co to za dźwięk (z silinika?) ? - Filmik

witam,

dziwny dźwięk wydobywa się spod siedzenia, nie wiem czy to silnik czy coś innego?
wykluczam rolki wariatora, włożyłem stary wariator ze starymi rolkami i jest to samo.
Koło tez o nic nie ociera bo ten dźwięk jest nawet podczas postoju, da się jeździć ale nie chce czegoś zatrzeć. Jak robię obrót magneto to czuć, ze kompresja jest.

https://www.youtube.com/watch?v=FMeofukrh3E

po pierwsze czy przy próbie kopania w kopke ale bez kluczyka w stacyjce też tak trzeszczy, jeśli tak to proponuje ściągnąć cylinder i spróbować zakrecić jeśli nadal bedzie ten dzwięk to posłuchać czy to na wale korbowym czy koło wariatora

To sie stało tak z dnia na dzień ?

A to czasem nie wiatrak?

@Artut - nie ma tego trzeszczenia podczas kopania bez kluczyka ani podczas kręcenia magnetem, nie wiem czy blizej wariatora czy wału - ciężko to określić, wariator malossi multivarma ponad rok - przebieg 5k z nowymi rolkami 8gr, cylinder naraku 72cc - przebieg 4,5k - był skrupulatnie docierany

@kuba90876 - tak, najpierw było trochę ciszej a teraz jest od 3 dni tak jak teraz, ogólnie to brzęczenie jest od tygodnia

@Kristop - chodzi Ci o ten wiatrak na magnecie?

jak wymieniałes cylinder to zmieniałes wal ? może łożyska się sypią ...

mam DOKŁADNIE to samo! Nic nie ociera, odpala, miodzio jeździ, 0 luzów na wale, korbowodzie. Tłok przytarty, cylinder troszkę też, ale wydaje mi się, ze te dźwięki nie od tego. Moim skromnym zdaniem jest do wymiany wał. Za pewne kolega Maciej (Vezyr) będzie mógł coś więcej powiedzieć. :)

kuba90876 napisał:

jak wymieniałes cylinder to zmieniałes wal ? może łożyska się sypią ...

nie wymieniałem wału, ogólny przebieg jest 9,5k, za wymiane walu sam się nie wezmę, pozostałby tylko mechanik ;]

@izdebski12 - a długo na tym brzęczeniu jeździsz? ja sie obawiam nawet jak jadę do pobliskiego sklepu, że coś rozpierdziele

sprawdz wał a kąkretnie łożyska myśle że to może być korbowód u mnie terz coś piszczy na wale

Artur Wesoł... napisał:

sprawdz wał a kąkretnie łożyska myśle że to może być korbowód u mnie terz coś piszczy na wale

czyli żeby to sprawdzić to trzeba rozpołowić silnik?

Gizior89 napisał:

kuba90876 napisał:
jak wymieniałes cylinder to zmieniałes wal ? może łożyska się sypią ...

nie wymieniałem wału, ogólny przebieg jest 9,5k, za wymiane walu sam się nie wezmę, pozostałby tylko mechanik ;]
@izdebski12 - a długo na tym brzęczeniu jeździsz? ja sie obawiam nawet jak jadę do pobliskiego sklepu, że coś rozpierdziele

Przebieg 9200 km, na co dzień eksploatowany.
Tak, to będzie lewe lub prawe łożysko, jednak dokładną diagnozę stwierdzi wymieniony przeze mnie użytkownik forum ;)
Jeżeli to będzie wał to nie baw się w chińskie wały tylko kup od razu http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-korbowy-naraku-139qmba-zebow-p-6294-1.html

Aktualnie zbieram kasę i przez zimę mam zamiar zmienić wał na w/w wymieniony, cylinder naraku 72cm3, przełożenia wtórne.
Pisałeś, że masz cylinder naraku 72, mógłbyś napisać jak się sprawuje? Przez ile docierałeś? Jakie osiągi? Spalanie na nim? :) Dzięki.

izdebski12 napisał:

Gizior89 napisał:

kuba90876 napisał:
jak wymieniałes cylinder to zmieniałes wal ? może łożyska się sypią ...

nie wymieniałem wału, ogólny przebieg jest 9,5k, za wymiane walu sam się nie wezmę, pozostałby tylko mechanik ;]
@izdebski12 - a długo na tym brzęczeniu jeździsz? ja sie obawiam nawet jak jadę do pobliskiego sklepu, że coś rozpierdziele

Przebieg 9200 km, na co dzień eksploatowany.
Tak, to będzie lewe lub prawe łożysko, jednak dokładną diagnozę stwierdzi wymieniony przeze mnie użytkownik forum ;)
Jeżeli to będzie wał to nie baw się w chińskie wały tylko kup od razu http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-korbowy-naraku-139qmba-zebow-p-6294-1.html
Aktualnie zbieram kasę i przez zimę mam zamiar zmienić wał na w/w wymieniony, cylinder naraku 72cm3, przełożenia wtórne.
Pisałeś, że masz cylinder naraku 72, mógłbyś napisać jak się sprawuje? Przez ile docierałeś? Jakie osiągi? Spalanie na nim? :) Dzięki.

oh f**k ten wał wał jest droższy od cylka i nie wiele tańszy od ceny za ktorą kupiłem piździora :D
a cylek chodzi puki co bez większych, od roku zero problemu z przechodzeniem na wysokie obroty, jedyne co kilka razy mi się stało to w marcu czy w kwietniu jak te śniegi padały i były niskie temperatury (bliskie zeru) to skuter jak stał 8h na parkingu koło zakładu pracy to silnik gasnął na światłach na wolnych obrotach, ale to była moja wina, bo od razu po odpaleniu wyjechałem z parkingu i gaz na full praktycznie i tak 250m do świateł, potem znalazłem przyczyne u wujka google`a i robilem tak, że po odpaleniu czekałem aż tylne koło przestanie się kręcić, wtedy jechałem i silnik już nie gasnął.
Docierałem zgodnie z opisem, chyba 800km, nie przekraczałem 40km/h i nie jeździłem dalej niż 10km żeby ostygnął - nie chciałem zatrzeć bo wiesz 3 stówy to dla mnie 3 dni zapierdzielania we fabryce. Z wariatorem malossi multivar (rolki 9gr) licznik się zamyka na długiej prostej, ale musiałem tuleje przerobić (skrócić) aby takie osiągi były bo oryginalny rozmiar tulei pozwalał na 76km/h, do sprzęgła włozyłem tą białą sprężynę co była w zestawie z wariatorem. Te 3 małe sprężynki wymieniłem jeszcze już nie pamiętam jakie ale od Polini były. Spalanie tylko o 0,4l większe niż na 50cc, 2,6l/100km

W celu wykluczenia przełożeń możesz zdjąć pasek i odpalić bez paska, jak ucichnie-to przełożenia, jak dalej głośno-na moje albo coś obciera, albo wał.

W najtańszych wałach problemem są kliny i wypusty pod tarczę wariatora (nie pamiętam nazwy :) ), jak teraz będę zmieniał w Romecie to będę to trochę pewnie musiał udoskonalić xD

Stuki są na wolnych obrotach, a więc korektor momentu obrotowego nie jest na sprzęgle, a to oznacza, że przełożenia się nie ruszają, a koło się nie kręci. Przełożenia można wykluczyć.

Też mam coś takiego w swoim skuterze, ale nie aż tak głośno... Tez podrzucę filmik to może pomożecie zdiagnozować..

dzięki Panowie za pomoc :)