Docieranie w skuterze.

Witam, ostatnio zakupiłem Zippa Axis, nie znam się za bardzo na mechanice. Chciałem się zapytać czy jeśli mam założoną blokadę do 45km/h, to mogę nim jeździć do około 40km/h? Czy dociera się te 75% od obecnie maxymalnej prędkości? Z góry dzięki!

Nagrzej przed jazdą, nie katuj, jeździj na zmiennych obrotach i nie przegrzewaj. Na najwyższe czasem też na chwilę wkręć. I zdejmij blokady.

Jeśli to 4t to wymień olej silnikowy po 30-50km ;)

Ja docieram 0-100-30km/h
100-200-35km/h
200-300-40km/h (przegląd 300km)
300-400-45km/h
400-500-50km/h
ale nie wiem czy te 45 i 50 wyciągnie no to się jeszcze zobaczy,takie docieranie jest dobre chyba bo nawet facet w sklepie mi tak powiedział żeby tak docierać.Jak go zamulisz małymi prędkościami to potem będzie ci wolno jezdził ale też nie rozpędzać się szybko przy docieraniu i tak przed jazdą niech 1 min pochodzi i po jezdzie tez zeby sie obroty ustabilizowały.I będzie dobrze.

Wg mnie takie docieranie nie ma sensu.
Tak jak napisał Kisiu, jak jedziesz w drluzsza podroz to daj mu odpoczac po 10 km na jakies 15 minut zeby sie nie przegrzal, zmienne obroty i bd dobrze.

Powinieneś mieć napisane w książce od swojego skutera jak trzeba docierać.:)

Boże ludzie.. Docieranie nie jest zależne od prędkości skutera, gdyż jeden ma 35km/h przy maksymalnych obrotach, a drugi ma tą samą prędkość przy małych, ponieważ wszystko zależy od rolek w przekładni, przełożeń, dyszy głównej, stopniu zabrudzenia filtra powietrza.
Dołączam się do wypowiedzi Kisia. Należy jeździć na wszystkich obrotach, oraz nie nagrzewać silnika, robić częstsze przerwy. Blokady najlepiej zdjąć po ok. 400-500 km.

Ja jeżdze normalnie jak zawsze i jakoś tak się składa, że silnik sam się dociera. Nie pieszczę się z nim jak z jajkiem. Jeśli materiał zawiera wady to to i tak wyjdzie bardzo szybko - co by się nie robiło.

Ja zdjąłem blokadę po 400 km, i silnik bardzo ładnie pracuje, stabilnie. Fakt są problemy z przeniesieniem napędu (pasek), oraz z elektryką, która padła już w 50%, ale tak jak mówię. Silnik równo pracuje. Co dziennie po trasie siekierkowskiej jeżdżę 70km/h, i więcej ta "seryjna" pięćdziesiątka nie wyciągnie. W poniedziałek silnik dostanie nowy pasek Dayco, i zobaczymy jak będzie wtedy jeździł, bo teraz po rozgrzaniu się przekładni pasek traci jakieś te swoje "właściwości", i efektem jest, że się ślizga.

WM Motor (Wilmat) forever! Ja mam ich lusterka i to kompletne gówno. Założę to stare, pęknięte, bo nowe już mnie do szału doprowadza.

Kisiu lepiej nie kracz, bo jak mi pierdyknie ten super racing wariator tejże firmy 100 km od domu, to dopiero będą jaja.