Docieranie w skuterze.

Witam, ostatnio zakupiłem Zippa Axis, nie znam się za bardzo na mechanice. Chciałem się zapytać czy jeśli mam założoną blokadę do 45km/h, to mogę nim jeździć do około 40km/h? Czy dociera się te 75% od obecnie maxymalnej prędkości? Z góry dzięki!

Nagrzej przed jazdą, nie katuj, jeździj na zmiennych obrotach i nie przegrzewaj. Na najwyższe czasem też na chwilę wkręć. I zdejmij blokady.

Jeśli to 4t to wymień olej silnikowy po 30-50km ;)

Ja docieram 0-100-30km/h
100-200-35km/h
200-300-40km/h (przegląd 300km)
300-400-45km/h
400-500-50km/h
ale nie wiem czy te 45 i 50 wyciągnie no to się jeszcze zobaczy,takie docieranie jest dobre chyba bo nawet facet w sklepie mi tak powiedział żeby tak docierać.Jak go zamulisz małymi prędkościami to potem będzie ci wolno jezdził ale też nie rozpędzać się szybko przy docieraniu i tak przed jazdą niech 1 min pochodzi i po jezdzie tez zeby sie obroty ustabilizowały.I będzie dobrze.

Wg mnie takie docieranie nie ma sensu.
Tak jak napisał Kisiu, jak jedziesz w drluzsza podroz to daj mu odpoczac po 10 km na jakies 15 minut zeby sie nie przegrzal, zmienne obroty i bd dobrze.

Powinieneś mieć napisane w książce od swojego skutera jak trzeba docierać.:)

Boże ludzie.. Docieranie nie jest zależne od prędkości skutera, gdyż jeden ma 35km/h przy maksymalnych obrotach, a drugi ma tą samą prędkość przy małych, ponieważ wszystko zależy od rolek w przekładni, przełożeń, dyszy głównej, stopniu zabrudzenia filtra powietrza.
Dołączam się do wypowiedzi Kisia. Należy jeździć na wszystkich obrotach, oraz nie nagrzewać silnika, robić częstsze przerwy. Blokady najlepiej zdjąć po ok. 400-500 km.

Ja jeżdze normalnie jak zawsze i jakoś tak się składa, że silnik sam się dociera. Nie pieszczę się z nim jak z jajkiem. Jeśli materiał zawiera wady to to i tak wyjdzie bardzo szybko - co by się nie robiło.