czy po dotarciu skutera skuter bedzie szybszy?

witam
czy po dotarciu skuterka jego predkosc wzrosnie jak to jest w zaczywistosci ?

Z tego co pamiętam z jednakowej dawki paliwa możemy uzyskać różną moc - skuter którego pierścienie nie przylegają dobrze do ścian cylindra (nie jest odpowiednio dotarty) nie pojedzie szybko bo:
a) część kompresji ucieknie przez nieszczelne pierścienie,
b) wyższa temperatura powoduje nadmierne rozgrzanie elementów w silniku które zaczną coraz mocniej trzeć o siebie.
Przegrzanie silnika oznacza większe tarcie i większe zniszczenie cylindra, większe nieszczelności oznaczają mniejszą prędkość maksymalną i większe zużycie paliwa. Jeśli więc docierasz skuter z głową na pewno będzie miał większą prędkość maksymalną.

I mam nadzieję że nie powstanie tu kłótnia o sposoby docierania silnika bo każdy jest dobry na swój sposób ;)

u mnie po dotarciu (po ok pierwszych 50 km) nieznacznie wzrosła

Ja powiem na swoim przypadku, że z każdą setką na szafie mój skuter jakoś ma lepsze przyspieszenie. Z tego by wynikało że jak będę miał 10000 km na blacie to będzie szedł jak ferrari. Nie!

Uważam że po dotarciu będzie troszkę bardziej zrywniejszy i będzie miał większy v-max. Tylko docierać trzeba głową i nie przegrzewać. Nie stosować się zbytnio do instrukcji gdzie pisze, że przez pierwsze dwa lata świetlne trzeba jechać 3km/h. Jeździj do 40km/h ale nie przegrzewać bo wtedy lipa. Jak tak będziesz docierał do co najmniej 600km to skuter będzie mocniejszy niż na początku.

Moim zdaniem tak, ale w ferrari to raczej się nie zmieni :twisted:
Wiadomo że te pierwsze 1000-1500km to wszystko się w silniku dopasowuje i zgrywa, by po dotarciu ładnie grało he :D. Pozdrawiam!

koles ma takiego jak mój i ma tez moduł odblokowany 70km na prostej 80km z górki ale ma 4000tys km przejechane
ja po 500km wymieniłem moduł bo zjezdzanie z górki na odcinajacych obrotach to porazka i na prostej jakies 55km/h a z górki 62km/h i ciekawe czy tak jak kolega wyzej napisał ze co 100km ma lepszego kopa zeby sie przekonac bede sprawdzał max np po 50 przejechanych km

ee, jak masz już ponad 500 km to się nic nie zmieni, wygląda jakby jakaś blokada została. w praktyce docieranie elementów silnika trwa pierwsze 30 km i wtedy osiągi mogą się zmienić o ok 5 km/h. na pewno nie o 25

tak ma jeszce blokady na filtrze powietrza i nie wiem czy na wario jest

na wario jest prawie we wszystkich
- masz odpowiedź

wydaje sie tez prawda to co kolega degename napisał o tych tłokach,pierscieniach

bitronxp masz na 300% "pierścionek" na wario

Ja w moim 4T miałem tylko jedną blokadę mianowicie śrubkę na gaźniku blokującą całkowite otwarcie przepustnicy. Krzysiek, Wodzu, Patryk i Pietro widzieli jak to jeździ teraz ;D

Kapuchon napisał:

Ja w moim 4T miałem tylko jedną blokadę mianowicie śrubkę na gaźniku blokującą całkowite otwarcie przepustnicy. Krzysiek, Wodzu, Patryk i Pietro widzieli jak to jeździ teraz ;D

Widziałem, śmiga jak marzenie.. ;)

A dodam że spalanie przy ostrej jeździe wynosi 2.2 l a jak się postaram i jeżdżę spokojnie to 1.83 ostatnio mi wyszło ;)

PS. Zapomniałem dodać że poza wykręceniem tej blokady iglica została opuszczona o jeden ząbek.

Kapu, iglica została podniesiona o jeden ząbek, nie opuszczona.. Na pustyni podnosiliśmy iglicę, potem skuter szybciej ci jechał ;)