dziwny dzwiek skutera

https://m.youtube.com/watch?v=H8cjWRD3PV0

W linku filmik na którym wyraźnie słychać dziwny dźwięk mojego skutera.
kingway fonero.

Ma ktoś pomysł co to może być? ?

Coś ewidentnie piszczy od tarcia. Czy jesteś w stanie w przybliżeniu zlokalizować źródło dźwięku? Podejrzewam, że pisk może wydobywać się gdzieś z przekładni. Może tuleja wariatora jest zatarta i piszczy przy większych obrotach. Ewentualnie któreś z łożysk.

Właśnie nie mam pojęcia gdzie, może to być ta tuleja, poza tym jak wymieniłem rolki to nie mogłem później wyciągnąć wariatora tak jak by się zaklinowal

Ale nie mogłeś wyjąć całego wariatora czy tylko któregoś elementu? Jak dla mnie do brzmi jak ślizgający się pas napędowy. Podobny dźwięk masz jak się pasek od alternatora w samochodzie ślizga gdy jest już starty.

Wyszedł przód wariatów i ta tuleja reszta nie chciała ta część w której są rolki

pslzpdg napisał:

Wyszedł przód wariatów i ta tuleja reszta nie chciała ta część w której są rolki


Ta blaszka tylna trzymająca rolki może się zapiekać na wale. Mam to samo u siebie. Na początku walczyłem ze zdejmowaniem (zamrażanie, WD40, kombinowanie) ale teraz mam wywalone. Niczemu nie wpływa. Zrobiłem 7tys na obecnym wariatorze (Top Racing) z czego do 5 tys nie wyjmowałem tej blaszki i działa jak trzeba, śladów patologii brak. Zakładanie wariatora jest przez to nieco komiczne, ale lepiej tak niż się szarpać z nieuniknionym.

Jeszcze jedno pytanie po czyszczeniu gaźnika mam taki problem ze jak jadę i puszcze gaz i dodam go nagle to silnik na chwile się dlawi i po chwili wchodzi na obroty jeżeli to ustawienie mieszanki i wolnych obrotów to poproszę o link do poradnika jak wyregulować gaźnik i jakiś schemat podłączenia paliwo> kranik>gaźnik
kranik> króciec czy jakoś tak nie znam się zabardzo

Przy skrajnym położeniu manetki gazu (0-1) takie dławienie się w przypadku silnika na gaźniku jest normalne dla w małej pojemności. Nowoczesne wtryski paliwa są w stanie minimalizować ten efekt doborem mieszanki. Wejdź na strony dealerów motocykli markowych i zobacz, że w dziale maszyn sportowych jak chwalą się tzw. czasem reakcji na dodanie gazu. W przypadku prostego gaźnikowego silniczka nie ma cudów.