Czyżby skrzynia biegow sie posypała? Pomocy!

Witam w niedziele wieczorem wyjechałem po weekendzie Bartonem do domu, normalnie ruszyłem z 1 biegu, nast 2,3,4.Wszystko było ok do czasu gdy przyszedł czas aby zredukowac do biegu nr 2.Najmniejszy bieg jaki udał się wrzucic to bieg nr 3 !

Dojechałem jakoś tak do domu, teraz poszedłem sprawdzic czy cos się zmieniło i nic... Jest tylko bieg 3 i 4 a gdy chcę 1 lub 2 to żadną siłą nie da rady się zrzucic, tak jakby coś zablokowało i koniec, w dodatku z 3 lub 4 ciężko na luz wrzucic (luz tam teraz jest pomiedzy biegiem 3 i 4) :D

Czyżby skrzynia poszła sie jeb... ??
/proszę o pilną pomoc ponieważ na piątek na 6 rano motorek potrzebny mi...

Mam nadzieje że w miare zrozumiale opisałem problem, i przepraszam za ortografie ale spieszyłem sie z pisaniem :0
Pozdrawiam Daniel

Nikt nic nie pomoże? Z całegoforum nie ma ani jednej osoby co by mogła podsunąc trop co moze byc grane??

Najprawdopodobniej zatarł się wodzik odpowiedzialny za 1 i 2 bieg.Sprawdż poziom oleju,a najlepiej spuść olej i sprawdż czy nie ma w oleju opiłków lub jakiś metalowych elementów.Na mój gust nie obędzie się bez rozbiórki silnika.

Wiec tak przy okazji.. Olej nie był od nowosci zmieniany, a przejechane już ponad 4 000 km :) Czy to powód by był>?

Danny napisał:

Wiec tak przy okazji.. Olej nie był od nowosci zmieniany, a przejechane już ponad 4 000 km :) Czy to powód by był>?

No i na efekt nie trzeba było długo czekać.Nie warto oszczędzać na oleju bo konsekwencje są bardzo poważne.

Wiem coś o tym...

A to wystarczy Olej wymienic czy juz cos mechanicznego bedzie uszkodzone?

Może nie tyle uszkodzone co zatarte.Trzeba rozebrać - przeczyścić,sprawić aby wszystkie elementy ruchome pracowały płynnie.Nie wystarczy wymienić olej - na to już za pózno niestety.

odkręcić dekiel od strony wybieraka i będzie jasne
mnie w drzecie wpadł pod widełki farfloc z sylikonu i zablokowało na 2gim biegu.
w japonii taka wtopa....

Przed odkrecaniem musze spuszczac Olej? Zeby nei bylo wtopy ze odkrece a mi nagle cos wyciekac zacznie

ja bym najpierw zalał, istnieje cień szansy że będzie działać, ale niestety prawdopodobnie coś się zatarło.

Spuścić olej i odkręcić prawy dekiel. Możliwe że na wodziku poluzowała się śruba ustalająca położenie wybieraka. Wystarczy dokręcić i powinno być ok. Trzeba zobaczyć co jest luźne i dokręcić. Jeżeli to nic nie da to już tylko rozbiórka silnika.

Ten silnik długo ci nie pożyje jak od nowości oleju nie zmieniałeś... Jak spuścisz olej to uświadomisz sobie w jakich warunkach musiał pracować tłok, zawory i łożyska.