Chwytak powietrza - Czy to coś daje i jest warte zachodu?

Tak się zastanawiam czy nie zamontować tzw. chwytak powietrza, który dodatkowo chłodziłby silnik. Czy jest to według was opłacalne?

Jak maszyna się nie przegrzewa to szkoda kasy i zachodu

oplacalne. i jesli robisz do 4T to kawalek butelki plastikowej, nozyczki, czarny spray i 15 minut i masz chwytak. Sam taki zrobilem do poprzedniego skutera i wygladal super, identycznie jak ten co mozna kupic. mial identyczny kolor co obudowa silnika, wiec nie ktorzy mysleli ze to orginal i ze tak wyszedl z fabryki, fakt ze butelka nie jest twardym tworzywem ale nikt w to nie zamierza kopac a nawet jak sie zlamie to w chwile mozna zrobic nowy, u Mnie byl poltora roku i sprzedalem skuter.
No ale jak sama nazwa wskazuje ma chwytac i to robi. wiec te 15 minut zabawy jest oplacalne. A sam zauwazylem ze przy wiekszych predkosciach na dluzszych dystansach silnik tak sie nie gotowal i nie tracil mocy

No, a jak by to wyglądało, gdybym zamontował w 2T?

to taki gadżet. optycznie zyskasz

Proponuję chwytak + sportowy wentylator (większe skrzydełka).

CrisPL zamontujesz i będzie wyglądało tak samo w każdym skuterze :P poprostu 4T ma tą kratkę taką bardziej wystającą. A średnica butelki którą wziąłem była identyczna jak obwódka tej kratki co wpada powietrze. Wcisnąłem i nawet nie mocowałem klejem czy na śrubki. Ty będziesz musiał po kombinować na śrubki ale wszystko się da.
A fakt że sportowy wiatrak będzie dodatkowo opcją, lecz nigdy go nie testowałem

ma ktos zdjecie tego?

pytanie czy skuter faktycznie się przegrzewa? jak tak to najpierw większe śmiglo jak pisze pietro, a potem cała reszta

Jeżeli jest taka potrzeba to czy nie lepiej zdjąć obudowę z silnika? Będzie lepszy opływ powietrza podczas jazdy niż daje taki wiatraczek. A co do robienia chwytu to http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46734

MichalWujak napisał:

Jeżeli jest taka potrzeba to czy nie lepiej zdjąć obudowę z silnika? Będzie lepszy opływ powietrza podczas jazdy niż daje taki wiatraczek. A co do robienia chwytu to http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46734

Bez obudowy i wiatraczka nie byłoby wymuszonego ciągu powietrza wokół całego cylindra. Obudowa daje minimalne podciśnienie zasysania powietrza, bez niej powietrze wirowałoby wokół samego wiatraczka. Chwytak daje lepszy ciąg, a w połączeniu z wydajniejszym wentylatorem, lepsze chłodzenie.

MichalWujak napisał:

Jeżeli jest taka potrzeba to czy nie lepiej zdjąć obudowę z silnika? Będzie lepszy opływ powietrza podczas jazdy niż daje taki wiatraczek. A co do robienia chwytu to http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46734

dzięki takim pomysłom mam co robić :)

nie bez powodu powietrzaki są nazywane odkurzaczami, przyłóż rękę do wylotu powietrza i dodaj gazu, wtedy poczujesz co miał projektant w założeniu