Nie ma uniwersalnego przepisu, tak się nie da. Każdy silnik będzie się zachowywać inaczej. Trzeba samemu podmieniać elementy i sprawdzać co daje taka podmiana. Samych rolek możesz wymienić kilka zestawów zanim znajdzie się odpowiednią wagę, a przy wymianie kolejnego elementu okaże się, że już te rolki nie działają tak jak powinny. Regulacja napędu to dość długi proces. I trochę kasy w to trzeba włożyć.
Ja miałem wymieniony prawie cały napęd: wariator, tuleja wariatora, rolki (kilka zestawów), sprężyna centralna (kilka wymiarów żeby znaleźć tą właściwą), dzwon sprzęgła, sprężynki w sprzęgle, gaźnik, dysze w gaźniku (kilka wymiarów) etc. Do tego musisz mieć dobre i odpowiednie narzędzia bo niektórych rzeczy bez nich nie zrobisz (np. blokady do wariatora i sprzęgła).
Oczytaj się w necie, porad jest całe mnóstwo.