Czy po zdjęciu blokady z wariatora (blaszka) trzeba wyregulować gaźnik?

Posiadam skuter peugeot vivacity rocznik 2000. Dzisiaj zdjąłem tą dodatkową blaszkę z wariatora. dodam ze te rolki w środku były już dosyć poździerane, a sam wariator w środku wydawał sie jakby brudny (pomyślał ze to jakis smar albo coś takiego, więc zostawiłem tak jak było). Problem w tym że osiągi skoczyły raptem z licznikowego 50km/h na 55-57km/h :/.Jest to jedyna blokada która blokuje v-max. Jest jeszce druga zawirowywacz spalin, ale ma on wpływ tylko na przyspiesznie. Wie ktoś jaka może być przyczyna? Może problem tkwi w niewyregulowanym gaźniku, albo po prostu skuter jest już stary i wysłużony (23 tys na liczniku).

A właśnie że zawirowywacz spalin powinien być ucięty jak pierwszy bo w 2T tłumik to bardzo ważna rzecz.

Kapuchon napisał:

A właśnie że zawirowywacz spalin powinien być ucięty jak pierwszy bo w 2T tłumik to bardzo ważna rzecz.

Właściwie to próbowałe zdjąć tą blokadę, ale ni jak nie mogłem znaelźć tego zawirowywacza (być moze poprzedni właściciel go usunął?!, z przyspieszenia jestem zadowolony więc moze rzeczywiście został juz wczesniej odcięty). Szukałem wszędzie i nie moge znaleźć. A jak z tym gaźnikiem? regulować czy nie? skuter chodzi normalnie nie dławi sie nie gasnie itd, tylko po prostu ma słabe osiągi

Ja po odblokowaniu nic nie regulowałem i śmiga. Zawirowywacz spalin to taka dodatkowa rurka odchodząca od tłumika przy mocowaniu do głowicy.
Należy ją uciąć i zaspawać po niej dziurę. Bez spawarki się nie obejdzie.

Po zdjęciu blaszki nie trzeba regulować gaźnika, bo on nie ogranicza obrotów silnika tylko przesuwanie się paska po talerzu wariatora. Brud, który znalazłeś w środku przekładni to w większości starty pasek napędowy. Bieżnie rolek, wariator, sprzęgło - tam nigdzie nie ma prawa znaleźć się jakikolwiek smar! Jeżeli masz 2T, to ta rurka może ograniczać osiągi, w 4T zazwyczaj jest to głównie wymóg homologacyjny (czystość spalin). Przy takim przebiegu warto podjechać do pierwszego lepszego warsztatu, żeby zmierzyli sprężanie czujnikiem wkręcanym w miejsce świecy - cylinder, tłok i pierścienie mogą być już wyeksploatowane.

Po usunięciu zawirowywacza polecam jednak regulacje gaźnika. Po usunięciu zmienia się ilość powietrza docierająca do gaźnika.