cisnienie oleju za duze?
- This topic has 25 odpowiedzi, 1 głos, and was last updated 14 years, 2 months temu by Anonim.
- AutorWpisy
- 22 grudnia 2009 dnia 07:07 #221405AnonimGość
- 4 533
- 89 923Postów:
Witam, ostatnio sobie jezdze w zime motoremem ale w niedziele gdy go odpalilem (jest to 4t) pochodzil z 2minuty na malych obrotach i cos mnie podkusilo zeby sprawdzić stan oleju. Gdy odkrecilem korek od oleju, olej wylal się z tamtad pod cisnieniem ze az mi twarz ochlapal i za kazdym razem jak go odpale tak jest. Dopiero jak przejade tak z 15km to ustepuje. U mojego kumpla w 4t nie ma czegos takiego. Czego to moze byc winaż?
22 grudnia 2009 dnia 07:38 #221406AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
może masz za dużo oleju??
22 grudnia 2009 dnia 12:20 #221407AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Brawo widać , że za dużo oleju wlałeś , do karteru , przez co mogłeś rozszczelnić (układ jakoś tak to się nawzywalo) przez co skuter może ci kopcić tzn zużywać olej .
22 grudnia 2009 dnia 14:07 #221408AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
aha ale to tak w zime się dzieje? Wczesniej jezdzil dobrze.
22 grudnia 2009 dnia 14:08 #221409AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
widocznie masz za dużo oleju albo woda Ci się dostaje do oleju
22 grudnia 2009 dnia 20:36 #221410AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
A przy odpalonym skuterze/samochodzie można sprawdzać stan oleju? 😯
22 grudnia 2009 dnia 20:38 #221411AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
pavcioLBN napisał:
A przy odpalonym skuterze/samochodzie można sprawdzać stan oleju? 😯
ZGŁUPIAŁEŚ?!
A skąd w układzie miałaby się woda wziąć siwy_factą To przecież AC 😉
Oleju za dużo.
22 grudnia 2009 dnia 20:39 #221412AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Nie, bo wtedy jest olej pod ciśnieniem. Najlepiej na chłodnym silniku.
22 grudnia 2009 dnia 21:12 #221413AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Dywersant napisał:
A skąd w układzie miałaby się woda wziąć siwy_factą To przecież AC 😉
No tak ale może gdzieś mu się nalewa woda albo wlał z olejem…
Aha i brawo dla tego pana… Tam się olej spuszcza i dolewa, a nie tylko dolewa. Miałem już takich agentów “bo ja myślałem że tam się dolewa”.
22 grudnia 2009 dnia 21:28 #221414AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
siwy_fact napisał:
“bo ja myślałem że tam się dolewa”
Rozwaliło mnie to zdanie xD
Nie no, poniekąd racja. Jak silnik jest zajechany, to już się tylko dolewa 😛22 grudnia 2009 dnia 21:33 #221415AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
ale Ci agenci tylko dolewali olej po tam 2tyś km a nic nie spuszczali i przy 6tyś do mnie przyjechali że nie chce zapalić
23 grudnia 2009 dnia 10:34 #221416AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
To fajnie mają.
23 grudnia 2009 dnia 10:48 #221417AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Sprawa wygląda tak… Po odkręceniu korka powinien lekko chlapać olej. Jeżeli chlapie bardzo mocno to oznaka że pierścienie się zużyły. Tak na chłopski rozum… Gdy następuje sprężanie pierścienie nie mogą uszczelnić. Wtedy ciśnienie leci w miskę olejową i wypycha olej pod dużym ciśnieniem.
23 grudnia 2009 dnia 11:57 #221418AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Nie czaicie Kur-wa ze nie sprawdza się oleju na odpalonym ?? ;/ Ehh… na wylaczonym zimnym sprawz ile masz oleju jeśli masz calego bata mokrego to trochę spusc tak zeby bylo w polowie między min/max wtedy będzie dobrze.
23 grudnia 2009 dnia 12:43 #221419AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
=XawiD= napisał:
Sprawa wygląda tak… Po odkręceniu korka powinien lekko chlapać olej. Jeżeli chlapie bardzo mocno to oznaka że pierścienie się zużyły. Tak na chłopski rozum… Gdy następuje sprężanie pierścienie nie mogą uszczelnić. Wtedy ciśnienie leci w miskę olejową i wypycha olej pod dużym ciśnieniem.
Ty “chłopski rozumieć”, weź się więcej nie wypowiadaj… Poczytaj, jak jest zbudowany silnik 4T, a potem dopiero pisz cokolwiek 😉 NIE SPRAWDZA SIÊ POZIOMU OLEJU NA ODPALONYM LUB ROZGRZANYM SILNIKU!
23 grudnia 2009 dnia 13:26 #221420AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Dywersant, zapraszam do szkoły technicznej o profilu technik pojazdów samochodowych. Wtedy się wypowiadaj. Bo tak się składa że uczę się w takiej szkole, a do tego pracuje w warsztacie i zajmuję się takimi sprawami na co dzień. Coś jeszcze?
[ Dodano: 23-12-2009, 13:28 ]
P.S.4T to nie 2T. Tu wał cały czas jest w oleju. Tak więc jeszcze raz zapraszam do takiej szkoły, albo do lektury na temat obsługi pojazdów samochodowych.
23 grudnia 2009 dnia 13:53 #221421AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
=XawiD=, to jakieś dekle tam ucza 🙂 wiadomo ze na odpalonym będzie mial cisnienie w oleju i wypie.rdoli przez korek. Jesli na zimnym się nie sprawdza to powiedz mi czemu te samochody ktore maja w komputerze wskaznik poziomu oleju to czemu akurat na zimnym tylko pokazuje? bo wtedy jest wlasciwy stan zimnego oleju. Jak się rozgrzeje będzie rzadszy i inaczej będzie. Tak wiec na zimnym się sprawdza i nie odpalonym
23 grudnia 2009 dnia 14:03 #221422AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
No właśnie ja go odpalilem się rozgrzal i go zgasilem. I przy zgaszonym silniku odkrecilem korek a nie jak piszecie przy odkreconym 😛 I wtedy cisnienie olej wywalilo,
23 grudnia 2009 dnia 14:08 #221423AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Ludzie nie kłóćcie się już bo się spam robi 😀 SemirGerkhan upuść trochę oleju jak masz za dużo i po kłopocie.
A, jeszcze jedno:Dywersant napisał:
NIE SPRAWDZA SIÊ POZIOMU OLEJU NA ODPALONYM LUB ROZGRZANYM SILNIKU!
😛
23 grudnia 2009 dnia 15:10 #221424AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
=XawiD= napisał:
uczę się w takiej szkole
To jak się już czegoś nauczysz, to wtedy pisz.
Danielson napisał:
wiadomo ze na odpalonym będzie mial cisnienie w oleju i wypie.rdoli przez korek.
Bo pompka oleju pracuje i tłoczy olej podnosząc tym ciśnienie. I nic więcej w tym temacie.
23 grudnia 2009 dnia 15:37 #221425AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Jesli na zimnym się nie sprawdza to powiedz mi czemu te samochody ktore maja w komputerze wskaznik poziomu oleju to czemu akurat na zimnym tylko pokazuje?
To dlaczego u mnie w lagunie pokazuje poziom oleju po każdym odpaleniu nieważne czy to na zimno czy na ciepło??
Nawet z obrazkami micie 😛
Dla leniwych:
Sprawdzaj poziom i wygląd oleju
Rysunek 1 — bagnet można łatwo rozpoznać po kolorowym uchwycie.
Samochód, ustaw na równej powierzchni i jeżeli wcześniej jechałeś poczekaj chwilę aż olej spłynie do miski olejowej. Następnie sprawdź poziom oleju za pomocą bagnetu. Informacje o lokalizacji bagnetu znajdują się w instrukcji samochodu, jednak w większości samochodów bagnet można łatwo rozpoznać po kolorowym uchwycie
23 grudnia 2009 dnia 16:29 #221426AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Marian napisał:
To dlaczego u mnie w lagunie pokazuje poziom oleju po każdym odpaleniu nieważne czy to na zimno czy na ciepło??
Olej szybko stygnie, wielokrotnie sprawdzałem na własnej skórze przy wymianie 😛
P.S. tez mam francuza spod znaku Renault 😉
23 grudnia 2009 dnia 17:23 #221427AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Wątpie czy po przejechaniu powiedzmy 100km olej wystygnie w 2 min podczas wyjścia do sklepu czy wizyty w cpnie
23 grudnia 2009 dnia 18:32 #221428AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Marian napisał:
Wątpie czy po przejechaniu powiedzmy 100km olej wystygnie w 2 min podczas wyjścia do sklepu czy wizyty w cpnie
Jak będzie odpowiednio zimno, to tak 😛
23 grudnia 2009 dnia 19:35 #221429AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
Olej poza smarowaniem ma chłodzić silnik, więc chyba dlatego tak szybko stygnie.
23 grudnia 2009 dnia 20:14 #221430AnonimGość- 4 533
- 89 923Postów:
nie chodzi o to czy zimno czy ciepło tylko o to zeb cały olej spłyną z całego silnika do miski olejowej
- AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.