Gilera Runner SP 50 czy Derbi GP1 Open 50 ?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Gilera Runner SP 50 czy Derbi GP1 Open 50 ?

Tagi: 

Ten temat zawiera 55 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Fresu Fresu 7 lata, 7 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 56 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #27535
    Zdjęcie profilowe Fresu
    Fresu
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Witajcie, przymierzam się do zakupu pierwszego w moim życiu skutera. W grę wchodzą Gilera Runner SP 50 oraz Derbi GP1 Open 50 – głównie z powodu stylistyki. Czy moglibyście doradzić który wybrać i podać argumenty dlaczego ten a nie drugi?

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
    #27536
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Jako właściciel Derbi GP1 powiem co myślę na ten temat. Silnik ten sam w obu podanych przez Ciebie skuterach. Wygląd jak dla mnie zdecydowanie lepszy ma GP1 i tak jak Ty zdecydowałem się na niego właśnie z tego względu i szczerze Ci powiem że żałuje. Ten skuter nie reprezentuje sobą nic więcej niż poprzedni skuter czyli Kymco Vitality a jest dwukrotnie droższy. Moc w AC Kymco jest taka sama jak w silniku P/G a nie ma irytującego wolnego wkręcania się na obroty (w tego co widzę na youtube to każdy GP1 i Gilera się tak wolno wkręcają na obroty) i ma to związek z konstrukcją gaźnika a raczej przepustnicy.
    Hiszpanie mają ewidentnie problem z ergonomią. Jak będziesz grzebał przy skuterze to zobaczysz jak pocudowali. Żeby wymienić tłumik trzeba się nieźle nagimnastykować.
    Jeżeli priorytetem jest dla Ciebie wygląd to wg mnie GP1 a jak chcesz przyjemny, równie mocny i trwały skuter to bierz Kymco np Bet&Win lub Super 9.

    #27537
    Zdjęcie profilowe Suawek
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    .

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Prezenty od Junaka

    Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.
    #27539
    Zdjęcie profilowe Fresu
    Fresu
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Dzięki! Bardzo interesują mnie kwestie trwałości, łatwości obsługi i dostępności części zamiennych. W codziennym użytkowaniu – dojazd do pracy ok. 8km – istotne będą dla mnie głównie kwestie spalania, wielkości baku i zasięgu na 1 baku. Który skuter jest lepszy pod tym względem? Jestem spokojnym kierowcą, więc sprawy osiągów są dla mnie drugorzędne.

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
    #27548
    Zdjęcie profilowe Patrykk
    Patrykk
    Użytkownik
    • Postów: 2 027

    Więc tak, pozwól , żę odpowiem na twój dylemat porównując do siebie 3 marki – Derbi, Gilerę , oraz Kymco.

    1) Kwestia trwałości – między Kymco , Gilerą , a Derbi – bardzo podobna. Wszystko zależy od dbania o sprzęt .

    2) Kwestia łatwości obsługi – zależy co się pod tym kryje :). Jeżeli serwisowanie, to powiem, że te silniki są o takiej samej budowie tzn. P/G ( derbi,gilera), a Kymco (s9,b&w) różnia się miedzy sobą detalami, ale ogólnie zasada działania jest taka sama 🙂 ( 2t chłodzony cieczą ).
    No chyba, że wybierzesz Gilerę na wtrysku ( bo derbi chyba nie występowało w wersji zasilanej wtryskiem, a kymco 50cc na pewno nie występowało w takiej wersji ), to wtedy serwisowanie jest bardziej skomplikowane , ale za to dużo mniej pali ).
    Jeżeli zaś chodzi Ci o łatwość obsługi pod względem codziennego użytkowania, czyli jazdy, to odpowiem tak : To jest tylko skuter, każdym jeździ się bardzo podobnie .

    3) Dostępność części zamiennych : Derbi, Gilera i Kymco to znane i cenione marki na Polskim rynku, tak więc z dostępnością części zamiennych nie będzie żadnego problemu .

    4) Kwestia spalania- bierzesz pod uwagę najmocniejsze wersje skuterów 50cc , tak więc licz się z tym, że spalanie będzie oscylowało w górnych granicach jak na 50 cc .
    Taki skuter 50cc 2t, chłodzony cieczą i zasilany gaźnikiem w mieście spokojnie dojdzie do 4l/100 km. Jak będziesz na prawdę spokojnie jeździł to zejdziesz do tych 3,5-3,7 – ale na mniej na prawdę nie licz .
    Jeżeli górę bierze spalanie , to ja wybrałbym 4t ( Kymco Agility, Yamaha Neo’s 4t ) , ewentualnie 2t chłodzone powietrzem ( tego jest dosyć dużo np. Kymco Vitality ).

    5) Wielkości baków są bardzo podobne we wszystkich porównywanych skuterach ( w Gilerze będzie chyba największy )

    #27567
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Wybierając spośród Derbi GP, Gilery Runner, a Kymco B&W, czy S9, bez wachania zdecydowałbym się na Gilere Runner.. ewentualnie gdyby zależało mi na niskim spalaniu, w połączeniu z wysoką jakością, wziąłbym pod uwagę Neos’a 4T na wtrysku.

    #27575
    Zdjęcie profilowe HugoBoss
    HugoBoss
    Użytkownik
    • Postów: 3 266

    Co do wielkości zbiorników paliwa to Gilera ma 7L,a Derbi 11L,więc różnica jest spora. Oba w mieście spalą 4-5L minimum.

    #27595
    Zdjęcie profilowe Fresu
    Fresu
    Użytkownik
    • Postów: 160

    Dzięki! No właśnie, sprawdziłem na stronie producentów i rzeczywiście Derbi posiada zbiornik 11L, a Gilera raptem 7L. Tak więc przy tym samym silniku Derbi posiada zasięg większy o ponad 50% w stosunku do Gilery. To właśnie plus bardziej agresywny wygląd przekonują mnie do Derbiego i chyba raczej będę szedł w tym kierunku.

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
    #27605
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Suawek napisał:

    Jako właściciel Derbi GP1 powiem co myślę na ten temat. Silnik ten sam w obu podanych przez Ciebie skuterach. Wygląd jak dla mnie zdecydowanie lepszy ma GP1 i tak jak Ty zdecydowałem się na niego właśnie z tego względu i szczerze Ci powiem że żałuję.

    Widzę że nie przekonują cię uwagi Suawka, na temat Derbi GP.
    Wygląd to nie wszystko.

    #27640
    Zdjęcie profilowe Fresu
    Fresu
    Użytkownik
    • Postów: 160

    To nie kwestia wyglądu, choć rzeczywiście GP1 wygląda bardziej sportowo. Silnik ten sam Piaggio, a bak prawie o 60% większy w GP1 – pozwala na większy zasięg na jednym tankowaniu.

    Lepiej mieć parkinsona i rozlać połowę, niż alzheimera i zapomnieć wypić.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 56 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie