Czy wkładając sportowy wariator trzeba zmienić coś jeszcze?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Czy wkładając sportowy wariator trzeba zmienić coś jeszcze?

Ten temat zawiera 3 odpowiedzi, ma 2 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 2 miesiące, 2 tygodnie temu.

Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #624275
    Zdjęcie profilowe Cinek
    Cinek
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam!
    Posiadam skuter Kymco Super 8 2t. Skuter posiada oryginalne części wszystkie. No i chciałbym zmienić w nim wariator, sprzęgło na sportowe oraz pasek napędowy tylni. Poleca ktoś jakiejś firmy? Ogólnie znalazłem wariator kompletny za 161zl Top Racing i pasek za 135 Polini. Poszukuję jeszcze sprzęgła które będzie pasowało do skutera. I również pytanie czy po zmianie tych oryginalnych części na te sportowe będę musiał coś jeszcze zmienić? Czy nic się nie stanie?

    Cincin
    #624276
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 739

    Zamiast paska polini za 135zł kup dobry pasek Bando lub Dayco za 60zł. Żaden kevlarowy lub aramidowy.
    Za zaoszczędzoną kase możesz kupić lepszy wariator nić TOP Racing (szkoda że nie napisałeś który ten Top Racing bo jest kilka modeli). Wariatory Stage6 Sport Pro, Malossi Multivar czy Polini są lepsze.
    Natomiast paski i sprzęgła zmienia się dopiero wtedy kiedy seryjnie nie dają rady bo założyłeś tak mocny cylinder. Wtedy najcześciej lepsze sprzęgło co jest odporne na wyższe temperatury i lepiej chłodzony dzwon.
    No chyba że sobie wstawisz regulowane i bedziesz precyzyjnie regulował – ale najczęściej wystarcza wymiana sprężynek w seryjnym.
    Kup sobie sprzęgło Motoforce Racing czy EVO (jest regulowane) i styka. Ale to jak koniecznie musisz.
    Pamiętaj że wariator jest z jednej strony paska – a z drugiej jest przeciwtalerz. Warto mieć taki zestaw który „zagra” ze sobą. Z przeciwtalerzami jest jazda z ich wentylatorami – niektóre mają swój a w innych trzeba dokładać (czasem seryjny a czasem nieseryjny).
    No i wariator – jaki by nie był) trzeba wyregulować wiec raczej zabawa się nie skończy na jednym komplecie rolek

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #624298
    Zdjęcie profilowe Cinek
    Cinek
    Użytkownik
    • Postów: 5

    No dobra znalazłem wariator polini hi-speed kymco super 8 50 2t za 244,60zł. Oraz pasek Dayco za 79.00zł. Potrzeba mi jeszcze sprzęgło.. Ogólnie trzeba wymienić pasek bo już 5lat jest.. I słabo wygląda.. I w ogóle gdy koło jest w górze i daję manetke do końca to tłok normalnie nic nie spada moc ani nie zwalnia.. Ale Podczas gdy usiądę a jest rozgrzany w sensie przyjadę z 5km skuter po tym nie ma siły.. Nie wiem czy coś innego no ale niby się ślizga jak to brat mówi..

    Cincin
    #624299
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 12 739

    jakby się ślizgał to by obroty rosły a prędkość nie.
    A jeżeli nie ma siły i się po prostu nie wkręca to znaczy że to nie pasek się ślizga tylko silnikowi brak mocy – a tu jużpowodów może być sporo

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
Oglądasz 4 posty - 1 przez 4 (z 4 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie