Co kupić :) ? (tuning 2T)

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Co kupić :) ? (tuning 2T)

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 4 lata, 1 miesięcy temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #178126
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Witam , stoję przed bardzo ciężkim wyborem . Mianowicie mój budżet to około 400-500 zł i zastanawiam się co zrobić aby mój skuterek był bardzo zrywny , szybki a jego vmax wynosił przynajmniej 100km/h ale co najważniejsze był niezawodny .
    Skuter : Peugeot Vivacity 50cc Vertical 2T .
    Mój obecny set-up .
    Cylinder : WM Motor 70cc (kompresja 10 bar , przebieg 4 tysiące kilometrów)
    Wariator : Top Racing SV1 ( wariator do wymiany niestety , jestem zmuszony wsadzić wariator seryjny ponieważ z top racing odpadł chrom i niszczy paski po 10km , dlatego będę wdzięczny za doradzenie w razie czego jaki kupić )
    Gaźnik : 21,5mm
    Króciec ssący Top Racing 21mm
    Sprzęgło HEBO
    Moduł : WM motor
    Wydech : Doppler S3R

    Osobiście zastanawiałem się nad cylindrem Malossi Sport 70cc , ale może doradzicie coś lepszego i wariatorem top racing next generation .
    Uprzedzam pytania : Wał po kapitalnym remoncie , skasowany luz , wymienione łożyska i uszczelniacze .

    #178131
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Kup 125tke, w inny sposób nie spełnisz swoich założeń.

    #178133
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Jak to nie? , widziałem pełno filmików z malossi sport 70 co jechały ponad 120km/h . Nawet na niektórych forach są testy .

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Prezenty od Junaka

    Kup dowolny jednoślad marki Junak, a otrzymasz kask z blendą Junak oraz 5L oleju Platinum Rider.
    #178134
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Nie twierdzę, że się nie da – twierdzę, że się nie da za 500 zł 🙂

    #178135
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 663

    na lepszym cylindrzeniżten WM i wariatorze typu oversize, po wymianie przełożeń i zapewne wydechu jest to możliwe na krótkich odcinkach (powymianie przełożeń na dłuższych bo nie bedziesz go musiał tak ekstremalnie kręcić).
    Jak uzyskasz 9-12KM na kole (a nie jest to wielka sztuka) to masz parametry większości 125tek

    ziuuummmm….
    #178153
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Ok , co to jest ten wariator typu oversize i będę wdzięczny za podanie nazwy tych przełożeń oraz czy ten cylinder malossi sport 70 będzie ok ? .

    #178155
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 663

    Oversize to ponadwymiarowy.O większej średnicy niż seryjny – i jeżeli się tylko zmieści pozwala znacznie bardziej zmienić przełożenie z wariatora na sprzęgło. Po prostu jeszcze wyżej wchodzi pasek jeżeli silnik ma tylko tyle mocy.
    Masz dwie drogi- z albo bardzo wysoko zakręcić silnik (wtedy może być słabszy… ale i tak musi być przygotowany na obroty) albo mieć mocniejszy silnik i wykorzystać niutonometry zmieniając przełożenie. Oczywiście można zrobić obie rzeczy na raz – sytuacja optymalna, ale kosztuje więcej niż czypińdziesiąt.
    Trzeba mieć wał wyważany do 15-16 tyś obr, odpowiednie łożyska, uszczelniacze, wydech który przy obrotach 11-12 tyś nie będzie przeszkodą… odpowiednio duży gaźnik.
    potem musisz wiedzieć kiedy przestać. Dla mnie takim przystankiem była jako taka wygoda korzystania – np żeby na 6L zbiorniku robił te 100km po mieście. Kosztem przyśpieszenia zamontowałem takie sprężyny sprzęgła że łagodnie rusza z 3500-3700 obr a nie z 5000-5500. Co z tego że ruszał jak kopnięty w dupę królik podnosząc przednie koło jak w korku to było dramatycznie niewygodne i niebezpieczne. I kicha bo żeby się ruszyć pół metra trzeba piłować do 5000.
    U mnie cel był taki żeby zbudować dość cichy silnik mogący pojechać 120 po to żeby na codzień jeździć nim 70-80km/h (z zapasem na specjalne okazje). W zasadzie osiągnąłem cel. Mam osiągi jakie chciałem przy spalaniu poniżej 5L/100. Z czego 2-2,5tyś to same części i nie wszystkie są z górnej półki. Tak średnio raczej.

    Przełożenia.
    http://www.scooterkingz.pl/szukaj?q=prze%C5%82o%C5%BCenia
    niestety dobiera się dopiero po tym jak już znasz osiągi silnika

    ziuuummmm….
    #178160
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Ok ok , podjąłem decyzję że póki co zamawiam :
    http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-malossi-sport-70cc-bez-glowicy,pZ046985.bhtml
    http://shop.mieloch.pl/wariator-stage6-sport-pro,pZ044175.bhtml

    Co sądzisz o tym , zgra się z obecnym setupem ? .

    #178162
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 15 663

    żeby ten cylinder zabanglał musisz go zakręcić do 10-11 tyś.Pytanie jakie masz łożyska i uszczelniacze.
    i strasznie ciężkie te rolki w wariatorze. Mam ten wariator ale w minarelli i tam już 6g to bardzo dużo dla niego, zwłaszcza że cylinder jest nieseryjny.
    Zgrać sie zgra.. ale rolek testowych i sprężyn to sobie musisz troche nakupić.
    100km/h na takim setupie nie dociągniesz.

    ziuuummmm….
    #178175
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Łożyska mam SKF rolki 5,5g .Wiesz mi głównie chodzi o to aby mieć tą moc pod ręką . Mieszkam w dużym mieście dlatego bardziej zależy mi abym mógł sobie jeździć te 70-80 bez katowania go . Co bym musiał wymienić aby dociągnąć te 100 km/h ? .

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie