Romet 727 eco – Dobór prawidłowego oleju
- This topic has 14 odpowiedzi, 10 głosów, and was last updated 10 years, 4 months temu by kamillooo.
- AutorWpisy
- 5 czerwca 2013 dnia 12:48 #125501
Kupiłem nowy skuter Romet 727 eco W instrukcji jest napisane żeby stosować olej typ Racing 4T 10W-40 Romet Motors LIQUI MOLY W sklepie znalazłem 2 typy olejów oznaczenie takie samo tylko różnią się symbolem API Pierwszy jaki znalazłem to API: SG a drugi API: SL Który wybrać ?
Książka serwisowa od skutera aż tak nie precyzuje kończy się na opisie:
Racing 4T 10W-40 Romet Motors LIQUI MOLY
Dzięki z góry za pomoc5 czerwca 2013 dnia 13:36 #125505Coś mi się wydaje, że tu chodzi o umowę marketingowa między Romet Motors i Liqui Moly. No bo na logikę – jeżeli do seryjnego skutera 4T wystarcza nawet orlenowski 15W40 to po co aż Racing i te sprawy?
Moim zdaniem ten SG będzie i tak aż za dobry do Twojego skutera. Po prostu kupuj tańszy. Myślę, ze nawet 10W40 z Lotosu czy Orlenu też da radę.
5 czerwca 2013 dnia 18:19 #125552Dziękuję za dobrą radę.
Pozdrawiam.5 czerwca 2013 dnia 19:38 #125597Pozdrawiam i szerokości.
5 czerwca 2013 dnia 20:49 #125667Podłączam się do tematu,czy olej silnikowy może być obojętnie jaki? Tzn nie ma jakiś konkretnych wymagań? Mógłby być np http://www.gumtree.pl/cp-czesci-i-akcesoria/krakow/olej-gm-10w40-5-litrow-rynek-debnicki-10-471651213 czy coś w tym rodzaju?
17 czerwca 2013 dnia 08:40 #127942proszę nie robić zamętu na forum,do skutera 4t powinno się stosować olej silnikowy do skuterów 4t (nie do motorów czy samochodów),im lepszej firmy tym lepiej..
Pamiętajmy,że nasze silniki w skuterach chodzą w większości drogi na max,a,tak więc im lepszy olej do silników skuterowych tym dłużej pożyje nasz skuter..17 czerwca 2013 dnia 08:42 #127944dodam,że dobre i uznane firmy to motul i bel ray
3 października 2013 dnia 21:56 #147124Czesc Koledzy, czyli do 4T Romet 727 komfort jaki olej bedzie najlepszy?
4 października 2013 dnia 12:01 #147141Chcesz jeździć tym skuterem czy dopłacać do niego? Może i “lepsze” oleje przedłużają życie silnika ale zastanówmy się – ile to kosztuje? Załóżmy 20000 km – jesli wymienia się olej co 2 tysiące km to jest 10 wymian. Litr Lotosa 10W40 kosztuje ok. 15 zł. Litr jakiegoś Castrola motocyklowego – ok. 50. Różnica na butelce to wiec 35 zł. 35 razy 10 daje 350 zł. Za te cenę można już zrobić remont silnika. A po 20 tysiącach to i tak jesli ma się rozlecieć to się rozleci – czy na tym czy na innym oleju.
Warto lać lepsze oleje? Odpowiedzcie sobie sami…
6 października 2013 dnia 16:24 #147367osobiście mam 727 eco i nie narzekam na nic a olej mam 10w40 nie pamiętam producenta już, liczy sie tylko gęstość 🙂 zmieniam co 3 tys i olej wylewam taki jaki wlałem 😀
6 października 2013 dnia 17:54 #147390AnonimNieaktywny- 22
- 398Postów:
Do skuterów 4t opcjonalny to Castrol 10w40 moim zdaniem
6 października 2013 dnia 17:57 #147393Nieprawda, oprócz lepkości liczy się także klasa oleju. SG to maksymalna dla tych silników. Lepszy może być za dobry.
Jeśli jesteś zadowolony z posiadanego oleju to stosuj dalej i nie zmieniaj na inny.
9 października 2013 dnia 16:34 #147775Nie tak dawno temu założyłem osobny temat w sprawie oleju, jak wiadomo romet zaleca olej Liqui Moly Racing 4T 10W40 a te oleje występują w klasie API SG i SL , wiadomo ze SL jest olejem wyższej klasy i była juz dyskusja na forum że do silnika 139QMB powinien byĆ olej max. klasy SG.
Porównując karty Liqui Moly 10w40 SG i taki sam tylko SLLepkość 40oC [mm/s] 88,5
Lepkość 100oC [mm/s] 14,2
Wsk. Lepkości 135
Temp. zapłonu [oC] 224
Temp. płynięcia[oC] -41
TBN [mgKOH/g] 9,0
Specyfikacja:
API SG/SH; JASO MALiqui Moly Racing 10W40 SL
Lepkość 40oC [mm/s]97
Lepkość 100oC [mm/s]14
Wsk. Lepkości 153
TBN [mgKOH/g] 7,9
API SL JASO MA2Wychodzi na to ze olej o niby lepszej klasie SL niz SG ma mniej dodatków myjących (TBN) ma natomiast wyższy wskażnik lepkosci.
14 października 2013 dnia 10:51 #148373Dołożę cegiełkę do tego tematu. 😀
Motul 5100 10W40 MM4T101384
Specyfikacje: SAE 10W/40, API SL/SJ/SH/SG, JASO MA, w tym:
Density at 20°C (68°F) 0.871
Viscosity at 40°C (104°F) 91.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 13.9 mm²/s (lepkość kinematyczna w 100 st. C)
Viscosity index 154 (wskaźnik lepkości)
Pour point -33°C / – 27°F (temperatura płynięcia)
Flash point 218°C / 424°F (temperatura zapłonu)
TBN ASTM 8.2 mg KOH/gCastrol Power 1 GPS 4T 10W-40
Specyfikacje: SAE 10W/40, API SJ, JASO MA, w tym:
Density @ 15 st.C, Relative 0.873 g/ml
Viscosity, Kinematic 40 st.C 66 mm²/s
Viscosity, Kinematic 100 st.C 13.5 mm²/s (lepkość kinematyczna w 100 st. C)
Viscosity, CCS -25 st.C (10W) 5000 mPa.s (temperatura płynięcia)
Viscosity Index 145 (wskaźnik lepkości)
Flash Point, PMCC 207 °C (temperatura zapłonu)
Ash, Sulphated 1.1 % wt (popiół siarczanowy)Platinum Moto 4T Semisynthetic SM SAE 10W-40
Specyfikacje: SAE 10W/40, API SM, JASO MA/MA2, w tym:
1. lepkość kinematyczna w 100°C 14,2 mm²/s
2. temperatura płynięcia – 30 °C
3. temperatura zapłonu 250 °C
4. lepkość HTHS w 150 st.C 4,0 MPa*s
5. wskaźnik lepkości 160
6. popiół siarczanowy 0,92 %A jak w tej specyfikacji wypada przy tym taki samochodowy Lotos 10W40?
Lotos Semisynthetic SL/CF SAE 10W40 z formułą THERMAL CONTROL
Specyfikacje: SAE 10W/40, API SL/CF, ACEA A3-02/B4-02, ACEA A3/B3-04, w tym:
1. lepkość kinematyczna w 100°C 14,5 mm²/s
2. temperatura płynięcia – 39 °C
3. temperatura zapłonu 233 °C
4. liczba zasadowa 7,85 mgKOH/g (TBN)
5. wskaźnik lepkości 153Do silników chińskich GY6 4T, wg. instrukcji serwisowej producenta silników zalecany olej to zazwyczaj… mineralny 15W40 (skutery oraz quady z przekładnią bezstopniową CVT).
To jest jednak wasze moto i kasa wydawana na takie zakupy oleju. Podejmujcie swoje własne i jedynie słuszne decyzje. Szerokości. 😀
24 października 2013 dnia 15:41 #149334Wchodzę do sklepu z częściami i proszę o olej do czterosuwa – to tyle ;]. Mam romet 727
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.