Diagnostyka wariatora oraz dobór paska - Peugeot speedfight 2

Witam. Chciałbym zaczerpnąć Waszej opini, na temat elementów skuter peugeot speedfight 2. Jest to wersja AC z 2008 roku. W przekładni ostatnio podczas dodawania gazu, oraz przy jeździe po dziurach, słychać było taki chrupot w przekładni. Winę za to na 99% ponosi pasek, Ponieważ w poprzednim skuterze takie objawy skończyły się zerwaniem paska, a aktualnie pasek jest popękany zdeczka. Bardziej chodzi mi o wariator, ma ewidentne rowki i teraz tak: Czy taki wariator idzie uratować? Czytałem różne opinie, że można te rowki wygładzić papierem ściernym, ale tak żeby rys nie porobić. I niektórym to pomogło. Podobno w tedy wariator jest jak nowy. O rolkach już nie wspomnę, kwadratowe. jeżeli chodzi o osiągi to 70km/h na prostej. Wariator polini, wydech tecnigas. Co o tym sądzicie? Kolejne sprawa to jest pasek. Według allegro oryginalne paski napędowe mają wymiary 165mm x 17,5mm, a mój pasek ma wymiary: 755x18x30. Po wpisaniu tych oryginalnych wymiarów, które ma aktualny mój pasek wyskakują chinskie paski za 30zł. A na tym oryginalnym pasku piszę Bando Peugeot. Więc jaki w końcu pasek dobrać?

Zdjęcie wariatora

http://img.pl/Rrch.jpg