Co jest gorsze jazda 125 cc czy 80cc

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motocykle Co jest gorsze jazda 125 cc czy 80cc

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 7 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe MroczneFlaki MroczneFlaki 1 tygodni, 3 dni temu.

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #623861
    Zdjęcie profilowe MroczneFlaki
    MroczneFlaki
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Jak w temacie co jest wg was gorsze poruszanie się 80cc zarejestrowaną na 50 czy 125ką zarejestrowaną normalnie na motocykl tyle że bez prawa jazdy? Dodam że mam kat B 2 lata, uczęszczam od 2 tygodni na kurs kat A2, zepsuł mi się skuter i muszę kupić nowy i tak albo kupię 50cc przerobię na 80cc i zarejestruję na 50 albo kupię 125kę i pojeżdzę 1 miesiąc bez uprawnień, w razie kontroli policyjnej wiem, że dostanę mandat i w pierwszym przypadku zostanie zabrany mi dowód rejestracyjny, a w drugim to nie będę mógł kontynuować dalej jazdy? A jakie jest wasze zdanie? Bo teoretycznie za 1,5mca będę jeździł na legalu mając 125cc a przy 80cc już chyba tak nie będzie bo pojazd jest nie zarejestrowany na swoją kategorię. Teopretycznie mógłbym kupić normalny motocykl ale chcę coś ekonomicznego a 500ki palą od 5 litórw w górę.

    #623862
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361

    Jedna i druga sytuacja daje te same konsekwencje – brak ubezpieczenia w razie czegokolwiek. W tej sytuacji możesz tak samo kupić litra. Konsekwencje te same.

    Testuję nowy Jednoślad.pl 🙂
    #634446
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 39

    Witam.

    Trochę stary temat, ale się podepnę, żeby nie marnować miejsca na forum.

    Ja jeżdżę swoim złomkiem 902, na razie rdzewieje w garażu, ale na ten sezon powinien jeszcze dać radę.

    Zastanawiałem się na sprzedaniem go koleżance, która chciałaby mieć jakiś konkretny środek transportu, a nie rower i zrobienie tego byłoby dobrym pomysłem, bo zakazałbym grzebać jej w nim, między innymi powiększać pojemność.

    Ona chciałaby kupić 50ccm i powiększyć, jednak wiadomo, to niezbyt dobry pomysł, albo kupić 125ccm i nie kombinować wcale. Jednak standardowo, kat.B nie ma za długo.

    I teraz moje pytanie. W razie wypadku, wiadomo, pełne konsekwencje idą na naszą kieszeń. W razie kontroli, też wiadomo. Dadzą mandat za brak uprawnień, za źle zarejestrowany pojazd zabiorą dowód rejestracyjny. A czy w tym przypadku, jako że nie ma uprawnień na 125 i cokolwiek powyżej 50, to zabiorą jej z tego powodu prawo jazdy? Czy musiałoby się to kilkukrotnie powtórzyć, sprawę by przekierowali do sądu i dopiero wtedy by zabrali prawko?

    #634448
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 554

    300zł mandatu za niewłaściwą kategorie prawa jazdy. ale za któryms razem kts sie może wnerwić i skierować sprawe do sądu. a już jaka bedzie decyzja sądu to trudno powiedzieć

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #634456
    Zdjęcie profilowe elloco
    elloco
    Użytkownik
    • Postów: 511

    Z dwojga złego , lepsze chyba przerobione 50ccm. Rzadko która kontrola będzie tak szczegółowa, żeby wykryć przeróbkę. W przypadku 125ccm za każdym razem wlepią mandat za brak kategorii oraz zabronią dalszej jazdy. O ile w mieście to raczej niewielki kłopot, to wypad za miasto może skończyć się szukaniem transportu i „lawety”.

    Było kilka chińczyków..Toros, Baotian… Kymco Agility R16 125ccm do 2017r, Szukam jakiegoś „maxi” 🙂
    #634460
    Zdjęcie profilowe Barton6
    Barton6
    Użytkownik
    • Postów: 3

    Moim zdaniem warto rejestrować 50/125 ponieważ u mnie na kontroli drogówka się nie czepia tylko gorzej gdyby był wypadek . Ja jezdze 50/80 i nigdy z kontrolami problemu nie miałem.

    Babik
    #634462
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 13 554

    tak, tylko przeróbka z 50 na więcej jest łatwa a zarejestrowanie większej pojemności jako mniejszej już takie łatwe nie jest a w efekcie jest normalnym sfałszowaniem dokumentów

    SYM GTS 125 / Junak 607 2T: Malossi Sport 70, ProReplica, wario SportPro, 19mm Carb, Malossi GasBox, MF Evolution Clutch, Wingcooler…itd… gnije…
    #634465
    Zdjęcie profilowe Barton6
    Barton6
    Użytkownik
    • Postów: 3

    no tak ja i dużo moich znajomych kupowali zarejestrowane 50cc i wstawali nowy silnik o większe pojemności

    Babik
    #634478
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 731

    Warto Ci tak ryzykować? Kara za brak OC (bo przy tym OC nie będzie działać) to pikuś. Jak Ci dowalą ponad milion za wypadek, to przejrzysz na oczy. Poczytaj:
    https://www.autocentrum.pl/newsy/newsy/coraz-wiecej-wielotysiecznych-regresow-za-brak-oc/23304/
    Wybór należy do Ciebie. Ja bym nie ryzykował; za dużo do stracenia.

    …125
    #634488
    Zdjęcie profilowe maniomanio3
    maniomanio3
    Użytkownik
    • Postów: 39

    W takim razie najlepszym rozwiązaniem będzie sprzedanie jej mojego motoru (Jeżeli się zdecyduje) i niech jeździ bez modyfikacji (Niech się najpierw nauczy dobrze jeździć na 50ccm), albo niech znajdzie porządną pracę i kupi sobie samochód za 4/5 tysięcy. Może idealny nie będzie, ale wyjdzie taniej niż nawet używany jednoślad dobrej jakości i mniejszą krzywdę sobie zrobi w razie kolizji ze słupem/drzewem, a i wszystko będzie miała legalnie, bez kombinowania z dowodem rejestracyjnym.

    #634837
    Zdjęcie profilowe MroczneFlaki
    MroczneFlaki
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Dzięki, za ruszenie tematu w styczniu, ale kupiłem 50cc odblokowane, a 3 lata na kat B pykną w w tym roku więc problem się rozwiąże sam. Mimo wszystko dzięki za odpowiedź

Oglądasz 11 postów - 1 przez 11 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie

Zobacz także: