Garelli XO 50

Witam.
Jestem posiadaczem skutera Garelli xo50 2T.
Skuter ma przejechane 800km w przeciągu 4lat.
Dwukrotnie podczas przejażdżki do pracy miałem sytuację, że skuter nagle w trakcie jazdy zgasł.
Po odczekaniu kilku minut odpalał, jednak po próbie dodania gazu za każdym razem gasł.
Wracając z pracy skuter odpalał od strzała i normalnie jechał.
Skuter ma też problemy z odpalaniem na zimno. Trzeba długo kręcić by w końcu załapał z odkręconą manetką na ok 30%.
Od czasu 2 takiej sytuacji go nie używam, gdyż nie mogę pozwolić sobie na niespodzianki w drodze.
Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny takiego zachowania.
Pozdrawiam

objawy dość typowe dla puchnącego tłoka i zacieranego silnika. ale tak naprawdę to standardowo trzeba posprawdzać - kompresje, regulacje , filtry, szczelność dolotu…itd
jezeli sam nie umiesz to wlecz go do KUMATEGO mechanika.

Nie widzę tu powodów by tłok puchł. Skuter po pierwsze ma 800km nalotu, dozuje olej normalnie, nie był katowany, a problem z gaśnięciem nie występował raz po raz, ale z przerwą kilku dniową. Trasy 20km w jedną stronę.

ja widze taki powód że to chiński silnik. mój puchł przy 3km przebiegu po odebraniu z salonu nówki z przebiegiem 1km. Olej tez podawał. Zrobiłem tak jeszcze 280km i gasł coraz rzadziej za to zaczynał dzwonić. W końcu szlag mnie trafił i oddałem do serwisu. Diagnoza była jak była - cylinder do wymiany.
Oczywiście przyczyny mogą być różne - standardowa diagnostyka w warsztacie to najlepsza opcja - ale objawy masz dość typowe.
Ale skoro wiesz lepiej to po co pytasz?