cisnienie oleju za duze?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #221405
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Witam, ostatnio sobie jezdze w zime motoremem ale w niedziele gdy go odpalilem (jest to 4t) pochodzil z 2minuty na malych obrotach i cos mnie podkusilo zeby sprawdzić stan oleju. Gdy odkrecilem korek od oleju, olej wylal się z tamtad pod cisnieniem ze az mi twarz ochlapal i za kazdym razem jak go odpale tak jest. Dopiero jak przejade tak z 15km to ustepuje. U mojego kumpla w 4t nie ma czegos takiego. Czego to moze byc winaż?

    #221406
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    może masz za dużo oleju??

    #221407
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Brawo widać , że za dużo oleju wlałeś , do karteru , przez co mogłeś rozszczelnić (układ jakoś tak to się nawzywalo) przez co skuter może ci kopcić tzn zużywać olej .

    #221408
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    aha ale to tak w zime się dzieje? Wczesniej jezdzil dobrze.

    #221409
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    widocznie masz za dużo oleju albo woda Ci się dostaje do oleju

    #221410
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    A przy odpalonym skuterze/samochodzie można sprawdzać stan oleju? 😯

    #221411
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    pavcioLBN napisał:

    A przy odpalonym skuterze/samochodzie można sprawdzać stan oleju? 😯

    ZGŁUPIAŁEŚ?!

    A skąd w układzie miałaby się woda wziąć siwy_factą To przecież AC 😉

    Oleju za dużo.

    #221412
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Nie, bo wtedy jest olej pod ciśnieniem. Najlepiej na chłodnym silniku.

    #221413
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Dywersant napisał:

    A skąd w układzie miałaby się woda wziąć siwy_factą To przecież AC 😉

    No tak ale może gdzieś mu się nalewa woda albo wlał z olejem…

    Aha i brawo dla tego pana… Tam się olej spuszcza i dolewa, a nie tylko dolewa. Miałem już takich agentów “bo ja myślałem że tam się dolewa”.

    #221414
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    siwy_fact napisał:

    “bo ja myślałem że tam się dolewa”

    Rozwaliło mnie to zdanie xD
    Nie no, poniekąd racja. Jak silnik jest zajechany, to już się tylko dolewa 😛

    #221415
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    ale Ci agenci tylko dolewali olej po tam 2tyś km a nic nie spuszczali i przy 6tyś do mnie przyjechali że nie chce zapalić

    #221416
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    To fajnie mają.

    #221417
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Sprawa wygląda tak… Po odkręceniu korka powinien lekko chlapać olej. Jeżeli chlapie bardzo mocno to oznaka że pierścienie się zużyły. Tak na chłopski rozum… Gdy następuje sprężanie pierścienie nie mogą uszczelnić. Wtedy ciśnienie leci w miskę olejową i wypycha olej pod dużym ciśnieniem.

    #221418
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Nie czaicie Kur-wa ze nie sprawdza się oleju na odpalonym ?? ;/ Ehh… na wylaczonym zimnym sprawz ile masz oleju jeśli masz calego bata mokrego to trochę spusc tak zeby bylo w polowie między min/max wtedy będzie dobrze.

    #221419
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    =XawiD= napisał:

    Sprawa wygląda tak… Po odkręceniu korka powinien lekko chlapać olej. Jeżeli chlapie bardzo mocno to oznaka że pierścienie się zużyły. Tak na chłopski rozum… Gdy następuje sprężanie pierścienie nie mogą uszczelnić. Wtedy ciśnienie leci w miskę olejową i wypycha olej pod dużym ciśnieniem.

    Ty “chłopski rozumieć”, weź się więcej nie wypowiadaj… Poczytaj, jak jest zbudowany silnik 4T, a potem dopiero pisz cokolwiek 😉 NIE SPRAWDZA SIÊ POZIOMU OLEJU NA ODPALONYM LUB ROZGRZANYM SILNIKU!

    #221420
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Dywersant, zapraszam do szkoły technicznej o profilu technik pojazdów samochodowych. Wtedy się wypowiadaj. Bo tak się składa że uczę się w takiej szkole, a do tego pracuje w warsztacie i zajmuję się takimi sprawami na co dzień. Coś jeszcze?

    [ Dodano: 23-12-2009, 13:28 ]
    P.S.

    4T to nie 2T. Tu wał cały czas jest w oleju. Tak więc jeszcze raz zapraszam do takiej szkoły, albo do lektury na temat obsługi pojazdów samochodowych.

    #221421
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    =XawiD=, to jakieś dekle tam ucza 🙂 wiadomo ze na odpalonym będzie mial cisnienie w oleju i wypie.rdoli przez korek. Jesli na zimnym się nie sprawdza to powiedz mi czemu te samochody ktore maja w komputerze wskaznik poziomu oleju to czemu akurat na zimnym tylko pokazuje? bo wtedy jest wlasciwy stan zimnego oleju. Jak się rozgrzeje będzie rzadszy i inaczej będzie. Tak wiec na zimnym się sprawdza i nie odpalonym

    #221422
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    No właśnie ja go odpalilem się rozgrzal i go zgasilem. I przy zgaszonym silniku odkrecilem korek a nie jak piszecie przy odkreconym 😛 I wtedy cisnienie olej wywalilo,

    #221423
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Ludzie nie kłóćcie się już bo się spam robi 😀 SemirGerkhan upuść trochę oleju jak masz za dużo i po kłopocie.
    A, jeszcze jedno:

    Dywersant napisał:

    NIE SPRAWDZA SIÊ POZIOMU OLEJU NA ODPALONYM LUB ROZGRZANYM SILNIKU!

    😛

    #221424
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    =XawiD= napisał:

    uczę się w takiej szkole

    To jak się już czegoś nauczysz, to wtedy pisz.

    Danielson napisał:

    wiadomo ze na odpalonym będzie mial cisnienie w oleju i wypie.rdoli przez korek.

    Bo pompka oleju pracuje i tłoczy olej podnosząc tym ciśnienie. I nic więcej w tym temacie.

    #221425
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Jesli na zimnym się nie sprawdza to powiedz mi czemu te samochody ktore maja w komputerze wskaznik poziomu oleju to czemu akurat na zimnym tylko pokazuje?

    To dlaczego u mnie w lagunie pokazuje poziom oleju po każdym odpaleniu nieważne czy to na zimno czy na ciepło??

    A tak do tematu:
    http://www.criterioncatalysts.com/home/Framework?siteId=pl-pl&FC2=/pl-pl/html/iwgen/leftnavs/zzz_lhn3_2_0.html&FC3=/pl-pl/tailored/shell_for_motorists/oils_lubricants/helix_new/revitalise/refresh_fluid_ga_0312.html

    Nawet z obrazkami micie 😛

    Dla leniwych:

    Sprawdzaj poziom i wygląd oleju

    Rysunek 1 — bagnet można łatwo rozpoznać po kolorowym uchwycie.

    Samochód, ustaw na równej powierzchni i jeżeli wcześniej jechałeś poczekaj chwilę aż olej spłynie do miski olejowej. Następnie sprawdź poziom oleju za pomocą bagnetu. Informacje o lokalizacji bagnetu znajdują się w instrukcji samochodu, jednak w większości samochodów bagnet można łatwo rozpoznać po kolorowym uchwycie

    #221426
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Marian napisał:

    To dlaczego u mnie w lagunie pokazuje poziom oleju po każdym odpaleniu nieważne czy to na zimno czy na ciepło??

    Olej szybko stygnie, wielokrotnie sprawdzałem na własnej skórze przy wymianie 😛

    P.S. tez mam francuza spod znaku Renault 😉

    #221427
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Wątpie czy po przejechaniu powiedzmy 100km olej wystygnie w 2 min podczas wyjścia do sklepu czy wizyty w cpnie :mrgreen:

    #221428
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Marian napisał:

    Wątpie czy po przejechaniu powiedzmy 100km olej wystygnie w 2 min podczas wyjścia do sklepu czy wizyty w cpnie

    Jak będzie odpowiednio zimno, to tak 😛

    #221429
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    Olej poza smarowaniem ma chłodzić silnik, więc chyba dlatego tak szybko stygnie.

    #221430
    Anonim
    Gość
    • 4 533
    • 89 923Postów:

    nie chodzi o to czy zimno czy ciepło tylko o to zeb cały olej spłyną z całego silnika do miski olejowej

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button