Dziwne zgrzytanie brak mocy na rozgrzanym silniku Romet Radical 717 2t

Witam posiadam Skuter 2t Romet Dadical 717 z 2010 roku Od pewnego czsu mam z nim problemy takie jak dziwne zgrzytanie oraz brak mocy na rozgrzanym silniku az nastepuje zgasniecie pod ostygnieciu silnika mozna go normalnie odpalic Jednak nie ma on juz takiej samej mocy teraz maksymalnie jedzie 50 z przelomami na 60 a przed tymi objawami 80 czsami z gorki 90 Prosze o Pomoc

a tak może coś jaśniej? dokładniej? precyzyjnej?
skąd zgrzyta? kiedy? narasta razem z obrotami? to się zrobiło nagle czy powoli narastało…

Zgrzyta z silnika podczas jadzy na rozgrzanym silniku nie zgdzyta mometami az wkoncu te zgrzytanie narasta i jest ciagle nigdy wczesniej sie to nie pojawialo tylko teraz

zgrzyta z silnika… no super. A którą część tego żeliwa pod tyłkiem nazywasz silnikiem?

Nie wiesz co to znaczy zgrzyta? Nie wiedzialem ze tu trzeba byc tak doslownym myslalem ze mozna sie domyslec ze z silnika bo wczesniej piisalem ze na rozgrzanym silniku

eh bracie… do samodzielnych napraw skutera oprócz zapału potrzebna jest też odrobina (nawet spora) wiedzy.
Ja już się dano nauczyłem TU nie domyślać co autorzy mają na mysli bo czasem mają na mysli bardzo dziwne rzeczy nazywając je bardzo różnie.
Ty masz w jednej obudowie i silnik i napęd. “Zgrzyta” to też nie jest pojęcie precyzyjne. Jezeli chcesz precyzyjnej odpowiedzi to musisz precyzyjnie opisac problem. Żeby to zrobić trzeba coś wiedzieć. Napisanie że “zgrzyta w silniku” mówi NIC -oprócz tego że pojawił się jakis niepokojący dzwiek. Ale w karterach jest masa cześci (sam wariator składa się z 9), większość jest ruchoma i może wydawać jakiś dzwiek. A dla jednego to zgrzytanie, dla drugiego to dzwonienie a dla kogoś jeszcze innego to obcieranie.
A nikt nie ma życia na tyle długiego żeby ci wypisac liste co o co może zgrzytać i w której czesci silnika i w jakim wypadku (zwłaszcza że pewnie większość nazw ci nic nie powie). Na to więc nie licz. Ale jak przybliżysz to “zgrzytanie” to może ktoś coś sensownego podrzuci.
Bo może zębatka kopniaka, może rolki, może koło rozrusznika a może kompletnie z drugiej strony wentylator o obudowe…itd itp.
Rozgrzewając silnik rozgrzewasz wszystko - jak pisałem - to jedna obudowa i oprócz koła i przełożeń wszystko pracuje natychmiast po uruchomieniu silnika.