Czy dobrze wymieniłem olej?

Witam, ostatnio wymieniałem olej przekładniowy w 2T.

Zrobiłem to tak:

- wylałem stary olej (odkrecenie śruby spustkowej)

- następnie zakręciłem śrubę spustową, odkręciłem śrubę tą do kontroli oleju i zacząłem lać tam gdzie się wlewa olej. Lałem go tyle aż zaczał się wylewać w śrubie kontroli oleju. Czy dobrze to zrobiłem?

do przekładni leje się max 120 ml oleju.

Dobrze zrobiłeś.Przekładnia w razien nadmiaru oleju sama sobie go wyrówna.

Okej dzięki ;)

Witam. jestem początkujący wiec pytam... posiadam skuterka torrosa eko i mam kulnięte 1028km. czeka mnie nastepna wymiana oleju, zakupilem dziś olej AGIP TEC 4T 10W40 przy 300km. wlałem Zipp 10w40 semi synthetic. Pytanie czy moge spokojnie zalać w.w AGIPEM, szczerze nie znam sie za bardzo a nie mam zamiaru zarżnąć mojego bąka:) Jeszcze male pytanko kiedy wymienic olej przekładniowy i jaki kupić$ z góry dzięki za pomoc.. pozdrawiam i czekam:P

Zacznijmy od tego, że w olejach liczy się rodzaj. 10W40 to półsyntetyk, więc jak zalałeś taki od początku, to się tego trzymaj. Firma nie ma aż takiego znaczenia jak sam rodzaj oleju (choć osobiście uważam, że nie powinno się zalewać oleju samochodowego do motocykli i skuterów). Jeżeli chodzi o wymiany, to spotkałem się z różnymi opiniami. W przypadku silnikowego, producent zaleca wymianę co 2k ale niektórzy użytkownicy wymieniają dopiero po 4k i mówią, że jest dobrze. Jeżeli chodzi o olej przekładniowy, to producenci mówią o ok 4k, zaś w przypadku użytkowników spotkałem się, z opiniami, że po zalaniu czegoś markowego już nie wymieniają oleju wcale.

Uzupełnie tylko - przekładniowy to zwykły hipol bedzie dobry. co do 10 w 40 bedzie ok. zalewaj. Np motul 10w40 7100 to fullsyntetyk

Dzieki za pomoc, dziś zajeje w.w Agipem 10w40 i bede smigał dalej pozdrawiam i szerokości :)