Dotarcie silnika 4t

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery Dotarcie silnika 4t

Ten temat zawiera 1 odpowiedź, ma 1 głos i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe eadem eadem 2 lata, 6 miesiące temu.

Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #303763
    Zdjęcie profilowe suffg
    suffg
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Witam , 300 km temu miałem zwiększania pojemność silnika . Mechanik mówił ze mam cały czas jezdzic max 30 kmh przez 1000 km. Po ilu km mogę przycisnąć do końca , żeby sprawdzić jak jeździ ?

    #303767
    Zdjęcie profilowe eadem
    eadem
    Użytkownik
    • Postów: 2 328

    To zależy nie tyle od prędkości co obrotów silnika. Przy docieraniu ważne jest, żeby nie gotować silnika i nie przemęczać. Jeśli masz gładź cylindra żeliwną, to docieranie robisz przez 1000km. Jeśli NICASIL itp to docieranie wystarczy robić 300km. Więc zakładam, że masz żeliwo. Ja docierałem schematem 1/3 przebiegu docierania to 1/3 gazu, potem 2/3 przebiegu to 2/3 gazu i w trzecim etapie 2/3 gazu z regularnym wkręcaniem na najwyższe obroty, żeby silnik popracował w pełnym zakresie.
    Generalnie chodzi o to, żeby na etapie (zwłaszcza wczesnego) docierania nie katować silnika.
    Czyli jak masz 300km za sobą, to pierwszą 1/3 masz zrobioną. Teraz sobie odkręcaj manetkę do 2/3 obrotu. Symbolicznie co pewien czas możesz odkręcić więcej gazu (ale tylko na rozgrzanym silniku) na parę sekund. Dla kurażu.
    Gdzieś przy 700km możesz już robić dłuższe trasy na 2/3 gazu i już częściej wkręcać na wyższe obroty (ale nie jechać cały czas na full). Na tym etapie poznasz już mniej więcej prędkość osiągalną przez swój pojazd.

Oglądasz 2 posty - 1 przez 2 (z 2 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie