Czy warto blokować dopalacz spalni w zetce 50?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #644108
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    Hejka,
    chcialbym się zapytac czy warto blokowac/ucinać i spawać dopalacz spalin w zetce 50?Wydech jest wybebeszony bez katalizatora i zadnych innych zwężek.Doda mi to mocy czy szkoda zabawy?Chodzi mi o ten wystający bolec przy glowicy z którego idzie wężyk.Chcialbym sie jeszcze zapytać jakie zębatki najlepiej wziąć,żeby zetka 50 miala w miare stabilną prędkość przelotową na poziomie 60km/h? 15/52,czy 13/41?Dodam ze głównie jezdze sam,ale okazjonalnie przewioze gdzies kolege.Czy da sie zrobić coś jeszcze,żeby ją przyspieszyc bez wymiany cylindra i glowicy+tłoka?Warto to robić czy sobie odpuscic?(wymienic glowice,tlok,cylinder i zatkac dopalacz spalin?)

    #644113
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Zablokowanie dopalacza spalin nie doda Ci praktycznie mocy – ale warto to zrobić gdyż silnik staje się cichszy. Nie trzeba bawić się w spawanie, ja po prostu odkręciłem ta metalową rurkę od głowicy, nawaliłem do niej poxipolu żeby ją zatkać i po 10 minutach jak stwardniał skręciłem z powrotem. Ten klej jest tak odporny że jeżdżę tak już 7 rok i nic się nie dzieje.
    A zębatki to prędzej 15/41 i wtedy będzie to fajnie pomykało 60km/h, a silnik nie będzie darł ryja na wysokich obrotach.

    #644116
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    15/41 to chyba za niskie przelozenie,bo silnik nie bedzie mial sily ruszyć ,prawda 🙁 ?

    #644119
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    Dzisiaj sprawdzilem zębatki zetki i moja zetka ma zębatki 13/52 z czego z leciutkiej górki na maxymalnych obrotach szla 63/64km/h.Chciałbym zmienić przednią zebatkę na większą,ale widzę,że często za 80zł sprzedawane są komplety (łancuch,zębatka przód,zębatka tył) i teraz mam pytanie.Kupić samą zębatkę za 20zł czy wymienić komplet za 80?Łańcuch ma już dość spory przebieg.I lepiej 15 czy 14 zębów z przodu?

    #644121
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    komplet. zasadniczo zmieniasz zębatki to zmieniasz i łańcuch

    #644125
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    Myslisz,że lepiej 14 czy 15 zębów?Nie chciałbym za mocno zamulać tej zetki,a te pare km/h więcej na 15z mnie nie zbawi jesli to ma ją znacznie mocniej zamulić (zwlaszcza w 2ke)

    #644139
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Ja bym dał 15. Sam jeżdżę na 16/32 i nawet na takim ekstremalnym przełożeniu motorek daje radę. Co prawda nie jest demonem, ale fakt że przy 50-60km/h silnik pracuje cicho na średnich obrotach nie generując wibracji wynagradza to z nawiązką.

    #644154
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    Okej,w takim razie zamówiłem zębatkę 15 zębów.Dzieki za pomoc 😉

    #644274
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    A powiedz mi jeszcze,boo zamówiłem obie zębatki (14 i 15) i chciałbym się zapytac jak Ci daje rade pod górki?

    #644277
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Mam takie przełożenie że 3 bieg teraz to tak jak wcześniej 4. Na podjazdach czasem muszę zredukować na 3 ale nie zdarza mi się żeby trzeba było zrzucać z trójki – no chyba że w 2 osoby to 2 bieg, ale wtedy motorek jest już na granicy ładowności to nie ma się co dziwić. Tak więc motorek spokojnie powinien dać radę, o ile nie masz jakiejś dużej góry w okolicy to nie powinieneś narzekać.

    #644288
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    Jest u mnie dość płaski teren,a pasażera ze soba zabiorę raz na ruski rok więc jak głównie jeżdżę samemu to jazda na 15z powinna być znacznie przyjemniejsza?
    Boję się zwłaszcza o jazdę z pasażerem,bo byłem raz w sąsiednim mieście i byłą taka górka,że na 13/52 musiałem zredukować aż do 1ki i ledwo wjechaliśmy 🙁 ja i pasażer mniej więcej równe 160kg.

    #644289
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    Chciałbym się jeszcze zapytać,czym może być spowodowany wyciek z okolic skrzyni biegów (lewa strona silnika)?

    #644302
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Musisz zdjąć lewy dekiel i sprawdzić skąd cieknie. Możliwe że któryś simmering puszcza.

    #644303
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    A jak pod górkę Ci się zbiera na tych zębatkach?U mnie powinno być okej?Ważę 79kg.Co do dekla to nieestety nie mam narzędzi,żeby to zrobić więc jedynie pozostaje serwis?

    #644310
    Michalk001
    Uczestnik
    • 12
    • 1 646Postów:

    Wiadomo że pod górę kopa ma marnego, ale u mnie górka to wyjątek, ale zawsze na 2 się wjedzie te 35km/h. Ważę tyle samo co ty, czyli powinno być podobnie. Te skrzynie mają krótkie 2 pierwsze biegi, tak więc zębatka będzie miała większy wpływ na trzeci i czwarty bieg.

    #644312
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    W 2ke to i tak chyba się nie opłaca jeździć na takich małych pojemnościach,a i tak głównie jeżdżę samemu to powinna być znaczna poprawa?.Żeby wymienić łańcuch i napęd to trzeba mieć jakies specjalistyczne narzędzia,czy zwykłe klucze wystarczą?

    #644313
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    A co do wycieku oleju to dziwna sprawa,bo olej cieknie tak jakby z pokrywy,która przykrywa zębatkę zdawczą.Niby to ma kolor oleju,a wcale olejem (takim silnikowym) to nie pachnie 🙁 hmmm…

    #644324
    KaTaMaRaNiOk
    Uczestnik
    • 4
    • 25Postów:

    Włożyłem dzisiaj zębatkę zdawczą 14Z dla testu do starego napędu(chciałem sprawdzić ile to wszystko daje.Zębatka przez 10km się nie uszkodzi,a chcialem zobaczyć jak przyspieszenie i predkość).Niestety daleko nie pojadę,bo czekam jeszcze na wydech i kask,ale przez pierwsze metry takie wielkie “WOW”.Przyspiesza zupełnie inaczej.Zastanawiam się czy warto zmieniać na 15Z czy zostać przy 14?Przyspieszenie dużo zmaleje?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button