Co z przepisami odnośnie 50 ccm?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #175407
    bartkaminski
    Użytkownik
    • 5
    • 25Postów:

    Witam!
    Przyszedł w końcu dla wielu upragniony 24 sierpnia i 125-tka stała się już legalnym środkiem transportu dla osób z prawem jazdy kat. B powyżej 3 lat. Bardzo się z tego powodu cieszę, ale ostatnio w mojej głowie pojawiło się pytanie o regulacje prawne odnośnie 50-tki: jeżeli posiadam stosowne uprawnienia do kierowania skuterem o poj. 125ccm to jednocześnie oznacza, że jadąc 50-tką moja prędkość nie ogranicza się do Vmax=45 km/h? Tej kwestii nie rozumiem i nie mogę znaleźć wyjaśnienia, bo według mnie – skoro 125-tką mogę jeździć po autostradzie z prędkością określoną przez Kodeks Drogowy oraz 50 km/h w obszarze zabudowanym, to oznacza, że takie samo prawo mam użytkując 50-tkę, tak?

    Z góry dziękuję za rozwianie moich wątpliwości!

    Pozdrawiam,
    Bartek

    #175408
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 786Postów:

    Co do 50-tek nic się nie zmienia, nadal nie można nimi jeździć po autostradach i drogach ekspresowych oraz prędkość maksymalna to 45 km/h. Chyba, że zmienisz cylinder na większy (od 51ccm w górę) i przerejestrujesz na motocykl.

    #175409
    Berg
    Uczestnik
    • 46
    • 818Postów:

    50ccm – jednym z ograniczeń dopuszczających go do ruchu jest jego max. szybkość 45km/h. Jadąc szybciej poruszasz się pojazdem niezgodnym z jego papierami.
    125ccm możesz jechać 50km/h albo i 140km/h jeśli wyciśniesz bo nie ma ograniczeń dot. szybkości, ale już jak moc będziesz mieć o 0,1kW większą, to “wypadasz” z ram dot. możliwości jazdy na kat. “B”. Tak samo masz z motorowerem: 50ccm i 45km/h.

    #175446
    Jurczak Kamil
    Uczestnik
    • 5
    • 16Postów:

    Kolega ma ścigacz-motorower z silnikiem 50ccm i biegi manual oraz prawko B już 3 rok i chciał go sprzedać lecz gwarancja się skończyła więc spróbował eksperyment z przełożeniem silnika 50 CCM na 80 lub 125 i udało się mu to wykonać. W sumie zapłacił ( ZMIEŚCIŁ SIĘ W 1400zł)i bardziej się mu opłacało przełożenie niż sprzedać i dokładać 3.500 na ścigacza z silnikiem 125 JAK teraz ma ścigacza z silnikiem nie 50ccm A 125ccm.

    #175447
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    Jurczak Kami… napisał:

    Kolega ma ścigacz-motorower z silnikiem 50ccm i biegi manual oraz prawko B już 3 rok i chciał go sprzedać lecz gwarancja się skończyła więc spróbował eksperyment z przełożeniem silnika 50 CCM na 80 lub 125 i udało się mu to wykonać. W sumie zapłacił ( ZMIEŚCIŁ SIĘ W 1400zł)i bardziej się mu opłacało przełożenie niż sprzedać i dokładać 3.500 na ścigacza z silnikiem 125 JAK teraz ma ścigacza z silnikiem nie 50ccm A 125ccm.

    A tera niech go miśki dopadną…

    #175471
    Jurczak Kamil
    Uczestnik
    • 5
    • 16Postów:

    Policja złapała go do kontroli i nie wystawili mu mandatu ani nic mu nie zrobili iż gdy chciał wymienić silnik to w stacji kontroli pojazdów oraz otrzymał dokument ze stacji kontroli pojazdów o wymianie silnika i z tym dokumentem w wydziale komunikacji przerejestrował motorower na motocykl z silnikiem do 125ccm oraz posiadał prawko B minimum od 3 lat.
    Legalnie można wymienić silnik na mocniejszy a powodem jest ten temat: http://www.skuterowo.com/montaz-silnika-125-ccm-zamiast-50-ccm-czy-warto/

    #175473
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 505Postów:

    prawie wydaje mi się że zrozumiałem co chciałeś przekazać. Ale skoro łepek dopełnił formalności (tego nie napisałeś) to się nie ma go o co czepiać.
    Aczkolwiek że mu to przeszło…dziwne.

    #175474
    Anonim
    Nieaktywny
    • 4
    • 927Postów:

    W stacji kontroli pojazdów ten silnik wymieniał? Dziwne robi się dziwniejsze 🙂

    #175476
    Kristop
    Uczestnik
    • 38
    • 1 164Postów:

    @up Lubie to;)

    #175478
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Szukam sobie skutera w *dużej budzie* z silnikiem 50/65/72 cm3, z małym przebiegiem (od takiego *niedzielnego dziadka*), ale takiego, który ma swój dorosły odpowiednik w tej samej linii/zabudowie (skuter, a nie *niedzielny dziadek*, gwoli ścisłości). Potem wkładam tam nowy silnik 125 cm3 (duże GY6 z CVT, docelowo wydłubane na 150/155/170 cm3 zgodnie ze sztuką rozumnego tuningu), pozyskuję wypis z homologacji (tej motocyklowej) i grzeję z tym do diagnosty. Potem załatwiam sprawy urzędowe, wykupuję nowe OC na ten MOTOCYKL 125 (aneks, rekalkulacja, itd.) i już. Proste to jest jak budowa cepa w… X wieku n.e. 🙂
    *
    Młody to całkiem nieźle tutaj rozpisał, ale się NORMALNIE zbytnio śpieszył (pewnie do szkoły, bo jest już wrzesień), nie raczył edytować swoich wpisów i dlatego jest to z deka niezrozumiałe dla typowego czytelnika. A tutaj są tylko sami… typowi czytelnicy. ;P
    *
    Kto będzie miał taką potrzebę, dość szybko ogarnie ten temat. Znajdzie wypis z homologacji 125-ki, wypyta się tu i tam, dorwie nowy silnik i może już coś z tym zadziałać na poważnie. I już mamy z tym finał. Zasadniczo.

    #175480
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    Można też kupić od razu 125tkę, a czas wykorzystać konstruktywniej niż na latanie pi instytucjach wszelakich 😉

    #175503
    H2O
    Użytkownik
    • 1
    • 269Postów:

    Seba, ale co teraz masz na myśli?
    *
    http://www.sklep.romet.pl/motoryzacja/motocykle/
    *
    Posucha do kwadratu i żadnego… kontenerowca z Chin jeszcze nie widać na horyzoncie. A potem to trzeba jakoś tam też poskładać w całość dla tego klienta-detalisty z tej długiej obecnie… listy przyszłych właścicieli (czytaj. zupełnych laików zazwyczaj). ;D

    #175504
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • 2 984Postów:

    A takie tam rozważania nad upływającym czasem, poza tym lepiej mieć coś fabrycznie przystosowane do pojemności 125ccm, niż kombinowane 🙂

    #175534
    robbo2k
    Uczestnik
    • 2
    • 80Postów:

    Homologacja skutera jest NA INDYWIDUALNY numer VIN. Jaki wyciag z homologacji analogicznej 125cm3 ?

    Zmiana na 125cm3 to nie jest wymiana silnika tylko zmiana KATEGORII POJAZDU.
    W homologacji L1e (motorower) np nie są obowiązkowe np kierunkowskazy.

    Zmiana silnika to tez zmiana masy własnej a więc ładowności, mocy współczynnika masy do mocy itd….

    Mozna to przepchnąć jako małą serie “home made” do 200sztuk wtedy wystarczą badania homologacyjne ale już bez wystawianie samej homologacji,.

    #175738
    B4rtek
    Użytkownik
    • 0
    • 257Postów:

    Panowie…. to bardzo proste…. jesli ktos ma prawo jazdy pozwalajace mu pedzic koniem 60km/h to nie znaczy ze na kozie moze leciec tyle samo. Koza nie potrafi utrzymac toru jazdy przy tej predkosci, wydluza jej sie droga hamowania, ma krotsze nogi i iest glupsza ( prymitywniejsza/prostrza w konstrukcji ). A homologacje tez ma tylko na 40km/h z powodu tego o czym pisalem.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button