Portal Motocyklowy Jednoślad.pl

Społeczność

Zaloguj się lub zarejestruj w Jednoślad.pl:  

Zarejestruj się

Dlaczego skuter nie odpala?

Dział: Skutery Dodano 3 lata temu





  1. jasmiinee

    Witam, mam pytanie i liczę na odpowiedź. Posiadam skuter itajlet jupiter 125 do dnia przedwczorajszego działał bez zarzutu. Kłopot zaczął się z nim od tego, że gasnął podczas jazdy (żeby silnik nie zgasł trzeba go było "gazować"). Doszło do tego, ze nie chciał odpalić, dopiero zaskoczył po kilkunastu próbach lecz także trzeba było go "gazować". Dojechałem gdzie chciałem dojechać i zgasł, za nic nie chciał odpalić. Mechanik u którego skuter obecnie jest mówi, iż po rozkręceniu były jakieś wężyki zbutwiałe (?) I powiedział mi, że go naprawi (czego nie zrobił, bo okazało się, ze to nie kwestia wężyków lecz problemy z kompresją). W tym samym dniu powiedział mi, że kompresja jest dobra. Następnego dnia NAGLE zmienił zdanie i powiedział iż ma za mało kompresji. Powiedział także, że brak mu oleju z czego wymieniałem MIESIĄC temu! ._. Zasugerował kupno pierścienii, cylindra, i tłoku, bo zatarty jest silnik.. Jednak nie dał mi tej pewności, że jeśli kupie wyżej wymienione części to to rozwiąze mój problem. Następnym jego "pomysłem" było kupno silnika. Proszę o pomoc. Co z tym zrobić? Jak to rozwiązać? I czy faktycznie kupno tego silnika jest rzeczywiście jest nie uniknione, czy może da się to inaczej załatwić? Jaka może byś przyczyna nie odpalania skutera? Czy zatarty silnik to jedyna przyczyna tego problemu - czyli braku kompresji? Bardzo proszę o konkretne odpowiedzi. Z góry dziękuję.

    Napisano 3 lata temu, przez jasmiinee, Postów: 3, Użytkownik Link do wypowiedzi


  2. benekpe

    Zmień mechanika... Najlepiej znajdź jakiś autoryzowany serwis motorowerów - oni wbrew pozorom nie są tacy drodzy - przynajmniej będziesz miał pewność, ze poprawnie zdiagnozują problem...
    Zawsze jak okaże się, że naprawa będzie za droga, możesz poszukać kogoś tańszego - ale przynajmniej będziesz wiedział co jest grane...

    Keeway Hurricane - Keeway Matrix - Kymco Nexxon 80 - Honda CBF125 - Suzuki Bandit 600 - Honda Transalp 650

    http://motosilesia.com.pl/
    Napisano 3 lata temu, przez benekpe, Postów: 1621, Użytkownik Link do wypowiedzi


  3. Pietro

    Jeżeli masz silnik 4T z dużym przebiegiem, możliwe że z powodu przedmuchów spalał olej co przyczyniło się do jego ubytku i przytarcia silnika. Dlatego jest mała kompresja, a silnik nie odpala. Komplet cylinder-tłok-pierścienie, powinny załatwić sprawę.
    Możesz jeszcze sprawdzić głowicę-luzy i szczelność zaworów.

    Napisano 3 lata temu, przez Pietro, Postów: 3326, Użytkownik Link do wypowiedzi


  4. jasmiinee

    Pietro napisał:

    Jeżeli masz silnik 4T z dużym przebiegiem, możliwe że z powodu przedmuchów spalał olej co przyczyniło się do jego ubytku i przytarcia silnika. Dlatego jest mała kompresja, a silnik nie odpala. Komplet cylinder-tłok-pierścienie, powinny załatwić sprawę.
    Możesz jeszcze sprawdzić głowicę-luzy i szczelność zaworów.

    Wielkie dzięki za odpowiedź i radę. Czy jeśli kupię ten komplet, który pan radzi to nie muszę kupować silnika? Czy jest możliwość kupienia używanych tych rzeczy? A moze istnieje możliwość wykonania szlifu (czy to nie wyniosło by taniej?) ? Proszę o odpowiedź.. + nadmieniam, że mechanik przy sprawdzeniu powiedział, że ma pięć atmosfer.

    Napisano 3 lata temu, przez jasmiinee, Postów: 3, Użytkownik Link do wypowiedzi


  5. Shyem

    Nie radziłbym kupować używanych części... Kup nowe, chińskie. Wcale nie jest tak drogo

    Napisano 3 lata temu, przez Shyem, Postów: 86, Użytkownik Link do wypowiedzi
  6.  




  7. jasmiinee

    Shyem napisał:

    Nie radziłbym kupować używanych części... Kup nowe, chińskie. Wcale nie jest tak drogo

    Okej, dzięki, ale czy do Itajleta podejdą chińskie części? (to jest włoski skuter)

    Napisano 3 lata temu, przez jasmiinee, Postów: 3, Użytkownik Link do wypowiedzi


  8. Anonim

    jakieś zamienniki podejdą ale nie oczekuj włoskiej jakości...

    Napisano 3 lata temu, przez Anonim, Postów: 2999, Link do wypowiedzi

Odpowiedz

Musisz się zalogować, żeby napisać odpowiedź.
Nie masz konta? Zarejestruj się



Dlaczego skuter nie odpala?: Śledź to forum za pomocą RSS

Ważne

Polecane porady, testy, opinie...

Znaki ostrzegawcze w Polsce: na które znaki najbardziej uwagę powinni zwracać motocykliści?

Znaki ostrzegawcze w Polsce: na które znaki najbardziej uwagę powinni zwracać motocykliści?

12 Wrzesień 2016

Polska to kraj znaków. Nasi drogowcy uwielbiają je stawiać, chcąc jakby ubezpieczyć się od odpowiedzialności za jakość wykonania i stan dróg. Niemniej jednak każdy motocyklista, jak i inni użytkownicy drogi powinien zwracać uwagę na znaki, szczególnie te ostrzegawcze...

Motocykle Opinie Prawo0 opinii

Znak B-40: koniec strefy ograniczonego postoju

Znak B-40: koniec strefy ograniczonego postoju

30 Grudzień 2010

Znak Drogowy B-40: koniec strefy ograniczonego postoju. Oznacza wyjazd ze strefy ograniczonego postoju.

Prawo0 opinii

Jak się nie naciąć przy kupnie używanego skutera lub motocykla?

Jak się nie naciąć przy kupnie używanego skutera lub motocykla?

17 Styczeń 2011

Jak kupić używany skuter, aby nie dać się nabić w butelkę?

Porady8 opinii

Portal i Forum Motocyklowe Jednoślad.pl

Portal i forum motocyklowe Jednoślad.pl wykorzystuje pliki sesji cookie. © 2005-2016 Wydawca: Jednoślad.pl. Grupa OnAir!, 01-231 Warszawa, Płocka 5a, Polska. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jednoślad.pl to funkcjonujący od 2005 roku portal motocyklowy oraz forum dla sympatyków skuterów, maxi skuterów 125 ccm, motorowerów i motocykli 125 ccm.