe tak czytałem na innych forach.

Jeszcze rodzi się pytanie, co oznacza stwierdzenie "silnik strasznie sie grzeje" i ile wynosi mniejsze grzanie niż to co kolega podał. Co się grzeje - przekładnia czy cylinder? A może kanapa aż parzy w tyłek? Jaka temperatura powinna być dobra a jaka jest za duża? To takie trochę wróżenie z fusów. Po czym poznajesz że "strasznie się grzeje" i co? Bo silnik zaczyna się na mocowaniu do ramy a kończy na ośce tylnego koła.

Grzeje się ponieważ po przejechaniu 3 km pokrywa głowicy jest gorąca sie dotknąć nie da to samo kolanko ale to chyba normalne :-D

Normalne. Zima się skończyła, dni są cieplejsze, więc i chłodzenie gorsze. Nie przejmuj się, jest dobrze, ma być gorące.

Dzięki za pomoc :-) A olej najlepszy na docieranie jaki ??? :-D bo wcześniej wlalem CASTROLA do 4t trochę drogi xd a teraz kupiłbym jakiś inny. Jaki polecasz ??? :-D

Mogę tylko powiedzieć jak ja robiłem:
- po założeniu nowego zestawu - 0 km i wlany mineralny Lotos-15W40, wymiana przy 30, 100, 300 km
-- pierwsze 30 km w odcinkach po 10 km i przerwa dla ostygnięcia silnika.
--- jazda do 500 km delikatna
- przy 500 km wymiana na półsyntetyk Castrol-10W40
-- od 500...1000 km już się rozpędzałem nawet do 60 km/h ale powoli i bez zbędnego obciążania silnika
- przy 1000km wymiana znów na ten sam półsyntetyk 10W40 Castrola i tak jeżdżę.
Opinie i sposoby są różne, wybrałem taką. Gdzieś czytałem, że nie trzeba wymieniać już po 30 km, ale mnie to ani ziębi ani grzeje; zrobiłem po swojemu. Teraz nie narzekam, silniczek pracuje i mruczy jak pszczółka :-)

Mam ten sam problem w Ranger Clasic po wymianie głowicy cylindra z 49 na 72 strasznie grzeje się głowica . Nie pojęcia o co chodzi.

o skład mieszanki?

…do 4t olej zawsze byle jaki 10W 40, 15W 40

Prawidłowe ustawienie gaźnika ( mieszanki paliwowo powietrznej ) i problemu grzania się nie będzie.
(!) Uboga mieszanka podwyższa temperaturę spalania, powoduje też wypalanie się zaworów…