cykanie rozrusznika nie kręci

witam nagle zaczął cykać przekaźnik a nie chce kręcić rozrusznik raz klikałem to przekręcił i znowu akumulator nie jest padnięty bo kontrola się świeci i jak naciśne rozrusznik to minimalnie przygasa (normalne) przekaźnik jest oryginalny moto ma 7 lat silnik 139fmb

To, że kontrolka się świeci nie znaczy, że akumulator jest ok. Nawet jak jest wyczerpany, to będzie dawał obwód ale nie ma energii na rozruch. Naładuj aku prostownikiem do pełna i wtedy sprawdź czy kręci.

ale normalnie jeździłem dzisiaj
i normalnie światła świecą brzęczyk daje po uszach jak uj!

i normalnie światła świecą brzęczyk daje po uszach jak uj!

Przecież te podzespoły pobierają max kilka amper, przy rozruchu masz kilkadziesiąt (chyba max 50) amper. Sprawdź napięcie aku. Jeśli jest poniżej 12V to masz trop.

czym mam sprawdzić? jak niemam tego narzędzia do pomiaru prądu
akumulator ma 11 miesięcy
a co innego oprucz akumulator ?

przycisk EDUTUJ. jest taki. Wtedy nie piszesz posta pod postem

https://www.facebook.com/Prodzekt-Zumico-Gr-500-By-%C5%9Amigalski-720722418032752/ tutaj masz link do filmiku na dół zjedź i masz filmik ale jak go odpale to sobie chodzi na wolnych i klikne rozrusznik to tez cyka ten przekaźnik

Jeśli zdarza się, że co kilka prób odpala, to sprawdź przerwy na obwodzie. Może luzy na kostkach itp

jak mam sprawdzić przerwe na obwodach?

albo powiedz mi tak jak przetestować rozrusznik podpiąć odrazu do akumulatora? i jeszcze przekaźnik jak sprawdzić?

Więc tak: dociśnij kostki/przewody i wciskaj włącznik rozrusznika - oceń, czy gdy ruszasz przewodami między przekaźnikiem a rozrusznikiem, coś się dzieje inaczej niż jakbyś nie ruszał.
Możesz podpiąć rozrusznik pod aku bezpośrednio i stestować (ale jak pomylisz bieguny to zabijesz aku, lub go uszkodzisz w znacznym stopniu).
Przekaźnik testuje się tak, że podajesz na odpowiednie styki napięcie. Tu masz przykład z innego motocykla:
https://www.youtube.com/watch?v=uCZ9GLlszHo
Może być też problem zużytych szczotek w silniku rozrusznika więc raz działa raz nie.
Ale jeśli nie masz za bardzo pojęcia o temacie, a nawet woltomierza nie posiadasz, to lepiej najpierw zapoznaj się z literaturą/tutorialami bo zrobisz krzywdę sobie lub sprzętowi. Dobrze radzę.

to wziąść śrubokręt i na przekaźniku dotknąć obydwu śrub na raz tak?..

a co z rozrusznikiem to raczej niepomyle bo jeden czerwony drugi czarny takze jutro sprawdze

a jak zdiagnozować czy działa czy nie jak dotkne obydwu srub na przekaźniku to powinien przekręcić

a jak rozrusznik jak niezakręci to do wymiany?

"to wziąść śrubokręt i na przekaźniku dotknąć obydwu śrub na raz tak?.." - lepiej nie rób takiej zwory na dziko, w każdym razie nie na tym etapie na którym jesteś
"a co z rozrusznikiem to raczej niepomyle bo jeden czerwony drugi czarny takze jutro sprawdze" - woltomierz do ręki i sprawdź czy dochodzi napięcie w momencie próby rozruchu
"a jak zdiagnozować czy działa czy nie jak dotkne obydwu srub na przekaźniku to powinien przekręcić" - tak jak pisałem, lepiej nie zwieraj w ten sposób na pojeździe. Najbezpieczniej to wymontuj przekaźnik, aku i rozrusznik do testów.
"a jak rozrusznik jak niezakręci to do wymiany?" - jeśli rozrusznik nie kręci silnikiem za każdym razem, gdy ma podane napięcie, oznacza uszkodzenie/zużycie
***
Przy okazji parę uwag bo niektórych może krew zalewać jak to widzą:
NIE "wziąść" tylko "wziąć"
NIE "niepomyle" i "niezakręci" tylko "nie pomylę" i "nie zakręci" (wyraz "nie" z czasownikami piszę się rozłącznie, z pewnymi wyjątkami)
no i staraj się używać polskich znaków bo tekst lepiej wygląda ;)

mnie te błedy nie obchodza ;D

ale obchodzą wyszukiwarkę bo ktoś wpisze zapytanie bez błędu i guzik dostanie.
A to nie jest forum specjalnie dla ciebie tylko dla wielu ludzi