Witam , stoję przed bardzo ciężkim wyborem . Mianowicie mój budżet to około 400-500 zł i zastanawiam się co zrobić aby mój skuterek był bardzo zrywny , szybki a jego vmax wynosił przynajmniej 100km/h ale co najważniejsze był niezawodny . Skuter : Peugeot Vivacity 50cc Vertical 2T . Mój obecny set-up . Cylinder : WM Motor 70cc (kompresja 10 bar , przebieg 4 tysiące kilometrów) Wariator : Top Racing SV1 ( wariator do wymiany niestety , jestem zmuszony wsadzić wariator seryjny ponieważ z top racing odpadł chrom i niszczy paski po 10km , dlatego będę wdzięczny za doradzenie w razie czego jaki kupić ) Gaźnik : 21,5mm Króciec ssący Top Racing 21mm Sprzęgło HEBO Moduł : WM motor Wydech : Doppler S3R
Osobiście zastanawiałem się nad cylindrem Malossi Sport 70cc , ale może doradzicie coś lepszego i wariatorem top racing next generation . Uprzedzam pytania : Wał po kapitalnym remoncie , skasowany luz , wymienione łożyska i uszczelniacze .
na lepszym cylindrzeniżten WM i wariatorze typu oversize, po wymianie przełożeń i zapewne wydechu jest to możliwe na krótkich odcinkach (powymianie przełożeń na dłuższych bo nie bedziesz go musiał tak ekstremalnie kręcić). Jak uzyskasz 9-12KM na kole (a nie jest to wielka sztuka) to masz parametry większości 125tek
Oversize to ponadwymiarowy.O większej średnicy niż seryjny - i jeżeli się tylko zmieści pozwala znacznie bardziej zmienić przełożenie z wariatora na sprzęgło. Po prostu jeszcze wyżej wchodzi pasek jeżeli silnik ma tylko tyle mocy. Masz dwie drogi- z albo bardzo wysoko zakręcić silnik (wtedy może być słabszy... ale i tak musi być przygotowany na obroty) albo mieć mocniejszy silnik i wykorzystać niutonometry zmieniając przełożenie. Oczywiście można zrobić obie rzeczy na raz - sytuacja optymalna, ale kosztuje więcej niż czypińdziesiąt. Trzeba mieć wał wyważany do 15-16 tyś obr, odpowiednie łożyska, uszczelniacze, wydech który przy obrotach 11-12 tyś nie będzie przeszkodą... odpowiednio duży gaźnik. potem musisz wiedzieć kiedy przestać. Dla mnie takim przystankiem była jako taka wygoda korzystania - np żeby na 6L zbiorniku robił te 100km po mieście. Kosztem przyśpieszenia zamontowałem takie sprężyny sprzęgła że łagodnie rusza z 3500-3700 obr a nie z 5000-5500. Co z tego że ruszał jak kopnięty w dupę królik podnosząc przednie koło jak w korku to było dramatycznie niewygodne i niebezpieczne. I kicha bo żeby się ruszyć pół metra trzeba piłować do 5000. U mnie cel był taki żeby zbudować dość cichy silnik mogący pojechać 120 po to żeby na codzień jeździć nim 70-80km/h (z zapasem na specjalne okazje). W zasadzie osiągnąłem cel. Mam osiągi jakie chciałem przy spalaniu poniżej 5L/100. Z czego 2-2,5tyś to same części i nie wszystkie są z górnej półki. Tak średnio raczej.
Przełożenia. http://www.scooterkingz.pl/szukaj?q=prze%C5%82o%C5%BCenia niestety dobiera się dopiero po tym jak już znasz osiągi silnika
Ok ok , podjąłem decyzję że póki co zamawiam : http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-malossi-sport-70cc-bez-glowicy,pZ046985.bhtml http://shop.mieloch.pl/wariator-stage6-sport-pro,pZ044175.bhtml
żeby ten cylinder zabanglał musisz go zakręcić do 10-11 tyś.Pytanie jakie masz łożyska i uszczelniacze. i strasznie ciężkie te rolki w wariatorze. Mam ten wariator ale w minarelli i tam już 6g to bardzo dużo dla niego, zwłaszcza że cylinder jest nieseryjny. Zgrać sie zgra.. ale rolek testowych i sprężyn to sobie musisz troche nakupić. 100km/h na takim setupie nie dociągniesz.
Łożyska mam SKF rolki 5,5g .Wiesz mi głównie chodzi o to aby mieć tą moc pod ręką . Mieszkam w dużym mieście dlatego bardziej zależy mi abym mógł sobie jeździć te 70-80 bez katowania go . Co bym musiał wymienić aby dociągnąć te 100 km/h ? .