CZym rózni sie silnik 50 od 125??

Witam mam junaka 902 50 chialem polepszyc jego osiagi i zauwarzyłem na allegro silnik 125 :http://allegro.pl/silnik-cross125cc-ogar-900-street-benzer-los-i3283561408.html jest on z wygladu identyczny do mojej 50 czy wie ktos moze na czym polegaja te róznice ze jest to wieksza pojemnosc???? Czy mozna cos zmienic w moim silniku by stał sie taki jak ta 125??

Ta różnica pomiędzy 50 a 125 ccm to jest pojemność skokowa cylindra. 125 nie są zablokowane i śmigają ok. 90 km/h bez przeszkód. Tylko na 125 musisz mieć osobne prawko kat. A1, a nie możesz jeździć na dowód, jak przy 50.

Poza tym, wymiana silnika to też procedury prawne, zmiana dowodu rejestracyjnego, często wymiana innych części w motorku, aby były zgodne z nowym silnikiem. Zastanów się.

Jednak roznicy znacznej nie widac wiec wiele osob instaluje 125 w miejsce 50 i smiga ,, ;] jak na niby 50-ce

Tak, ale to wtedy nielegalne. Musisz mieć prawko A1 i uregulowane dokumenty. Inaczej możesz mieć problemy :)

Mój 125 śmigał 130 km/h. Śmigał bo niedawno pan w busie mi wyjechał i wylądowałem w szpitalu. Teraz policja bada okoliczności wypadku. A więc gdybym miał 125 wciśnięte na motorower, oj to miałbym teraz kłopoty.

Niech to będzie przestroga dla ciebie.

Criters napisał:

Mój 125 śmigał 130 km/h. Śmigał bo niedawno pan w busie mi wyjechał i wylądowałem w szpitalu. Teraz policja bada okoliczności wypadku. A więc gdybym miał 125 wciśnięte na motorower, oj to miałbym teraz kłopoty.
Niech to będzie przestroga dla ciebie.

Sam sobie przeczysz - najpierw piszesz że twój 125 osiągał 130km/h. Następnie że gdybyś miał tam wsadzone 125 a nie 50 to miałbyś problemy. Czyli albo piszesz bajki że leci 130 albo miałeś tam 50cm3. No chyba że wsadziłeś 125 i wszystko prawnie zostało uregulowane.

Seryjne motocykle o pojemności 125ccm o mocy 11-17 KM osiągają maksymalne prędkości RZECZYWISTE 110-130km/h.
Natomiast motorowery tuningowane do pojemności 80ccm(72ccm)o maksymalnej mocy 6-7 KM w sporadycznych wypadkach mogą krótkotrwale osiągnąć RZECZYWISTĄ prędkość ok. 90km/h - to że pojadą ponad 100km/h między bajki można wsadzić. A pomiary gps-em jak wszyscy wiemy nie są miarodajne.

benekpe napisał:

A pomiary gps-em jak wszyscy wiemy nie są miarodajne.

Akurat pomiar prędkości przy pomocy GPS-u jest dokładny.

Tak to sobie wmawiaj. Poczytaj trochę literatury branżowej, a nie opieraj swoich opinii na podstawie podwórkowych pogawędek z kolesiami...

Popieram kolegę benekpe. GPS wcale nie jest bezbłędnym prędkościomierzem. Lepszy będzie odpowiednio wyskalowany, markowy licznik rowerowy.

benek ma racje jadac 70km na trzy sprzeta i samochod gps wskazywal koledze 50 km/h lipa i tyle
wyniki sa nie wiarygodne gps
wracajac do tematu to w polsce sprzedawane 125 osiagaja max 120-125 km
i to czesto po zabawie zebatkami,gaziolami itp nie mowmy tu o yamaha czy honda tylko o polskio-chinskiem 125cm

dalej do tematu od kwesti prawnych tzn od prawka A1 po wieksza obudowe (dekiel )od strony sprzegla i drugiej wentylatora kazdy gliniarz ktory ma male pojecie powtarzam male pojecie o moto zaraz zauwazy roznice i poleca konsekwencje (mowa tu o skutach 125 chlodzonych powietrzem)niektore 125 chlodzone ciecza nieodbiegaja parametrami od 50 chlodzonych powietrzem(wielkosc silnika i obudowy)tymi jeszcze przejdzie kontrola na innych mozna zaliczyc mase wydatkow i klopotow

pozdrawiam

benekpe napisał:

Tak to sobie wmawiaj. Poczytaj trochę literatury branżowej, a nie opieraj swoich opinii na podstawie podwórkowych pogawędek z kolesiami...

Kolego, jeśli chodzi o znajomość branży to chętnie z Tobą na ten temat podyskutuję. Nie wiem jakie Ty masz doświadczenie w branży, ale ja ukończyłem Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej w INSTYTUCIE SYSTEMÓW POMIAROWYCH, więc mam merytoryczne podstawy do dyskusji. Proszę podaj mi źródło w literaturze branżowej, które podaje niedokładność pomiaru prędkości przez GPS.

Michalk001 napisał:

Criters napisał:
Mój 125 śmigał 130 km/h. Śmigał bo niedawno pan w busie mi wyjechał i wylądowałem w szpitalu. Teraz policja bada okoliczności wypadku. A więc gdybym miał 125 wciśnięte na motorower, oj to miałbym teraz kłopoty.
Niech to będzie przestroga dla ciebie.

Sam sobie przeczysz - najpierw piszesz że twój 125 osiągał 130km/h. Następnie że gdybyś miał tam wsadzone 125 a nie 50 to miałbyś problemy. Czyli albo piszesz bajki że leci 130 albo miałeś tam 50cm3. No chyba że wsadziłeś 125 i wszystko prawnie zostało uregulowane.

Czytanie ze zrozumieniem!
Napisałem, że gdybym oszukał i zamiast normalnego 125 z motocyklową blachą i prawkiem A1, jeździł czymś co nazwę "motorowerem z silnikiem od motocykla" miałbym problemy.

@tmielcarz
Benekpe nie poda Ci tego źródła, tak jak mi nie udowodnił, że Kymco ma silnik z Hondy. Oczywiście, że pomiar GPS-em jest miarodajny.

Criters napisał:
@tmielcarz
Benekpe nie poda Ci tego źródła, tak jak mi nie udowodnił, że Kymco ma silnik z Hondy. Oczywiście, że pomiar GPS-em jest miarodajny.

Niczego innego się nie spodziewałem. Widocznie jego "koledzy od podwórkowych pogawędek" nie byli w stanie dostarczyć mu rozsądnych argumentów do dyskusji. W internecie jest dostępnych sporo materiałów akademickich dotyczących dokładności pomiarów prędkości i położenia przy pomocy GPS-u, ale obawiam się, że mógłby ich nie zrozumieć :). Zamiast tego mógłby chociaż zapoznać się ze specyfikacją typowych odbiorników GPS, np.: http://www8.garmin.com/manuals/425_TechnicalSpecification.pdf

Cytat z sekcji "Accuracy":
"Velocity: 0.1 knot RMS steady state"

1 węzeł = 1.8 km/h
steady state = stan ustalony (w tym wypadku - stabilna prędkość podczas badania)

No chyba logiczne, że jak ktoś ma GPS, z najwyższej półki to poda dokładną prędkość (albo błąd pomiaru będzie minimalny, czyli +- 5 kilometrów)

Zresztą jeśli chodzi o pomiary prędkości wolę prostsze metody, tj. zwykły licznik linkowy, bez żadnego skomputeryzowania.

Co do prędkości rozwijanej przez polsko-chińskie 125, to benekpe ma rację, sam już od jakiegos czasu rozglądam się za CBR 125R, wyszukuje opinie o niej, czytam fora motocyklowe.
I nie ma szans żeby chińska 125tka poleciała 130 km/h ;/
Najwyżej 100 km/h, przecież 100% seryjna honda cbr 125 ledwo pojedzie 140 km/h....
Ludzie zejdzcie na ziemię, czy Wam tak spieszno do czarnych worków? Bo mi nie ;d ...

DamianRysiek... napisał:

No chyba logiczne, że jak ktoś ma GPS, z najwyższej półki to poda dokładną prędkość (albo błąd pomiaru będzie minimalny, czyli +- 5 kilometrów)

Nie +/- 5km/h tylko +/- 0.18km/h. Taką dokładność mają typowe odbiorniki GPS, a nie te "z najwyższej półki".

Criters bajki wypisuje, ten silnik 125ccm zamontowany w starym simsonie s51 który waży tyle co rower, rozpędza tego simsona do 115km/h mierzone autem więc rzeczywiście to pewnie nawet te 115 nie pociągnie bo auto też ma na pewno jakieś przekłamanie. Chiński motocykl 125ccm warzy ponad 100kg. To jeśli silnik który ma 8 czy 9 koni rozpędzi motocykl do 100km/h to i tak dobrze na więcej bym nie liczył. Moje pędzidło ma 15 koni i 120km/h to max, a silnik ma prawie dwa razy więcej koni i dwa razy większy moment obrotowy od takiego chińskiego 125 fmb.