Co sądzicie o tego typu filmikach "know-how"

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #53851
    Czarek
    Użytkownik
    • 12
    • 75Postów:
    #53940
    Jaroslav
    Uczestnik
    • 4
    • 19Postów:

    jakby nie różne filmiki w necie, to wogóle nie wiedziałbym jak się dobrać do przekładni i płaciłbym mnóstwo mamony za głupią wymianę paska, czy rolek,

    ale do filmu powyżej mam zastrzeżenia:
    o ile wariator mniej więcej tak właśnie odkręcałem [tylko, że dłutem],
    to ze sprzęgłem jest inaczej: kluczem od szlifierki nie zawsze się uda, jak wszystko jest naprawdę mocno dokręcone,
    ano dlatego, że:
    1)
    klucze do szlifierki bywają zwyczajnie za słabe i mogą się pogiąć,

    2)
    długość dźwigni, w tym wypadku może być za mała, więc i siłę przyłożymy niewystarczającą,

    3)
    o ile mam blade pojęcie o fizyce, to wiem, że im większa odległość [przesunięcie] między punktem stanowiącym oś obrotu sprzęgła, a linią łączącą obydwa bolce umieszczonego na swoim miejscu klucza, tym większa siła wyginająca działa na wał, na którym obraca się sprzęgło, a to chyba niedobrze dla mechanizmu

    aby wyeliminować te trzy problemy sam zrobiłem sobie klucz z długiego płaskownika stalowego o przekroju 5x20mm z wkręconymi weń śrubami 7mm, możliwość pogięcia dzięki tym wymiarom nie istnieje,

    rozstaw śrub ich grubość dobrałem indywidualnie do otworów w dzwonie sprzęgła mojego pojazdu,
    liczba otworów jest parzysta, śruby lądują w dwóch skrajnie położonych otworach, oś obrotu sprzęgła i linia śrub klucza pokrywają się, więc problem numer 3) przestaje mieć znaczenie

    #53947
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • 579Postów:

    Ja i wariator i dzwon trzymałem przy pomocy przyrządu do odkrecania filtrów oleju jakoś blado widzę zeby taki kluczyk od szlifierki dał radę to utrzymać, i dzwon i wariator sa tak dopierdzielone że tam tylko klucz udarowy bezstresowo to odkręca, ale później trzeba to jeszcze przykręcić i udarowy juz odpada bo na pewno pourywa gwinty a taki do filtrów daje rade trzymać i ja czuję z jaką siłą dokręcam.

    #53966
    Czarek
    Użytkownik
    • 12
    • 75Postów:

    Jaroslav napisał:

    o ile mam blade pojęcie o fizyce, to wiem, że im większa odległość [przesunięcie] między punktem stanowiącym oś obrotu sprzęgła, a linią łączącą obydwa bolce umieszczonego na swoim miejscu klucza, tym większa siła wyginająca działa na wał, na którym obraca się sprzęgło, a to chyba niedobrze dla mechanizmu
    aby wyeliminować te trzy problemy sam zrobiłem sobie klucz z długiego płaskownika stalowego o przekroju 5x20mm z wkręconymi weń śrubami 7mm, możliwość pogięcia dzięki tym wymiarom nie istnieje,
    rozstaw śrub ich grubość dobrałem indywidualnie do otworów w dzwonie sprzęgła mojego pojazdu,
    liczba otworów jest parzysta, śruby lądują w dwóch skrajnie położonych otworach, oś obrotu sprzęgła i linia śrub klucza pokrywają się, więc problem numer 3) przestaje mieć znaczenie

    hej, zaintrygowałeś mnie tym swoim kluczem typu hand made 😉 weź proszę w wolnej chwili wstaw tu w miarę wyraźną fotkę tego klucza, bo też bym sobie coś podobnego pospawał, bo o kluczu udarowym to pomarzyć sobie tylko mogę..

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button