Witam,
Nabyłem używanego Aerox’a z 2003 po tuningu.
Z tego co znalazłem w opisie to ma między innymi:
Cylinder DR…70ccm po lekkim porcie na tłoku asso
Gaźnik delorto 21+filtr twim air nad kołem
Tyle że gaźnik jest w opłakanym stanie, pozrywane gwinty na dysze, poklejony silikonem.
Dlatego potrzebuję kupić niedrogi ale odpowiedni gaźnik bo muszę go doprowadzić stanu używalności.
Skuter posiada też uszkodzony układ wydechowy, który też muszę wymienić dlatego chcę wydać niewiele bo mam ograniczony budżet a chciał bym się nim nacieszyć w tym sezonie.
Znalazłem takie propozycje: https://jackmotors.pl/scooter/gaznik-racing-force-phbn-17-5mm-ssanie-reczne?from=listing&campaign-id=21
jak sie ma gaźnik 21mm to i spalanie ma się duże :).
Mi podobnej klasy cylinder na 19mm gaźniku spalał 6.5-8 litrów przy raczej miejskiej jeździe - szybko ale bez pałowania, startów co chwile itd.
Wiec na 21mm gaźniku i wystrojeniu na bogato to tą 10 może przekraczać.
Ale czy w takim wypadku 17,5 wystarczy?
Czytałem że przy cylindrze 70 ccm standardowy gaźnik może zatrzeć silnik.
Nie zależy mi na dużych prędkościach, po prostu żeby sprawnie jeździł po mieście.
Nie wiem jaki gaźnik wybrać, jakiej firmy?
17,5 wystarczy żeby go zasilić ale z racji na jego osiągi 19mm by było lepsze ze względu na chłodzenie (zwłaszcza jeżeli gar chłodzony powietrzem).
Dobre gaźniki to oryginalne dellorto, jego klony od Stage6.
Na dużych prędkościach ci nie zalezy ale jak bedziesz miał to bedziesz cisnął tak to już jest.
Czy z gaźnika 21mm można można wycisnąć oszczędność spalania? Czy bez względu na dysze spalanie i tak będzie koło 10 litrów na setkę? Lepiej do tego cylindra wziąć 19mm? Ile minimalnie może spalić Aerox z takim cylindrem przy spokojnej miejskiej jeździe?