Witam. Mam dwie wielkie prośby do was :)
Czy ktoś mógłby mi poradzić który z czterech poniższych olei najlepiej sprawdzi się w moim Fighterze z 2013 roku ?
Pytam bo stan licznika dochodzi pomału do 300km i musiałbym zrobić pierwszą wymianę oleju.
Linki będą poniżej.
Druga sprawa chyba nie wyjaśniona na forum to czy ktoś powie na 100% jak to jest z olejem przekładniowym w Fighterze ?
Jedni mówią że trzeba go wymienić, drudzy że w fighterze takiego oleju nie ma i wymienia się tylko olej silnikowy...
Aha! Czy ma ktoś zdjęcie 4T gdzie jest widoczne, która nakrętka służy do spuszczania oleju itd. itd..
AAa i jeszcze jedna sprawa.. Filtr oleju się tylko przedmuchuje tak ??
Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc..
Poniżej daję linki do olei o których mówiłem..
http://allegro.pl/motul-7100-ester-sae-10w40-1l-mokar-007h692-i3852552784.html
http://allegro.pl/olej-castrol-power1-gps-4t-sae-10w-40-1l-i3857724938.html
http://allegro.pl/motul-5100-ester-sae-10w40-1l-mokar-007h704-i3865361412.html
http://allegro.pl/olej-mobil-super-2000-x1-sae-10w-40-op-1l-i3923906039.html
No mistrzu, jesteś kolejnym i kolejnym nawet, który znowu męczy tematykę olejową. :D
Jesteś rządny wiedzy, to proszę:
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/olej.htm
Jest też malutkie, drobniutkie porównanie (są tam też dwa oleje tutaj wymienione):
http://www.skuterowo.com/forums/topic/amsoil
Lej taki na jaki Ciebie stać, ale ponieważ masz zapewne skrzynię biegów z mokrym sprzęgłem (kłania się obowiązkowe zapoznanie z taką podstawową nawet instrukcją obsługi moto), to odpadają tutaj oleje samochodowe, które zawierają grafit, a nie zawierają m.in. popiołu siarczanowego i powodują przez to ślizganie się sprzęgła, więc ten... Mobil Super 2000 nie będzie tutaj dobrym wyborem. :(
Usatysfakcjonowany zostałeś moją wypowiedzią w tym temacie? No to gites. :D
Fighter ma jeden olej smarujący zarówno silnik jak i skrzynię przekładniową. Co do olejów to ja już od ponad 25000km jeżdżę na Castrolu i mogę Ci go z czystym sumieniem polecić. Chociaż od 300km przebiegu używam nieco lepszego - Castol Power 1 Racing 10W50. Jest to pełen syntetyk który sprawdził się w najtrudniejszych warunkach - np w trasie 320km w tempeaturze dochodzącej do 28 stopni w cieniu. Tu masz link:
http://allegro.pl/castrol-power-1-racing-4t-10w50-1l-olsztyn-i3852331578.html
A śruba spustu oleju to ta większa będąca wkęcona prosto w karter - z prawej strony motoroweru (czyli na zdjęciu ta z przodu). Ta mniejsza idąca nieco pod skosem jest to napinacz łańcuszka rozrządu i na razie nie musisz jej ruszać.
Tu masz zdjęcie:
A filtr oleju w tym silniku jest wewnątrz prawego karteru. Nie ruszaj go, gdyż nie trzeba z nim nic robić.
Dzięki wielkie za odpowiedź :) Jestem usatysfakcjonowany :D
W tygodniu jak będzie ciepło to się zabiorę za wymianę....
Praktycznie nic nie wiem na temat wyglądu 4T i jego działania..
Kupiłem motorower na początek by co nieco poznać i przy okazji na zmianę z rowerem pojeździć nim do pracy i do mamy na cmentarz :(
Pozdrawiam i dziękuję.. :)
http://allegro.pl/motul-5100-ester-sae-10w40-1l-mokar-007h704-i3865361412.html
Dla mnie tylko ten olej, na castrolu czuć było, że sprzęgło się ślizgało:)
kurde no i mam teraz dylemat między motulem a castrolem do mojego fightera :/
U mnie nic się nie ślizga - nawet podjazdy i ruszanie w 2 osoby nie sprawia problemu. Może Kristop ma mocniejszy sprzęt. :-D
Zrobione.
Kupiłem Castrol Power 1 10W40 i śmiga fajnie..
Myślałem że przy wymianie oleju jest większa filozofia :)
Przez dwa dni od wymiany oleju po 300km zauważyłem póki co że biegi lepiej wchodzą. Zrywności i osiągów jeszcze nie sprawdzałem z braku czasu :(
Mam nadzieję że teraz pod górkę pojedzie żwawiej gdyż jak do tej pory to katorga.. na drugim biegu ledwo wjeżdżałem pod górkę..
Pozdro