Gaźnik, dysze, problem

Dodaj nowy temat na forum

! Forum OFFtopic Gaźnik, dysze, problem

Ten temat zawiera 24 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Drapoll Drapoll 6 miesiące, 1 tygodni temu.

Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 25 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #313860
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Witam, wiem że to forum nie jest przeznaczone dla tematu o crossówkach, ale to też jednoślad, a gaźnik to ogólny temat, więc pozwole sobie zadać wam pytanie.. a mianowicie, mam problem bo ostatnio czuje że moja honda cr 85, na 4/5/6 pod lekkim obciążeniem (jakiś pagórek) nie wkręca się na obroty jak powinna. Postanowiłem przeczyścić gaźnik i go wyregulować- znalazłem na internecie serwisówkę do niej i tabele jakie dysze na jakiej wysokości n.p.m i ustawienie iglicy, i w moim przypadku powinno to wynosić 142 dysza główna i iglica na środkowym ząbku. Ku mojemu zdziwieniu po rozkręceniu gaźnik widze dysze główną 120 i iglice na 2 rowku od góry. Dodam, że nic by nie było w tym dziwnego, ale motocykl ma objawy zalewania, do tego palił dużo więcej co crossówy kolegów (też 85) Przestawiłem trójząb do góry na 1 rowek i jest niby troche lepiej, ale troche to jest dziwne.. możecie mi poradzić dlaczego tak jest i co powinienem zrobić? Kompresja= 8,5 bar

    #313861
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 158

    niska kompresja – dlatego może mieć problem z dopalaniem mieszanki

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313862
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Próbowałem szukać informacji ile powinna mieć kompresji zdrowa 85, ale na nic sie nie natknąłem niestety ;/
    Jeżeli 8,5 Bar to mało to ile powinno być?

    #313863
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 158

    10-12 to by był miły wynik. Powyżej to bardzo dobry.
    w wyszukiwarce jest tego sporo
    https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=honda%20cr%2085%20compression%20pressure

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313864
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    nie znalazłem- bo wpisywałem frazy po polsku ;/
    Tłok i tak idzie do wymiany w zimie, tylko niepokoi mnie to że bierze troche oleju ze skrzyni, byłaby to wina simmeringa? Może przez ten fakt tracić na kompresji?

    #313865
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    A czy odkręcenie manetki wpływa na pomiar kompresji? wiem, że w skuterach wpływa, ale czy w tym też?

    Mierzyłem z bez otwierania

    #313866
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 158

    to źle mierzyłeś – ale to i tak ci podbije może 1 atm – a to wciąż mało

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313867
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Jutro zmierze i zobaczymy, jeżeli podbije ten 1bar to już będzie w okolicach 10bar, a to już nie najgorzej

    #313868
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 158

    to bedzie wciąż poniżej 10 a to jest na granicy kwalifikacji cylindra do wymiany

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313895
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Cylindra? 😀 Dopiero sel. A mam 🙂 bez przesady 🙂 to nie działa tak jak w skuterach 😉

    #313897
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 158

    a niby dlaczego nie? myślisz że silnik w czymś co ma biegi podlega innym zasadom niż taki z czegoś co ma automat?

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313925
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    Raczej nie o biegi, czy automat mi chodzi tylko o charakterystykę silnika, taka 85 jest bardzo wyżyłowana by wydusić z niej te 28-32 kuce

    Kompresja na full manetce 11,5 atm.

    #313926
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 158

    ale to nie ma znaczenia. Nie ma kompresji – oglądasz cylinder. I w zależności od potrzeby i stanu części wymieniasz pierścienie, pierścienie z tłokiem + szlif albo cały zestaw na nominał. Czy ma 10KM czy 1000KM zasada jest taka sama.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #313929
    Zdjęcie profilowe Drapoll
    Drapoll
    Użytkownik
    • Postów: 94

    No teraz się zgodzę 🙂 ale wcześniej napisałeś, że „poniżej 10 a to jest na granicy kwalifikacji cylindra do wymiany”
    Rozumiesz o co mi chodzi? od razu osądziłeś że cylinder do wymiany 🙂
    Mniejsza oto, źle zrozumiałem twoje słowa..

    Przejdzmy z powrotem do tematu..

    #313930
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 158

    bo kompresja 9 to w zasadzie wartość graniczna dla znakomitej większości typów cylindrów, tobie wyszło 8,5 wiec dramat. Dramat podwójny bo twój silnik powinien mieć bardzo wysoką kompresje.
    Oceniam na podstawie informacji jakich ty udzielasz.

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 15 postów - 1 przez 15 (z 25 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie